Ezen cikksorozatunk célja felkutatni az autós létminimumot. Mi van akkor, ha nagyon nincs pénz, de mégis mindenképp menni kell. Ha mondjuk olyan munkát kapunk, ahova értelmes keretek között csak autóval tudunk eljutni? Vagy hetente többször kell szállítanunk valamit, és nincs több millió, vagy akár csak több százezer forint megtakarításunk.
A hahu keresőjében a minimum ár 1000, a maximum pedig 100.000 forint lett. Az állapot „Normál”, a műszaki érvényessége pedig még fél év. Illetve csak fényképes hirdetéseket néztünk. Sajnos a hahun nincs „Üzemképes” pipa, mint mondjuk a mobile-de-n. De amelyik hirdetésben írták, hogy nem megy, azzal nem is foglalkoztam. Illetve még 70 km-es körzetet állítottam be, hogy ne kelljen elautózni az autó árának egy részét.
Olcsó autók 2
Az első részben csak keresgéltünk Magyarország legnépszerűbb online autópiacán. A második lépés a telefonálgatás és a megszerzett információk és benyomások alapján döntés hozatal, melyik delikvenseket érdemes megnézni személyesen. Ilyenkor, ha nem értünk az autókhoz, hasznos lehet egy hozzáértőbb személyt is elhívni, akinek a véleményében megbízunk.
Tehát telefonáljunk!
A Suzuki Swiftről a hirdetés alapján annyit tudtunk, hogy 60.000 forint és 458.969 km van benne. Ez egy ekkora motornál őrületes mennyiség. Műszaki még több, mint egy év. Belső kép nincs és nem tudtuk, hogy megy-e lábon. De egy Suzuki sok mindent kibír.

Tehát felhívtam. Elkelt – hangzott a válasz majd gyors „pity-pity”. Le is rakta a hirdető, gondolom elég sokan hívták. Azért még egyszer visszahívtam és megtudtam, működőképes volt, de a futóműre és lakatolásra jócskán kellett volna költeni. Vagyis a kis Suzuki nem felelt meg az elvárásunknak. A 60.000-es ár valahol 200.000 felé állt volna meg, hogy használni is tudjuk. Abban az árban pedig már könnyen találni használható példányt.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/maruti/800/maruti_800_dx-11837185
A következő a jó kiállású Maruti. 2018 márciusig műszaki. Jó a motor, váltó és futómű. Ennek más alkatrésze nincs is nagyon. Nincs összetörve, nem hiányos.

Tehát felhívtam a Maruti hirdetőjét. A tulajdonossal beszéltem. Mint megtudtam, semmi baja nincs, csak hidegen megszívja magát. Talán kell bele 3 gyertya – mondta a tulaj. Azért ott szerintem más baj is lehet. Mondjuk gyűrűzni kell a motort vagy a szelepszárszimeringeket cserélni. A tulaj különben ezzel jár. Ez az infó kicsit elgondolkodtató. Hiszen ha hidegen beköpi a gyertyát, egy laikus ezzel simán nem tud elindulni reggel. Így a cikkben meghatározott cél már nem teljesíthető. A gyertya csere vagy megoldja, vagy nem. Lehet, hogy alapból csere gyertyákkal kéne menni kipróbálni? Meglátjuk.
https://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/samara/lada_samara_2108-11857412
A következő delikvens nagy kérdést vet fel. Akarunk-e Ladát? Samarával nincs tapasztalatom. Annyit látni, hogy még négy sebességes.Sok műszaki van rajta és a leírás és képek alapján is karban van tartva. Igahúzásra alkalmas is lehet. Bár lehet, hogy van olyan olvasó, aki óva intene tőle.

Tehát telefonáljunk!
Elég gondosnak tűnő tulaj hirdeti. Elmondása szerint a hátsó tornyokat lakatolni kell. (műszakiig simán elmegy) Futómű, kuplung felújítva. Az autó megbízhatóan működik. A fogyasztása állítólag 90km/h sebességnél 6l/100 km. Gyújtáshoz tartalék trafó, illetve tartalék ac pumpa jó ha van, bár a tulajnál még nem volt ezzel gond. Viszont a tulajról a beszélgetés végére egyértelműen szimpatikus benyomás alakult ki. Jó lenne ezt is megnézni, kipróbálni.
És a végére egy tuti befutó. Daihatsu Charade 1992-ből. Akkor az autókban még volt anyag, ahogy arról Dani írt néhány napja!! A leírás szerint az autó egyből használható. 1,3-as 90 lovas, az még megy is. Elektromos ablak elől-hátul. Egész jó pofa.
Mondjuk ahhoz, hogy 2018 februárjában leműszakizzon, lakatosra kell majd költeni, de a hirtelen A—ból B-be feladatot tudhatja.

Felhívtam a Daihatsu hírdetőjét is.
Kereskedő árulja. Beszámították egy autóba. Lakatolás kell majd, nem csak a sárvédőív rohad. Kérdeztem egyébként az állapotáról, de az volt a válasz, hogy ki kell próbálni. Mondjuk Gödöllő nincs messze, meglátjuk. Itt egy kicsit az volt az érzésem, mintha a jobb korokat látott Daihatsut mostoha gyerek ként kezelnék. Egy pici autózást talán megér a négy villanyablakos 90 lovas kis gép.
A folytatásban személyes tapasztalataimat fogom megosztani. Vajon sikerül-e mindennapi használatra fogható autót találni 100.000 forintos ár alatt?