A BMW bemutatta az új M5-öst. A hatalmas izomautó külsejében hozza az eddig megszokott vérvonalat. Dinamikus, agresszív, brutális, mégis elegáns. A BMW márkaarculat és az M divízió gyuradéka. Ezt 1984 óta mindenki nagykanállal falná, de csak kevesek tehetik meg.
Ahogy korábban írtuk, a 4,4 literes M TwinPower Turbo motor 600 lóerőt és 750 Nm csúcsnyomatékot képes produkálni. De nem ám csak pár százas fordulatszám tartományban. Nem. A 600 lóerő 5600 és 6700-as percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. És a 750 Nm nyomaték? 1800 rpm és 5600 rpm között tol a gőzmozdony. Vagyis 1800-tól 6700-ig félelmetes erő szabadul az útra. Így érthető a 3,4 másodperces 0-100 sprint.
DE! Összkerekes BMW M5
De mind a négy kereket hajtja!!! Ha csak ez lenne, sok M rajongó talán mást venne. Ezt nem kockáztathatták meg. Ezért még az elején elmondom, van teljesen csak hátsó kerék hajtású üzemmód.
Az új M5 alatt az M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik. A dinamikus menetstabilizáció (DSC) és az M Dinamikus Mód (MDM) összehangolásával öt féle hajtáslánc konfiguráció aktiválható. Alapból mindig az állandó összkerékhajtásos és DSC-s beállítással indul az autó. Ez a legbiztonságosabb és legunalmasabb beállítás. A következő fokozat , ha a DSC még be van kacspolva, de már 4WD Sportba tesszük az MDM-et. Ekkor már kicsit táncba lehet vinni a sport limuzint.
Ha a DSC-t kikapcsoljuk, három lehetőség közül választhatunk: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Tehát ha driftelgetni akarunk, DSC ki és 2WD. Ekkor csak a hátsó kerekekre szabadul a hatalmas teljesítmény. Mit is mondjak? Elég sokat kell kapcsolgatni, hogy egy normális M5-öt kapjunk. De valljuk be őszintén, sok M5 tulajt fog megmenteni komoly balesetektől ez a paradigma váltás.
Végsebesség és futómű
Az autó csúcssebességét 250 km/h-nál elektronika korlátozza. De ez az M Driver’s Package-el 305 km/h-ig kitolható.
Az új M5 alatt nyolc sebességes M Steptronic váltó kapcsolgat. Persze a kormány flepnikkel vagy a balra húzott karral mi is váltogathatunk.
A sportfutóművet – amit a Zöld Pokolban (Nürburgring) tökéletesítettek – COMFORT, SPORT és SPORT+ módban is lehet használni. Az állítható lengéscsillapításnak köszönhetően így mind közúton, mind versenypályán is használható. Ezek a módok a változó áttételű sport szervokormányt is szabályozzák.
A kormányon pedig van egy M1 és M2 gomb. És ha hiszik, ha nem, ezekkel nem magyar TV csatornákat lehet a kijelzőn megjeleníteni. A két memória gombbal eltárolhatjuk gondosan összeválogatott beállításainkat. Egészen pontosan a motor, a váltó, a futómű, az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a Head-Up kijelző aktuális karakterisztikája, hangolása és beállítása menthető el és hozható bármikor elő.
Föl ne forrjon
Hogy a motor illetve a fékek hűtése elég legyen, kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót. Új a hátsó diffúzor, a motorháztető alumíniumból, a tető szénszál erősítésú műanyagból készült.
A dupla kipufogó a beépített pillangószelep által lehet egész halk, de jöhet a hangorkán is. A kerekek 19 colosak alapból, de lehet 20 colos is. Rendelhető karbon-kerámia fékrednszer is, ami pályán azért hálás dolog.
Az új M5 2017 szeptemberétől rendelhető meg.