És itt az összkerekes BMW M5 – vége a jónak?

In bemutató
összkerekes BMW M5

A BMW bemutatta az új M5-öst. A hatalmas izomautó külsejében hozza az eddig megszokott vérvonalat. Dinamikus, agresszív, brutális, mégis elegáns. A BMW márkaarculat és az M divízió gyuradéka. Ezt 1984 óta mindenki nagykanállal falná, de csak kevesek tehetik meg.

Ahogy korábban írtuk, a 4,4 literes M TwinPower Turbo motor 600 lóerőt és 750 Nm csúcsnyomatékot képes produkálni. De nem ám csak pár százas fordulatszám tartományban. Nem. A 600 lóerő 5600 és 6700-as percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. És a 750 Nm nyomaték? 1800 rpm és 5600 rpm között tol a gőzmozdony. Vagyis 1800-tól 6700-ig félelmetes erő szabadul az útra. Így érthető a 3,4 másodperces 0-100 sprint.

összkerekes BMW M5

DE! Összkerekes BMW M5

De mind a négy kereket hajtja!!! Ha csak ez lenne, sok M rajongó talán mást venne. Ezt nem kockáztathatták meg. Ezért még az elején elmondom, van teljesen csak hátsó kerék hajtású üzemmód.

Az új M5 alatt az M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik. A dinamikus menetstabilizáció (DSC) és az M Dinamikus Mód (MDM) összehangolásával öt féle hajtáslánc konfiguráció aktiválható. Alapból mindig az állandó összkerékhajtásos és DSC-s beállítással indul az autó. Ez a legbiztonságosabb és legunalmasabb beállítás. A következő fokozat , ha a DSC még be van kacspolva, de már 4WD Sportba tesszük az MDM-et. Ekkor már kicsit táncba lehet vinni a sport limuzint.

Ha a DSC-t kikapcsoljuk, három lehetőség közül választhatunk: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Tehát ha driftelgetni akarunk, DSC ki és 2WD. Ekkor csak a hátsó kerekekre szabadul a hatalmas teljesítmény. Mit is mondjak? Elég sokat kell kapcsolgatni, hogy egy normális M5-öt kapjunk. De valljuk be őszintén, sok M5 tulajt fog megmenteni komoly balesetektől ez a paradigma váltás.

összkerekes BMW M5

 

Végsebesség és futómű

Az autó csúcssebességét 250 km/h-nál elektronika korlátozza. De ez az M Driver’s Package-el 305 km/h-ig kitolható.

Az új M5 alatt nyolc sebességes M Steptronic váltó kapcsolgat. Persze a kormány flepnikkel vagy a balra húzott karral mi is váltogathatunk.

A sportfutóművet – amit a Zöld Pokolban (Nürburgring) tökéletesítettek – COMFORT, SPORT és SPORT+ módban is lehet használni. Az állítható lengéscsillapításnak köszönhetően így mind közúton, mind versenypályán is használható. Ezek a módok a változó áttételű sport szervokormányt is szabályozzák.

összkerekes BMW M5

A kormányon pedig van egy M1 és M2 gomb. És ha hiszik, ha nem, ezekkel nem magyar TV csatornákat lehet a kijelzőn megjeleníteni. A két memória gombbal eltárolhatjuk gondosan összeválogatott beállításainkat. Egészen pontosan a motor, a váltó, a futómű, az M xDrive intelligens összkerékhajtás, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és a Head-Up kijelző aktuális karakterisztikája, hangolása és beállítása menthető el és hozható bármikor elő.

 

Föl ne forrjon

Hogy a motor illetve a fékek hűtése elég legyen, kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót. Új a hátsó diffúzor, a motorháztető alumíniumból, a tető szénszál erősítésú műanyagból készült.

összkerekes BMW M5

A dupla kipufogó a beépített pillangószelep által lehet egész halk, de jöhet a hangorkán is. A kerekek 19 colosak alapból, de lehet 20 colos is. Rendelhető karbon-kerámia fékrednszer is, ami pályán azért hálás dolog.

Az új M5 2017 szeptemberétől rendelhető meg.

összkerekes BMW M5

összkerekes BMW M5

You may also read!

Lepusztult Porsche 356B 40 éve érintetlenül

Lepusztult Porsche 356B 40 éve érintetlenül

Egy felújításra váró példányt találtak New York közelében, a sokak által hőn áhított Porsche sportkocsiból. Igazán alkalmi lehetőség

Read More...
Audi RS3 szedán ABT tuninggal

Audi RS3 szedán ABT tuninggal

Majdnem 500 lóerő, és egyéb érdekességek. Az ABT még tavaly év végén készített kittet az Audi RS3 Sportback

Read More...
legdrágább Ferrari

A legdrágább Ferrari gazdát keres

A videón szereplő 1962-es Ferrari 250 GTO új ként sem számított olcsó autónak a maga 18.000 dolláros árával.

Read More...

Mobile Sliding Menu