A Ferrari szeptemberben mutatja be új hardtop GT-jét, a Portofinot. Az egyszerre sportos és elegáns autó bivalyerős, vonalvezetése pedig magával ragadó.
Portofino község Olaszország egyik gyöngyszeme. Tengerparti fekvésével, csodaszép természeti adottságaival vonzza a túristákat. 1190-ben itt szállt meg Oroszlánszívű Richárd, de járt itt Maupassant is, akit meg is ihletett a település szépsége. Az elegancia, a luxus és sportosság jellemzi a kis olasz turista paradicsomot.
És ezek a jellemzők az okai annak, hogy a Ferrari a Portofino nevet választotta új GT-jének. A Portofino névről nekem mindenképpen valami finom bor is eszembe jutott. És valóban, a környéknek vannak komoly bor termelői.
Tehát a Ferrari Portofino, elegáns, sportos luxus autó. Fantasztikus múltja van – akár a sportban, akár a sportkocsi gyártásban – és meg lehet tőle részegedni. Ezzel be is fejezhetnénk az autó bemutatását, hiszen a lényeget már tudják.
A forma
Az autó vonalvezetése – mint minden Ferrarinak évtizedek óta – elképesztő. A Portofino a California T-t váltja és formájában nagyon közeli rokonságot mutat. A karosszéria újratervezésében viszont a fő szempont a súly csökkentés, a nagyobb merevség és az aerodinamika volt.
A motor
A Ferrari a turbós V8-ast is frissítette. Azt a motort, ami 2016-ban és 2017-ben is az év motorja lett. Az új dugattyúk, hajtókarok és szívórendszer, valamint a vezérlő szoftver újrahangolásával nyertek még 40 lóerőt. Így a motor már 600 lóerőt és 760 Nm-t ad le. A gyorsulás így 3,5 másodpercet vesz igénybe 100-ig. A végsebesség pedig 320 km/h fölött van.
Dinamizmus új módon
A Ferrari a Portofinóban alkalmazza a harmadik generációs elektronikus hátsó diffit (E-Diff3), amit az F1-Trac-kel komponáltak egybe, ami még kezelhetőbbé teszi a kocsit a határokon autózva. Emellett új a változó áttételű elektromos szervó és a magnetorheological rugózás, amit dupla tekercses technikával erősítettek, ami tovább javítja az úttartást, de emellett jobban elnyeli az útegyenetlenségeket. A végeredmény egy még dinamikusabb, reszponzívabb, mégis komfortos autó.
Kényelem belül
Belül 10,2 colos érintőképernyőt, új légkondicionáló berendezést találunk. A 18 féle módon állítható ülés és a hátsó utasok számára nagyobb hely is a kényelmet szolgálja. Ahogy a szélterelő is, ami által alig jön be szél az utastérbe nyitott tetőnél, és a szélzajt is csökkenti.
A Ferrari a Portofinot Frankfurtban mutatja be szeptemberben.