Ferrari Portofino – finomság Olaszországból

In bemutató

A Ferrari szeptemberben mutatja be új hardtop GT-jét, a Portofinot. Az egyszerre sportos és elegáns autó bivalyerős, vonalvezetése pedig magával ragadó.

Portofino község Olaszország egyik gyöngyszeme. Tengerparti fekvésével, csodaszép természeti adottságaival vonzza a túristákat. 1190-ben itt szállt meg Oroszlánszívű Richárd, de járt itt Maupassant is, akit meg is ihletett a település szépsége. Az elegancia, a luxus és sportosság jellemzi a kis olasz turista paradicsomot.

És ezek a jellemzők az okai annak, hogy a Ferrari a Portofino nevet választotta új GT-jének. A Portofino névről nekem mindenképpen valami finom bor is eszembe jutott. És valóban, a környéknek vannak komoly bor termelői.

Tehát a Ferrari Portofino, elegáns, sportos luxus autó. Fantasztikus múltja van – akár a sportban, akár a sportkocsi gyártásban – és meg lehet tőle részegedni. Ezzel be is fejezhetnénk az autó bemutatását, hiszen a lényeget már tudják.

A forma

Az autó vonalvezetése – mint minden Ferrarinak évtizedek óta – elképesztő. A Portofino a California T-t váltja és formájában nagyon közeli rokonságot mutat. A karosszéria újratervezésében viszont a fő szempont a súly csökkentés, a nagyobb merevség és az aerodinamika volt.

 

A motor

A Ferrari a turbós V8-ast is frissítette. Azt a motort, ami 2016-ban és 2017-ben is az év motorja lett. Az új dugattyúk, hajtókarok és szívórendszer, valamint a vezérlő szoftver újrahangolásával nyertek még 40 lóerőt. Így a motor már 600 lóerőt és 760 Nm-t ad le. A gyorsulás így 3,5 másodpercet vesz igénybe 100-ig. A végsebesség pedig 320 km/h fölött van.

 

Dinamizmus új módon

A Ferrari a Portofinóban alkalmazza a harmadik generációs elektronikus hátsó diffit (E-Diff3), amit az F1-Trac-kel komponáltak egybe, ami még kezelhetőbbé teszi a kocsit a határokon autózva. Emellett új a változó áttételű elektromos szervó és a magnetorheological rugózás, amit dupla tekercses technikával erősítettek, ami tovább javítja az úttartást, de emellett jobban elnyeli az útegyenetlenségeket. A végeredmény egy még dinamikusabb, reszponzívabb, mégis komfortos autó.

 

Kényelem belül

Belül 10,2 colos érintőképernyőt, új légkondicionáló berendezést találunk. A 18 féle módon állítható ülés és a hátsó utasok számára nagyobb hely is a kényelmet szolgálja. Ahogy a szélterelő is, ami által alig jön be szél az utastérbe nyitott tetőnél, és a szélzajt is csökkenti.

 

A Ferrari a Portofinot Frankfurtban mutatja be szeptemberben.

You may also read!

KONNECT – A VW csoport új kampusza Tel Avivban

KONNECT – A VW csoport új kampusza Tel Avivban

KONNECT a VW csoport új kampusza Tel Avivban Hivatalosan is megnyitott a Konnect, a Volkswagen csoport új kampusza Tel-Avivban. Az ünnepélyes megnyitón Izrael részéről Eli Cohen gazdasági miniszter, míg a VW Group részéről az igazgatóság két prominens tagja vett részt.

Read More...
új Opel Corsa GSI

Kiderült, mit tud az új Opel Corsa GSI

Nyáron érkezik a Corsa GSI, amint korábban írtuk, az 1.4-es turbós motorral. De nem 140, hanem 150 lóerővel

Read More...
kínai autóimport

Felélénkülhet a kínai autóimport – Kína 15 %-ra mérsékeli az autók import vámját

Kína jelentősen mérsékelni fogja az autókat és alkatrészeiket sújtó vámot, nagyobb mozgásteret adva a nagy autógyáraknak a világ

Read More...

Mobile Sliding Menu