Ferrari Portofino – finomság Olaszországból

In bemutató

A Ferrari szeptemberben mutatja be új hardtop GT-jét, a Portofinot. Az egyszerre sportos és elegáns autó bivalyerős, vonalvezetése pedig magával ragadó.

Portofino község Olaszország egyik gyöngyszeme. Tengerparti fekvésével, csodaszép természeti adottságaival vonzza a túristákat. 1190-ben itt szállt meg Oroszlánszívű Richárd, de járt itt Maupassant is, akit meg is ihletett a település szépsége. Az elegancia, a luxus és sportosság jellemzi a kis olasz turista paradicsomot.

És ezek a jellemzők az okai annak, hogy a Ferrari a Portofino nevet választotta új GT-jének. A Portofino névről nekem mindenképpen valami finom bor is eszembe jutott. És valóban, a környéknek vannak komoly bor termelői.

Tehát a Ferrari Portofino, elegáns, sportos luxus autó. Fantasztikus múltja van – akár a sportban, akár a sportkocsi gyártásban – és meg lehet tőle részegedni. Ezzel be is fejezhetnénk az autó bemutatását, hiszen a lényeget már tudják.

A forma

Az autó vonalvezetése – mint minden Ferrarinak évtizedek óta – elképesztő. A Portofino a California T-t váltja és formájában nagyon közeli rokonságot mutat. A karosszéria újratervezésében viszont a fő szempont a súly csökkentés, a nagyobb merevség és az aerodinamika volt.

 

A motor

A Ferrari a turbós V8-ast is frissítette. Azt a motort, ami 2016-ban és 2017-ben is az év motorja lett. Az új dugattyúk, hajtókarok és szívórendszer, valamint a vezérlő szoftver újrahangolásával nyertek még 40 lóerőt. Így a motor már 600 lóerőt és 760 Nm-t ad le. A gyorsulás így 3,5 másodpercet vesz igénybe 100-ig. A végsebesség pedig 320 km/h fölött van.

 

Dinamizmus új módon

A Ferrari a Portofinóban alkalmazza a harmadik generációs elektronikus hátsó diffit (E-Diff3), amit az F1-Trac-kel komponáltak egybe, ami még kezelhetőbbé teszi a kocsit a határokon autózva. Emellett új a változó áttételű elektromos szervó és a magnetorheological rugózás, amit dupla tekercses technikával erősítettek, ami tovább javítja az úttartást, de emellett jobban elnyeli az útegyenetlenségeket. A végeredmény egy még dinamikusabb, reszponzívabb, mégis komfortos autó.

 

Kényelem belül

Belül 10,2 colos érintőképernyőt, új légkondicionáló berendezést találunk. A 18 féle módon állítható ülés és a hátsó utasok számára nagyobb hely is a kényelmet szolgálja. Ahogy a szélterelő is, ami által alig jön be szél az utastérbe nyitott tetőnél, és a szélzajt is csökkenti.

 

A Ferrari a Portofinot Frankfurtban mutatja be szeptemberben.

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...