Olcsó autók 3.– avagy mit kaphatunk 100.000 Forint alatt? Próbáljuk ki, amit találtunk!

Olcsó autók 3

Ezen cikksorozatunk célja felkutatni az autós létminimumot. Mi van akkor, ha nagyon nincs pénz, de mégis mindeképp menni kell. Ha mondjuk olyan munkát kapunk, ahova értelmes keretek között csak autóval tudunk eljutni? Vagy hetente többször kell szállítanunk valamit, és nincs több millió, vagy akár csak több százezer forint megtakarításunk.

 

A hahu keresőjében a minimum ár 1000, a maximum pedig 100.000 forint lett. Az állapot „Normál”, a műszaki évényessége pedig még fél év. Illetve csak fényképes hírdetéseket néztünk. Sajnos a hahun nincs „Üzemképes” pipa, mint mondjuk a mobile-de-n. De amelyik hírdetésben írták, hogy nem megy, azzal nem is foglalkoztam. Illetve még 70 km-es körzetet állítottam be, hogy ne kelljen elautózni az autó árának egy részét.

Az első részben csak kutattam a hahun és megosztottam tapasztalataimat. A második részben már telefonálgattam is. A harmadik részben pedig a személyes találkozás örömét, bánatát írom le fényképekkel tarkítva.

 

Végülis három befutó maradt. A kis Maruti 85.000-ért, a Daihatsu 98.900-ért és a Lada Samara 90.000 forintért.

Mindhármat szerettem volna megnézni és kipróbálni, de csak kettőt sikerült.

 

Olcsó autók 3

A Marutival amúgy is voltak kétségeim, de végül is az eladóval nem tudtam időpontot egyeztetni egyéb elfoglaltságai miatt. Úgyhogy ez kimaradt.

 

Olcsó autók 3

 

Daihatsu Charade fél lábbal a sírban

A titkos befutó, a nagy esélyes Gödöllőn lakott. Épp útba is esett, tehát elmentem megnézni, kipróbálni a 98.900 forintos Daihatsut. A cél az volt, hogy 100.000 forint alatt találjak olyan autót, ami egyből hadra fogható.

Olcsó autók 3

Mikor megláttam, a borzalmas szó jutott eszembe. A fényképen nem látszott, hogy ennyire csúnya. Itt fényezésről tulajdonképpen nem is beszélhetünk. Na mindegy, nem kiállításra készülünk. Szerkezetileg még lehet jó.

Szereztem egy kulcsot és csüccs be. Belül is az elhanyagoltság fogad. Kinyitom a motorháztetőt és nézek egy olajszintet. Az bizony a minimumon van, a motor alsó része pedig csupa olaj. Ez bizony komoly törődést igényelne. De beindítom, könnyen indul, bár egy picit három hengerezősnek tűnik. Úgy tűnik, megy mind a négy henger, csak alacsony az alapjárat.

Na menjünk!

Ahogy kifordulok a parkolóból, kellemes ropogás fogad. Balra is, jobbra is, hogy szimmetrikus legyen. Ez bizony két féltengely csere vagy felújítás. A kormány 45 fokkal balrább van a kelleténél, illetve a motorháztető is nehezen mozgott. Ez bizony törve is volt, bár ez ennyiért nem számítana annyira. Viszont futóművet az autó csak nyomokban tartalmaz. A fék jó és a motor ereje is nagyjából megvan. Viszont a műszerfal nagyrésze nem működik. A végére hagytam a villanyablakokat, ott viszont négyből négy működik. Hurrá!

Szó mi szó, ezt nem venném meg. 98.900 Ft az ára. Kéne két féltengely felújítás, jó pár éve a Calibrámhoz Sóskúton 16.000 Ft/darab volt az ára. A biztonság kedvéért egyeztettem egy műhellyel. Valószínűleg csak a külső csuklókkal kellene foglalkozni, aminek darabja 12.000 Ft + Áfa, tehát nagyjából 30.000 Ft. De ha a belsőket is javítani kell, az nettó 25.000 Ft/darab. Kéne négy bontott gátló, kb. újabb 40.000 Ft.

Olcsó autók 3

Amit nem mondtam, az alján is van lyuk, azt azért be kéne foltoztatni, hogy ne jöjjön be a víz. Legyen + 20.000 Ft. Illetve az olajfolyást is el kéne tüntetni. Legyünk optimisták, számoljunk rá mondjuk 30.000 Ft-ot. Ez 120.000 Ft nagyon közelítőleg. Elnézést, nem egyeztettem minden tételt bontókkal és szerelőkkel. Ez csak egy közelítő érték. De így már 218.900 Ft-nál járunk. Így már tudná az autó a biztonságos A-ból B-be feladatot.

Viszont 200.000 forintért már olyan Daihatsu Charade van, ami megszólal:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/daihatsu/charade/daihatsu_charade_1.3_sedan_sgi-11725740

Szóval a 98.900 forintos Charade-ot nem venném meg semmiképpen.

 

 

 

 

 

 Olcsó autók 3

Samarát próbáltam

Elautóztam hát a festői Héhalomra, ahol Béla fogadott. Béla a tipikus jókedvű, szorgalmas, becsületes vidéki ember. Ilyen emberektől jó autót venni. Nem is okozott csalódást. Ahogy megláttam a Samarát, megtetszett.

Olcsó autók 3

Egy hibája tényleg van a 28 éves, 90.000 forintos autónak: van egy kis rohadás mindkét hátsó tornyon, de nem veszélyes. Ja, és a tükör állító belső kar le van törve. De erre Béla azt mondta, nem érdemes vele foglalkozni, mivel hamar letörik.

Olcsó autók 3

DE! Újszerű gumikon gurul az autó. Új a kipufogó dob. A küszöbök olajjal kiöntve, még rozsda sincs rajta. Mindenhol a gondos gazda keze nyoma.

Olcsó autók 3

A motor pöccre indul és szépen, csendesen jár. A kipufogógáz alapján nem eszi az olajat. Hihető a 140.000 km-es futás. Belül is egyben van. Sajnos a műszerfal repedezett, antik hatású a 28 éves Ladán. Kiszívta a nap.

Olcsó autók 3

Davaj próba!

A próbakör sem okozott csalódást. Patent a kormány, nincs holtjáték. Nem imbolyog a futómű. Jól fog a fék, nem húz semerre. Finom a kuplung, könnyen veszi a majdnem veterán korú autó a sebességeket.  Az 1.3-as Lada nem egy erőgép, de ezzel így ahogy van, el mernék indulni egy hosszabb útra.

https://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/samara/lada_samara_2108-11857412

 

Olcsó autók 3

 

Tanúlság

Összefoglalva, ha az ember nem álmokat kerget, nem az extrákat és a versenyautó filinget keresi, lehet találni ésszerű járművet 100.000 ft alatt. Ezt mutatja Béla autója. Azt azért el kell mondanom, gyorsnak kell lenni. Itt is versenyt futottam az idővel, mert mikorra én mentem, épp egy vevőt várt Béla, aki szerencsére késett. Nem tudom, hogy megvan-e még a Samara, de gondolom, nem lesz meg túl sokáig. Egyébként Béla Suzukit Swiftet szeretne helyette, ez is érthető. De ez már egy másik történet.

 

Frissítés:

A Samara már elkelt. Béla felhívott, az új tulaj fiatalabb, mint az autó, úgyhogy csókolomot köszön neki. Reméljük, gondos gazdája lesz és a Csacsi  sem okoz csalódást!

Verified by MonsterInsights