A Volkswagen kupés tetővonalú kis SUV-ja biztos nagy sláger lesz. Ez a forma nagyon trendi napjainkban. Az autó ötvözi egy SUV tekintélyét egy kompakt hatchback dinamizmusával.
VW T-Roc bemutató
Jó ránézni a T-Rocra. Bár ebben a szegmensben már nagyon nehéz egyedit alkotni. Közel áll dizájnban a konszern társakhoz, de mégse mondanánk, hogy erre vagy arra hasonlít.
Az orron nagyon ott a márkaarculat, felnagyítja arc urat.
Mondhatni, többet mutat, mint ami mögötte van. De ez egy ilyen kis SUV-nál elnézhető, sőt pozitívum. Markánsok a levegő belépők, és a ködlámpa kartervédő környék is igazán jól sikerült.
Oldalról a sárvédő domborulatokkal és ajtó homorulatokkal igyekeztek egyediséget kölcsönözni a formának. Elég jól sikerült. A hátulja is jól néz ki, de elfogyott az ötlet. Szerintem túl sablonos.
Viszont a belseje
De a belső annyira jó hangulatot áraszt. Kicsit olyan, mintha egy Golf I GTI-t meg egy mai Volkswagent gyúrtak volna össze. Ötletes, vidám, kézre esik – ez árad minden porcikájából.
A hátsó szekció is hívogató. Valószínűleg a kárpit színe és mintája nagyban hozzájárul ehhez. Illetve a csomagtartó is igen méretes: 445 literes.
Az új T-Roc-ot – ami a nagy Volkswagen modelloffenzíva része – telepakolták biztonsági segédekkel. Többek között van városi vészfékező és sáv tartó asszisztens is.
Motorok
A T-Roc-ot választhatjuk három féle benzines és három féle dizel motorral. Hibrid vagy elektromos hajtásról egyelőre nincs hír.
- A benzinesek:
- 0 TSI 115 LE és 200 Nm (6 seb. kézi + első kerék hajtással)
- 5 TSI 150 LE és 250 Nm (6 seb.kézi + első kerék/7 seb. DSG + első kerék/7 seb. DSG + 4MOTION)
- 0 TSI 190 LE és 320 Nm (7 seb. DSG + 4MOTION)
- A dízelek:
- 6 TDI 115 LE és 250 Nm (6 seb. kézi + első kerék hajtással)
- 0 TDI 150 LE és 340 Nm (6 seb. kézi + első kerék hajtással/6 seb.kézi + 4MOTION/7 seb DSG+első kerék/7 seb. DSG + 4MOTION)
- TDI 190 LE és 400 Nm (7 seb. DSG + 4MOTION)