A japán vállalat két év kihagyás után novembertől indítja újra a Pajero Sport modell gyártását az orosz gyárakban, írja az Automotive World. A tervek szerint a Mitsubishi évi 7 ezer darabot tervez gyártani a Pajero szabadidő-terepjáró modellből a Moszkvától 180 kilométerre délnyugatra fekvő kalugai üzemében. Itt egyébként a másik SUV modell, az Outlander gyártása megszakítás nélkül zajlott. A gyártás újraindítása mintegy 440 új munkahelyet teremt, kapacitását tekintve évente 125 ezer autót tudnak kibocsátani.
A japán autógyár még 2015-ben állította le a Pajero modell gyártását, amikor az olajár csökkenése és a rubel árfolyamának a gyengülése jócskán visszavetette az oroszországi autópiaci forgalmat, így nem volt kifizetődő a modell gyártása. A Mitsubishi áprilisban kezdődő pénzügyi éve első négy hónapjában júliusig a 14 százalékos autópiaci átlagot meghaladó mértékben, 19 százalékkal növelte eladásait Oroszországban.
MITSUBISHI PAJERO története
A japán gyártó terepjárójának neve szervesen összeforrt a Dakar-ralival, ahol elérte sportsikereit, jócskán megalapozva ezzel hírnevét. A Pajero prototípusait már a hetvenes években elkészítették, de első generációját csak 1981-ben mutatták be, majd a következő évtől gyártották. Háromajtós kivitele, rövid tengelytávja előnyösen hatottak terepképességeire, így kedvelt lett erdőjárók, vadászok, gazdák, geológusok, olaj-kutatók, és a sziklás vagy sivatagos vidéken élők körében. Benzines és turbódízel motorjai kezdetben 2 és 3 liter közötti hengerűrtartalmúak. Később jött a kínálatba az ötajtós, hétüléses változat.
A második generáció
Az 1992-től kapható második generáció némileg lekerekítettebb vonalairól ismerhető föl. A jól bevált autó tovább folytatta a sikeres utat, amely a motorsportban ugyanúgy megvolt. Mutatja ezt a homologizációs céllal, korlátozott példányszámban megépített, japán belpiacos Pajero Evolution (3.5 V6). A harmadik, 2006-ig gyártott generáció és az aktuális negyedik egyre nagyobb és felfújtabb Pajerót produkált. 1998-tól a Pininfarinával együttműködésben gyártották a Pinint, a Pajero „kicsinyített” mását három- és ötajtós változatban. Ugyancsak a harmadik nemzedék idejében vezették be a DI-D common-rail dízelcsaládot.
Forrás: privatbankar.hu, autonavigator.hu