Két éves szünet után újra beindul a Mitsubishi Pajero Sport gyártása

In hír
Mitsubishi Pajero Sport gyártása

A japán vállalat két év kihagyás után novembertől indítja újra a Pajero Sport modell gyártását az orosz gyárakban, írja az Automotive World. A tervek szerint a Mitsubishi évi 7 ezer darabot tervez gyártani a Pajero szabadidő-terepjáró modellből a Moszkvától 180 kilométerre délnyugatra fekvő kalugai üzemében. Itt egyébként a másik SUV modell, az Outlander gyártása megszakítás nélkül zajlott. A gyártás újraindítása mintegy 440 új munkahelyet teremt, kapacitását tekintve évente 125 ezer autót tudnak kibocsátani.

A japán autógyár még 2015-ben állította le a Pajero modell gyártását, amikor az olajár csökkenése és a rubel árfolyamának a gyengülése jócskán visszavetette az oroszországi autópiaci forgalmat, így nem volt kifizetődő a modell gyártása. A Mitsubishi áprilisban kezdődő pénzügyi éve első négy hónapjában júliusig a 14 százalékos autópiaci átlagot meghaladó mértékben, 19 százalékkal növelte eladásait Oroszországban.

 

MITSUBISHI PAJERO története

A japán gyártó terepjárójának neve szervesen összeforrt a Dakar-ralival, ahol elérte sportsikereit, jócskán megalapozva ezzel hírnevét. A Pajero prototípusait már a hetvenes években elkészítették, de első generációját csak 1981-ben mutatták be, majd a következő évtől gyártották. Háromajtós kivitele, rövid tengelytávja előnyösen hatottak terepképességeire, így kedvelt lett erdőjárók, vadászok, gazdák, geológusok, olaj-kutatók, és a sziklás vagy sivatagos vidéken élők körében. Benzines és turbódízel motorjai kezdetben 2 és 3 liter közötti hengerűrtartalmúak. Később jött a kínálatba az ötajtós, hétüléses változat.

 

A második generáció

Az 1992-től kapható második generáció némileg lekerekítettebb vonalairól ismerhető föl. A jól bevált autó tovább folytatta a sikeres utat, amely a motorsportban ugyanúgy megvolt. Mutatja ezt a homologizációs céllal, korlátozott példányszámban megépített, japán belpiacos Pajero Evolution (3.5 V6). A harmadik, 2006-ig gyártott generáció és az aktuális negyedik egyre nagyobb és felfújtabb Pajerót produkált. 1998-tól a Pininfarinával együttműködésben gyártották a Pinint, a Pajero „kicsinyített” mását három- és ötajtós változatban. Ugyancsak a harmadik nemzedék idejében vezették be a DI-D common-rail dízelcsaládot.

Mitsubishi Pajero Sport gyártása

 

Forrás: privatbankar.hu, autonavigator.hu

 

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights