A francia márka dicső múltnak és rengeteg tapasztalatnak örvendhet az autóiparban, hiszen a vállalat 2019-ben ünnepli megalapításának századik évfordulóját.
A Berlingo vagy a C1 modelljeik népszerűek a vállalkozók körében, ezért ideálisak a használt autókkal foglalkozó viszonteladók számára is – tájékoztatott a carsontheweb.com, a hazai használt autó piac egyik fő szereplője.
André Citroën (1878 – 1935) 1919-ben alapította meg a Citroën vállalatot. A cég az első világháborút követő újraépítés során rengeteget adott Franciaország lassan talpra álló gazdaságának. Citroën Henry Fordtól kölcsönzött ötletekkel forradalmasította az európai ipart: a gyárak átálltak a folyamatosan optimalizált, automatizált sorozatgyártásra és dolgozói egészségügyi, illetve egyéb támogatásokban részesültek. A gyártó rövid időn belül rendkívül sikeressé vált és hamarosan eladták 10 000. autójukat is.
Az alapító marketing terén is innovatív elmének bizonyult: hogy járművei megbízhatóságát bizonyítsa, Citroën 1923-ban expedíciót indított az afrikai kontinensre. Ezt később amerikai és ázsiai utak is követtek. 1925-től kezdve hosszú időn keresztül az Eiffel-tornyot is a Citroën reklámozó fényreklámja díszítette. Az évtized közepére a vállalat már évi 50 000 autót termelt. Az alapító pedig szakmai körútra indult az Egyesült Államokba. Ez az út később komoly fejlődést eredményezett, hiszen a harmincas években az amerikai gyártóktól adaptált technológiák még kényelmesebbé és strapabíróbbá tették a márka autóit.
A rengeteg innováció, a népszerűség és a kiemelkedő eladási mutatók ellenére a harmincas évek közepére a gyártó súlyos anyagi problémák miatt a Michelin felügyelete alá került. 1935-ben elhunyt az alapító André Citroën.
2CV – a sikersztori
Nem sokkal később született a rendkívül egyszerű konstrukciójú, népautónak szánt 2CV koncepciója, azonban a második világháború által okozott nehézségek miatt az csak 1951-ben került gyártásba. A siker azonban nem maradt el, hiszen a típus egészen 1990-ben gyártásban maradt (természetesen több revízió született az évtizedek alatt). A háború zűrzavaros időszakát súlyos károkkal átvészelő gyártó 1947-ben jelentette meg a Type H nevű haszongépjárművét, ami a Citroën rengeteg iparági tapasztalatának köszönhetően hihetetlenül megbízható és robusztus konstrukció lett, gyártási ideje a 2CV-hez hasonlóan szintén meglepően hosszúra nyúlt. A következő évtizedek folyamatos fejlődést hoztak a Citroën életébe, mint például a márka híres speciális hidraulikus rendszerét (DS), a korrózióálló műanyag elemeket tartalmazó Méharit, vagy a kilencvenes évek elején egy elektromos üzemű prototípust. A márka 1974-ben a francia PSA csoport tagjává vált.
A személyautók kényelmét és a kistehergépjárművek multifunkciós felhasználhatóságát egyesítő Berlingo típusuk 1996-ban jelent meg. 800 kilogrammos terhelhetőség és 3 köbméteres raktere kiemelkedőnek számított a kategóriájában. Megjelenése óta rengeteg változata született, hogy a különböző célcsoportok igényeit kielégíthesse, legyen szó hétköznapi családi autóval kapcsolatos kívánalmakról, vagy éppen a vállalkozások elvárásairól A típus második generációja 2008-tól érhető el. Variálhatóságának, teljesítményének és megbízhatóságának köszönhetően népszerű a vállalkozók és cégek körében, amelyet az eladási mutatók jól bizonyítanak. A Berlingohóz hasonló népszerűségnek örvend az aprócska C1, amely gazdaságos fenntarthatóságának és kiváló konstrukciójának köszönhetően ideális városi autó. Megbízható jármű, amely költséghatékonyságra optimalizált motorjainak köszönhetően népszerűvé vált a cégek körében. Első generációja 2005-ben jelent meg és két faceliftet kapott az évek során, majd 2014-ben jelent meg a típus második generációja.
(X)