Megkezdődik az M8-as gyorsforgalmi út előkészítése. Az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tartó út tervezésére, hatástanulmányok készítésére, a szükséges engedélyek beszerzésére több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre.
A kétszer két sávos út előkészítő szakasza 2022-ig tart. Addigra olyan tervdokumentáció áll majd rendelkezésre, hogy akár 2023-ban megindulhat a nagyberuházás – mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az MTI beszámolója szerint.
A fejlesztés a Balaton megközelíthetőségét könnyebbé teszi az ország délkeleti részén élőknek. Továbbá tehermentesítheti a Budapest környéki M0-s forgalmát.
A három meglévő autópálya (M7-M6-M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő – Kecskemét és Békéscsaba közötti – M44-es úthoz csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal.
Az M7-as autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométer hosszú lesz. A kormányzati döntés értelmében a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az előkészítő munkálatokra hamarosan kiírja a közbeszerzést.
A kormány a 2022 utáni útfejlesztéseknél már a gyűrű- és haránt irányú útfejlesztéseket helyezi előtérbe. Valamint a nagy ipari teljesítménnyel vagy nagy idegenforgalmi potenciállal rendelkező városok gyorsforgalmi összekötését . Ennek értelmében az M8-as út mellett megépülhet a Szeged-Debrecen közötti út, vagy elkészülhet az M1-es autópálya Budapest-Győr közötti három-sávosítása is.
Forrás: MTI.hu