Lehetőségem volt kipróbálni a Toyota RAV4 Hybridet a Budapest Autoshow keretében. A prémium SUV külseje szerintem jól eltalált. Van benne a szamurájos kardsuhogtatós dizájnból, de nem annyira, hogy európai szemmel ne lenne emészthető. Azt gondolom, hogy a RAV4 a SUV kategóriában mára már komoly súlyt képvisel, ezért a Toyotánál nem lőhettek mellé. A 2016-ban bemutatott hybrid verzióval nem is tettek ilyet.
Persze az autó toyotás minőséggel vesz körül. A finom kezelőszervekhez és a derekat jól támasztó, kitűnő oldaltartású ülésekhez a bőrbelső finom – nem szintetikus – illata társul.
A konkrét példányban egy 2.5 literes négy hengeres Atkinson ciklusú benzinmotor és egy villanymotor kapott helyet. A rendszer összteljesítménye 197 lóerő, ami itt csak az első kerekeket hajtja CVT váltón keresztül. Ez a teljesítmény bőségesen megfelelő a RAV4 mozgatásához. Olyannyira, hogy emelkedőn felfelé nedves úton nyári gumival 50-nél padlót nyomva szépen kipörögtek az első kerekek és villogot a kipörgésgátló a műszerfalon.
A próbakör alatt ami átjött, hogy a magas SUV felépítés miatt keményre kellett hangolni a futóművet. De azért nem veseleszagattó, sikerült kényelmesnek maradnia, mégis stabil. A kormány nem sportkocsisan reszponzív, de elég infót ad az első kerekektől. Minden kezelőszerv kézre esik, de például az ablaktörlő esőszenzoros, tehát azt különösebben nem kellett birizgálni. A tolatókamera képe nagyon szép, és az adaptív tempomat is hasznos dolog, bár kipróbálni nem tudtam.

Az autó fogyasztása viszont meglepő. Volt velünk egy értékesítő kolléga, aki elmondta, a gyári adat városban 5,4 liter, de a valóságban ez 6-7 liter körül alakul. Ezt kissé hitetlenkedve fogadtam egy ekkora autónál. De a fogyasztás mérő 7,7 litert mutatott a teszt vezetésre használt autón, amit mindenki nyúzott. Szóval van értelme a hybridségnek. Amúgy a RAV4 Hybrid 3-4 km-t el tud menni csak elektromos módban. Ha finoman megyünk, csak 50 km/h felett kapcsol be a benzinmotor.

Fontos még megemlíteni a tágas belteret. Igaz, a fekete belső miatt kicsit komor volt az esős őszi napon az autó hangulata, de helyhiányra nem volt panasz. Tároló rekeszből is volt bőven.
Abból kiindulva, hogy 50-nél elkapart az első kerék, valószínűleg nem ez az autó lesz Somogybabod királya. Akinek szüksége van komolyabb terepképességekre, az vegyen összkerekes RAV4-et. De mint SUV, nagyon jó, magas minőségi szinten összerakott autó érzetét keltette.