HVG Cégautó konferencia összefoglaló

In Téma

Először vettem részt pénteken az évente megrendezésre kerülő  HVG Cégautó konferencián. Minden elfogultság nélkül gratulálok a szervezőknek, a helyszínválasztás kiváló, az előadások színesek és magas színvonalúak voltak.

Képviseltette magát a főváros, a NAV, a gyártói és a szolgáltatói oldal is.

Címszavakban az elhangzottakról:

Magyar ipar

A magyar járműipar a GDP 4.5%-át adja, ez közel 520.000 autót jelent évente. Mindezt 92%-ban exportra gyártjuk és 155.000 ember dolgozik az ágazatban. Noha nem kevés autót gyártunk itthon, a magyar autók átlagéletkora mégis közel 14 év, köszönhetően a sok használt importnak.

Probléma lehet, hogy nagy a hagyományos autóipari kitettségünk: az elektromos autóknál a belsőégésű autókhoz képest 60%-al kevesebb alkatrészre van szükség. Ez Magyarország helyzetét is jelentősen megváltoztathatja ezek tömeges elterjedésével.

Autóipari trendek

Az autóipari trendek között a legfontosabb a biztonság, környezettudatosság, intelligens autó  és a széles körű mobilitás. A gyártóknak figyelembe kell venni az igények változását: eltolódást az autó vásárlástól, a használat alapú bérléshez, valamint az élményalapú autózás fontosságát.

Fejlesztési irányok

  • Ipar 4.0: negyedik ipari forradalom, automatizált gyártástechnika, ahol a gyártás összekapcsolódik az IT-vel, a gyártási módszerek alapvető megváltozását elhozó időszak összefoglaló neve
  • Kaucsuk helyett a kisebb ökológiai lábnyommal rendelkező gyermekláncfű használata (Continental)
  • önvezető autók: Az egyik legnagyobb kihívás az önvezető autók jogi szabályozása

Hajtástechnika

  • Az újonnan üzembe helyezett dízel autók részaránya csökken, a benzineseké nő
  • 40 város (C40) középtávon megtiltaná a dízel autók városi közlekedését, ebből 5 már 2025-től
  • Hidrogén: A TFCS bármely belsőégésű motornál hatékonyabban hasznosítja az energiát, s az autó menet közben sem CO2-t, sem pedig egyéb káros anyagot nem bocsát ki. Az autó ugyanolyan kényelmesen használható, ahogyan azt már a benzinmotoros járművektől megszoktuk: hatótávolsága tekintélyes, hidrogéntartálya pedig körülbelül három perc alatt feltölthető. pl. Toyota MIRAI
  • CNG, LNG – mind személyautóknál, mind teherszállításban nagy potenciál, kevesebb károsanyag kibocsátás és olcsóbb üzemeltetés, mint benzinnel
  • Elektromos: jelenleg 3% a részaránya, 2025-re 36% elérése a cél, 300 millió EUR befektetés

 

Automatizálás szintjei

  1. nincs vezetéstámogatás: figyelmeztető jelzések
  2. vezetéstámogatás: aktív vezetéstámogatás, kormányzás vagy sebesség
  3. részleges automatizálás: aktív komplex vezetéstámogatás: kormányzás vagy sebesség
  4. feltételes: korlátozott dinamius helyzetfelismerés és döntés aktív emberi felügyelet
  5. magyas szintű automatizálás:korlátozott dinamius helyzetfelismerés és döntés passzív emberi felügyelet
  6. teljeskörű autómatizálás: minden az ember által is kezelhető helyzetben megállja a helyét

Már van 3-as szintű, de a cél a 6-os szintű automatizálás.

 

You may also read!

Peugeot 205

Negyven éves a Peugeot 205

Minden nagy kultúrközösség történetében szerepel egy mitikus alak, aki megmenti népét a fenyegető hanyatlástól, és kiutat mutat a viszontagságok

Read More...
Rebenland Rallye

Mesébe illő környezetben

Nehéz, de annál izgalmasabb ausztriai versenyen van túl a Solid Racing Team Ladás párosa, a Kállai Tamás – Szilassy

Read More...
olcsóbb gázolaj

Péntektől olcsóbb lesz a gázolaj nagyker ára

A Brent olaj árának zuhanása kapcsán nagyobb mértékű üzemanyagár csökkenésre számítottunk, de lássuk a tényeket. Péntektől a benzin nagykereskedelmi

Read More...