HVG Cégautó konferencia összefoglaló

In Téma

Először vettem részt pénteken az évente megrendezésre kerülő  HVG Cégautó konferencián. Minden elfogultság nélkül gratulálok a szervezőknek, a helyszínválasztás kiváló, az előadások színesek és magas színvonalúak voltak.

Képviseltette magát a főváros, a NAV, a gyártói és a szolgáltatói oldal is.

Címszavakban az elhangzottakról:

Magyar ipar

A magyar járműipar a GDP 4.5%-át adja, ez közel 520.000 autót jelent évente. Mindezt 92%-ban exportra gyártjuk és 155.000 ember dolgozik az ágazatban. Noha nem kevés autót gyártunk itthon, a magyar autók átlagéletkora mégis közel 14 év, köszönhetően a sok használt importnak.

Probléma lehet, hogy nagy a hagyományos autóipari kitettségünk: az elektromos autóknál a belsőégésű autókhoz képest 60%-al kevesebb alkatrészre van szükség. Ez Magyarország helyzetét is jelentősen megváltoztathatja ezek tömeges elterjedésével.

Autóipari trendek

Az autóipari trendek között a legfontosabb a biztonság, környezettudatosság, intelligens autó  és a széles körű mobilitás. A gyártóknak figyelembe kell venni az igények változását: eltolódást az autó vásárlástól, a használat alapú bérléshez, valamint az élményalapú autózás fontosságát.

Fejlesztési irányok

  • Ipar 4.0: negyedik ipari forradalom, automatizált gyártástechnika, ahol a gyártás összekapcsolódik az IT-vel, a gyártási módszerek alapvető megváltozását elhozó időszak összefoglaló neve
  • Kaucsuk helyett a kisebb ökológiai lábnyommal rendelkező gyermekláncfű használata (Continental)
  • önvezető autók: Az egyik legnagyobb kihívás az önvezető autók jogi szabályozása

Hajtástechnika

  • Az újonnan üzembe helyezett dízel autók részaránya csökken, a benzineseké nő
  • 40 város (C40) középtávon megtiltaná a dízel autók városi közlekedését, ebből 5 már 2025-től
  • Hidrogén: A TFCS bármely belsőégésű motornál hatékonyabban hasznosítja az energiát, s az autó menet közben sem CO2-t, sem pedig egyéb káros anyagot nem bocsát ki. Az autó ugyanolyan kényelmesen használható, ahogyan azt már a benzinmotoros járművektől megszoktuk: hatótávolsága tekintélyes, hidrogéntartálya pedig körülbelül három perc alatt feltölthető. pl. Toyota MIRAI
  • CNG, LNG – mind személyautóknál, mind teherszállításban nagy potenciál, kevesebb károsanyag kibocsátás és olcsóbb üzemeltetés, mint benzinnel
  • Elektromos: jelenleg 3% a részaránya, 2025-re 36% elérése a cél, 300 millió EUR befektetés

 

Automatizálás szintjei

  1. nincs vezetéstámogatás: figyelmeztető jelzések
  2. vezetéstámogatás: aktív vezetéstámogatás, kormányzás vagy sebesség
  3. részleges automatizálás: aktív komplex vezetéstámogatás: kormányzás vagy sebesség
  4. feltételes: korlátozott dinamius helyzetfelismerés és döntés aktív emberi felügyelet
  5. magyas szintű automatizálás:korlátozott dinamius helyzetfelismerés és döntés passzív emberi felügyelet
  6. teljeskörű autómatizálás: minden az ember által is kezelhető helyzetben megállja a helyét

Már van 3-as szintű, de a cél a 6-os szintű automatizálás.

 

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights