https://youtu.be/8sNMd0PZOVM
A HVG már több éve megrendezi a Cégautó Konferenciát. De idén először gondoltak egy nagyot, és megszervezték a Budapest Auto Show-t. 14 kiállító 40 autót hozott el a Millenáris B épületébe. Azt kell mondanom, mind a szervezés, mind a helyszínválasztás magas színvonalú volt. A konferencián érdekes előadások hangzottak el, amiről Péter kollégám írt egy rövid összefoglalót. Majd a finom ebéd után lehetőségünk volt megcsodálni a kiállított autókat, amelyek közül a Jaguar E-PACE, Jaguar XF Sportbrake, Peugeot 308, Peugeot 5008, Nissan Leaf és Seat Arona Magyarországon itt láthatók először.
Első momentum ként kipróbálhattuk a Toyota RAV4 Hybrid változatát. Ezt itt olvashatják illetve nézhetik meg a kis videót.
Majd személyes kedvencemmel folytatnám. A Lexus IS 300H a maga 218 lóerejével és 8,4 másodperces gyorsulásával nem egy versenyautó. De ahogy beleültem, olyan „hazaérkeztem” érzésem volt. A kényelem, a körülölelő biztonság, a kézre eső kezelőszervek mind hozzájárultak ehhez az érzéshez. Az illata pedig szintén kellemes volt. Ehhez jött az élőben még ütősebb dizájn. Az IS 300H megjelenése telitalálat.
Persze, a mellette álló RX 450H is jól nézett ki. Ahogy az egész konferencia egyik fő csapás iránya a környezettudatosság volt, így a kiállított autók jó része is elektromos vagy hibrid volt.
Így persze itt volt a Yaris Hybrid is, ami persze lényegesen egyszerűbb autó, de a megbízhatóság szimbóluma.
A HF Racing csapatának Formula Renault autója 2.0 literes 198 lóerős és 460 kg-os. Ennek következménye a 3,2 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra. És ez nem volt hybrid. 🙂 Csak kőkemény versenyautó.
A Jaguar standján egy E-PACE és egy XF Sportbrake volt kiállítva. Ezek az autók a kiállítás legszebbje címért is pályázhattak. A Jaguar E-PACE-t júliusban mutatták be az emlékezetes szaltóval. Az F-PACE alá szánt SUV azért elég méretesnek tűnt. Csomagtartója 577 literes, és mivel a Range Rover Evoque alatt lévő padlólemezt használták itt is, csak négy hengeres motorok kerülhetnek bele. Benzinesből lehet benne 250 és 300 lóerős, dízelből 150, 180 és 240 lóerős motor hajthatja. A kiállított példány 180 lóerős dízel volt 430 Nm-el, összkerékhajtással és kilenc fokozatú automatával.
Nissan Leaf
Itt volt az új Nissan Leaf is, amit szeptemberben mutattak be Japánban. A fekete fényezésű jobb kormányos autó a mesterséges világításban nagyon jól nézett ki. A Nissanos kolléga 2018 február-március környékére ígérte, hogy lesz kipróbálható rendszámos változat. Az autóról itt írtunk korábban.
A megújult Peugeot 308 – amiről itt írtunk korábban – szintén ott volt. A konkrét autó sajátja a különlegesen szép gyöngyházmetál fehér fényezés volt, ami pompázott a színes megvilágításban. Én, ha Peugeot-ot vennék, biztos ilyen fényezéssel kérném.
Nem újdonság, de még mindig nagyon jól néz ki a BMW i8.
De a Ford Mustang nyitott változata is impozáns.
Seat Arona
A Seat Arona-t a Frankfurti Autókiállítás után itt lehetett először látni.
A fényképen nem jön annyira át, hogy mennyire formás az új Seat. Nagyon jók a vonalai, harmonikusak az arányai.
A belseje is hívogató és kényelmes. Az autó kis mérete ellenére a belső tér elég tágas. Jó fogású a kormány, minden kézre esik. A váltót végigkapcsolgatva pedig azt éreztem, hogy az már hondásan precíz. A SEAT-os értékesítő kollégával megállapodtunk, hogy az Arona is azt támasztja alá, hogy a SEAT a VW kis bohémsággal megfűszerezett változata. A kiállított példányban 1.0 literes három hengeres TSI motor volt 115 lóerővel, ami azt a kasznit valószínűleg megfelelően mozgatja.
Összefoglalva nagyon jó élmény volt a Budapest Auto Show-n részt venni. És vasárnap ezt még Önök is megtehetik a Millenáris B épületében, nem fogják megbánni.