A Ferrari bemutatta az FXX-K Evo-t. A Ferrari 2005-ben indult XX programjáról itt írtunk korábban. A program sikerességét mutatja, hogy újabb modellt mutattak be.
Ferrari FXX-K Evo
Az FXX-K Evo szintén csak pályán használható. A gép teljesítménye nem változott. A 6262 cm3-es V12-es és az elektromotor együtt 1050 lóerőt tudnak. Ami igazán komoly mérnöki teljesítmény, hogy a pályázásra készült versenygép súlyát többek között a karbon szálas elemek további alkalmazásával tovább tudták csökkenteni. Ezen kívül az aerodinaimkához nyúltak még. Ennek eredménye az új hátsó szárny is, ami dizájn szempontból is fontos eleme az autónak.
Hogy az aerodinamika mennyit számít egy ekkora teljesítményű pályagépnél, azt jelzi, hogy a leszorítóerőt 23 százalékkal megnövelték az elődhöz képest, ami jobb fékhatást és nagyobb kanyarsebességet eredményez. 200 km/h-nál 640 kg leszorító erő keletkezik, a végsebességnél pedig 830 kg. Az FXX-K Evo még drágább lesz, mint az elődje, de nincsenek kétségeim, hogy nem marad eladatlan példány. Egyébként a fejlesztés upgrade csomagként is elérhető lesz a korábbi modell tulajdonosok számára. Bár a garázsába senki nem viheti haza, gondolom, a pályára kijáró tulajok a tárcájukban biztos hordanak majd a gépről egy fényképet…