Ferrari FXX-K Evo modell – 1000 lóerő, maradhat?

In bemutató
Ferrari FXX-K Evo

A Ferrari bemutatta az FXX-K Evo-t. A Ferrari 2005-ben indult XX programjáról itt írtunk korábban. A program sikerességét mutatja, hogy újabb modellt mutattak be.

Ferrari FXX-K Evo

Ferrari FXX-K Evo

Az FXX-K Evo szintén csak pályán használható. A gép teljesítménye nem változott.  A 6262 cm3-es V12-es és az elektromotor együtt 1050 lóerőt tudnak. Ami igazán komoly mérnöki teljesítmény, hogy a pályázásra készült versenygép súlyát többek között a karbon szálas elemek további alkalmazásával tovább tudták csökkenteni. Ezen kívül az aerodinaimkához nyúltak még. Ennek eredménye az új hátsó szárny is, ami dizájn szempontból is fontos eleme az autónak.

Ferrari FXX-K Evo

Hogy az aerodinamika mennyit számít egy ekkora teljesítményű pályagépnél, azt jelzi, hogy a leszorítóerőt 23 százalékkal megnövelték az elődhöz képest, ami jobb fékhatást és nagyobb kanyarsebességet eredményez. 200 km/h-nál 640 kg leszorító erő keletkezik, a végsebességnél pedig 830 kg. Az FXX-K Evo még drágább lesz, mint az elődje, de nincsenek kétségeim, hogy nem marad eladatlan példány. Egyébként a fejlesztés upgrade csomagként is elérhető lesz a korábbi modell tulajdonosok számára. Bár a garázsába senki nem viheti haza, gondolom, a pályára kijáró tulajok a tárcájukban biztos hordanak majd a gépről egy fényképet…

Ferrari FXX-K Evo

 

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...