Tuning Hyundai-ok a SEMA Show-n

Tuning Hyundai-ok

A Hyundai idén négy izmosított koncepcióval rukkolt elő a SEMA Show-n Las Vegasban. SUV kategóriában a Vaccar Tucson Sport és a spanyolosan hosszú nevű Rockstar Energy Moab Extreme Off-roader Santa Fe Sport módosítja a képünket a Hyundairól. Ott van még a BTR Edition Elantra Concept és a futurisztikus HyperEconiq Ioniq is a Tuning Hyundai-ok sorában. És persze elhozták az i30 N versenyautót is.

Tuning Hyundai-ok

Az egyedi és igen mutatós járgányok fejlesztésében a Hyundai Motor America és helyi partenerei keze van. Így részt vett a munkában az Aaron Vaccar Company, a Rockstar Performance Garage, a Blood Type Racing Inc. és a Bisimoto Engineering.

Tuning Hyundai-ok

Vaccar Tucson Sport

A Vaccar Tucson Sport Concept a Tucson Sportra épült, de a dizájnon kívűl – ami például komoly aerodinamikai csomagot is tartalmaz – a technikához is komolyan hozzányúltak. Változott a turbófeltöltő és lefújószelep, de más az AEM szívórendszer is. Az autót elnézve látszik, milyen jó ízléssel nyúltak hozzá. Mind az összkép, mind a részletmegoldások mutatják, hol is van a tuning hazája.

Tuning Hyundai-ok

Rockstar Energy Moab Extreme Off-roader Santa Fe Sport Concept

A Rockstar Performance Garage által kezelésbe vett Santa Fe az off-road kihívásokra lett felkészítve. És hogy ez tényleg jól sikerült-e, azt Moab környékén, kőkemény terepen tesztelték. Upgradelték a fékeket, elől 6, hátul 4 dugattyúsak a féknyergek. Megemelték a futóművet és hatalmas off-road kerekeket is kapott a SUV. A külseje alapján akár egy Jurassic Park részben is megállná a helyét.

Tuning Hyundai-ok

BTR Edition Elantra Sport Concept

A BTR munkája a pálya Elantra. És hogy ez ne csak optikai tuning legyen, víz-methanol befecskendezést, egyedi szívósort és kipufogót kapott. Valamint áthangolták a futóművet. Igazán izléses az optikai része is, de az is látszik, hogy az alap forma is igen arányos.

Tuning Hyundai-ok

HyperEconiq Ioniq Concept

De hogy mennyire változik a tuning világa, mutatja ez az alkotás, ahol a cél nem a nagyobb teljesítmény, a gyorsabb köridő vagy a fantasztikus külső, hanem a kisebb fogyasztás volt.  A hypermilerek szíve-csücske egyértelműen a HyperEconiq Ioniq Concept lesz. A Bisimoto mindent bevetett, hogy a Hyundai Ioniq a lehető leggazdaságosabb legyen. Az ’50-es évek dizájn megoldása, a hátsó kerék beburkolása itt aerodinamikai szempontból fontos. A szívó és kipufogó oldal módosításán kívül az Ioniq alacsony gördülési ellenállású gumikat is kapott.

Sajnos teljesítmény vagy fogyasztási adatokat egyelőre nem kaptunk, de mind a négy autó nagyon színvonalas alkotás.

Verified by MonsterInsights