Akármennyire is hozzánk nőtt kedvenc autónk, mindig eljön a búcsú ideje. A legjobb persze az az eset, ha nem a roncstelepre kerül tőlünk a járgány, hanem mi magunk akarunk túltenni rajta. Ilyen lehet, ha egy lassú vagy öreg kocsit szeretnénk kissé fiatalabbra, gyorsabbra cserélni, vagy ha bővül a család és a szűkös verdánkat nagyobbra szeretnénk váltani.
Ahhoz, hogy sikeresek legyünk az autóértékesítésben, nem árt, ha néhány praktikát bevetünk. Mondhatni, egy autó eladási mini-marketing képzésként, most összegyűjtjük azokat a praktikákat és ötleteket, amivel sikeresek lehetünk, ha 2017-ben szeretnénk még túladni megunt négykerekű járművünkön. Egy hatásos és megfelelő helyen közzétett hirdetéssel akár már aznap gazdát cserélhetnek a slusszkulcsaink.
Lépjünk be a 21. századba: Adjuk el autónkat az interneten!
Hol van már az a kor, amikor csak a ház elé kiálltunk a kocsival és kiírtuk rá, hogy „eladó autó”!? Az utcáról már csak a legritkább esetekben vásárolnak az emberek járműveket. Ezenkívül már az apróhirdető újságok ideje is kezd lejárni, hiszen egy pár soros szövegben nem igazán lehet kellőképpen megfogalmazni, hogy miért pont a mi használt autónkat vásárolja meg egy olvasó. A jobb esetekben is maximum egy képet tudunk a hirdetésünkhöz csatolni, ami lássuk be, igen korlátozottan képes bemutatni autónk esztétikai állapotát.
Ezzel ellentétben az internetes kocsi eladáshoz csupán néhány jó minőségű képre van szükségünk, hogy eladhassuk azt. A mindössze pár percet igénybe vevő folyamat közben a rendszer megkérdezi a gépjárművünk legfontosabb technikai tulajdonságait, típusát, évjáratát, állapotát és egyéb adatait. A bővebb leírásra is helyet biztosító felületen lehetőségünk van arra, hogy egy jó szöveggel vagy valamilyen kiemelt akcióval egyedivé tegyük a hirdetésünket. Hihetetlen, de egy jó marketinggel rendelkező hirdetésnek akkor is több az érdeklődője, ha rosszabb paraméterei vannak, mint hasonló technikai tulajdonságú társainak. Így akár 5-10%-al is magasabb összeget tudunk végül elkérni az eladó autónkért.
Tippek, trükkök, praktikák, hogy felfigyeljenek a hirdetésünkre!
Vannak egész extrém hirdetések is már, ahol az eladó rímekbe szedve vagy mese formájában próbálja a leírást megfogalmazni. De találkoztunk már olyan eladó autó hirdetéssel is, ahol bónuszként nem téli vagy nyári gumikat kínált a kocsi jelenlegi tulajdonosa a sikeres adásvétel esetére, hanem több rekesz minőségi sört. Ezen frappáns hirdetéseket aztán felkapja az internet népe és sorra osztogatja meg a közösségi portálokon. Jobb esetben, még valami nagyobb webes magazin is közzé teheti hirdetésünket, amivel drasztikusan nő a hirdetésünk látogatóinak és ezzel együtt a potenciális vásárló jelölteknek a száma.
Ha ennyire messzire mi nem is szeretnénk elmenni, azért érdemes néhány apró trükköt bevetni és a következő tippeket megfogadni:
- Minőségi képeket töltsünk fel az autó minden részéről
- A képek frissek legyenek, de sokat javít a hatáson ha frissen mosott és takarított rajta a jármű
- A hibákat őszintén írjuk le, ezzel megspóroljuk a felesleges érdeklődőket
- Gondosan töltsük ki a technikai adatokat, minél részletesebben
- Az extrákat mindig jó kiemelni. Minél több mindent „tud” az autó, annál többet ér
- Az előnyöket fogalmazzuk bele a leírásba. Például ha új az akkumulátor, új az autós rádió vagy most lett nagyszervizelve, esetleg műszakiztatva az autó
- Az ár képzésnél legyünk reálisak, nézzük meg a hasonló járműveket. Mindig adjunk magasabb árat, hogy tudjon alkudni belőle a vásárló. Az árakat mindig a kerek számtól 1 Ft-al kevesebbre írjuk ki. Pl: 399.999 Ft jobban hangzik, mint a 400.000 Ft.
- Egyes hátrányokat jóhiszeműen „felejtsük el” beírni. Például sokakat zavar, ha az előző tulajdonos dohányzott az autóban. Ilyenkor egyszerűen csak ne emeljük ki, hogy nemdohányzó az előző tulajdonos de ne említsük meg hogy dohányzott.
- Az autógumik állapotára sokan érzékenyek. Ha úgy érezzük, emeljük ki, hogy téli-nyári gumi garnitúra is jár az autó mellé (azt is külön megemlítve, ha felnire van szerelve) és hogy milyen állapotban van.
- Az elérhetőségeknél írjuk oda, hogy magánszemélyek vagyunk és a telefonszám mellé e-mail címes elérhetőséget is ajánlott megadni.
- Éljünk a minimális díjért nagy előnyökkel járó kiemelési lehetőségekkel, így többen fogják látni a hirdetésünket.
Ha ezen alapvető praktikákat betartjuk, biztosan rövid időn belül felkeresnek bennünket az érdeklődők és szerencsésebb esetben akár pár órán belül már értékesíthetjük is eladó autónkat.
(X)