Jachttal az aszfalton – SsangYong Rexton G4 2017 teszt videóval

Vezettek már jachtot? És vezettek már jachtot aszfalton? Nekem egy hétvégén volt szerencsém ezt tenni. Mert az új SsangYong Rexton-nal tényleg olyan közlekedni, mintha jachtot vezetnénk. A közel öt méter hosszú, 2 méter széles, és 180 cm magas autó minden dimenziójában hatalmas. Ezzel az autóval nem is leparkolunk, hanem kikötünk. A vezetés minden percét élveztem.

Elnézést kérek, hogy ha csak dicséret ömlengés lenne a cikk! Sőt, hogy ne legyen az, mindjárt a két negatívummal kezdem. Bár egy 2150 kg-os autónál nem tudom, hogy negatívum-e, hogy 10 liter alá nem lehet a fogyasztását vinni, inkább 12 liter a realitás. Illetve, hogy kicsit kemény a futóműve – útredőkön kis dübögés is hallatszik – ami szintén szükségszerű, hogy a hatalmas bódé stabil maradjon.

Amikor átvettem a telephelyen a Rextont és kihajtottam, nagyon hálás voltam, hogy előző hétvégén egy majdnem 6 méteres Ford Transitot vezettem. Így volt remény, hogy a Rextont is elterelgetem.

Amikor beül, akarom mondani felül az ember, egy más dimenzióba csöppen. Körülvesz a luxus és az impozáns méretek. A Rexton olyan magas, hogy például egy BMW X5-re lenézek belőle.

 

A külső

A Rexton minden szögből nézve hatalmas. Mellé állva nem látok el fölötte. A mosóban a mosós fiúnak fel kellett állnia a kerékre, hogy elérje a tetejét.

SsangYong Rexton 2017 teszt

Az autó hossza 4,85 méter, a szélessége 4 cm híján 2 méter, a magassága a tetősínnel pedig 1,825 méter. A tengelytávja majdnem 3 méter.

Ahogy előtte állunk, fölénk tornyosul az orra. És ez az orr igazán jól néz ki. Klasszak a formás lámpák a ledes nappali fénnyel. Impozáns a hat szögletű hűtőmaszk. És ez az autó igazán emeli a SsangYong embléma fényét az orron. Az alsó szekció is teljesen rendben van. Dicséretes még, hogy pont jó a krómok használatának aránya. Ez még jó Európában, de jó lesz az USA-ban is. A motorháztető pingpongasztalnak is beillene, szépen töri meg az egyhangúságot a két oldalsó hajlítás. Az óriási tükrök is illeszkednek az autó méreteihez.

SsangYong Rexton 2017 teszt

Az autó oldalán azért látszik, nehéz egy ekkora vas dizájnját eltalálni. Jó a felfelé ívelő övvonal és a bumeráng befejeződés. Még az első sárvédő domborulata is formásnak mondható. De sajnos a hátsó sárvédőn még dolgozni kellett volna egy kicsit, ott már elfogyott a fantázia.

SsangYong Rexton 2017 teszt

A hátulja is rendben van. Jól mutat középen a króm csík és a „REXTON” felirat. A sok szög hátsó lámpák nekem tetszenek és a rendszám körüli domborulatok is jól néznek ki. Szerintem dicséretes, hogy egy ekkora felület nem lett unalmas, de nem is lett hektikus, hanem egységes.

 

 

A belső

SsangYong Rexton 2017 teszt

Fejedelmi a kényelem és nagyon jól felszerelt volt a teszt példány. Ülés fűtés elől-hátul, ülés hűtés elől, kormány fűtés, dupla digit klíma, cougnac bőr belső, hogy csak néhány kényelmi extrát említsek. A memóriás, elektromosan állítható első ülések nagyon kényelmesek, bár derék támasz nem volt az autóban.

SsangYong Rexton 2017 teszt

Hátul is körülvesz a kényelem, de a hátsó ülésen ülve a 193 centimmel a fejem már nem fért el kényelmesen. A picit hátra felé lejtő tető jól néz ki, de annak itt kell kifizetni az árát.

SsangYong Rexton 2017 teszt

Ahogy az ember szétnéz belül, mindenhol prémium a minőség. Igényes az anyaghasználat és a formák. Ami külön tetszett, az ablakemelők billentése, a kapcsolók finom működése. Az összkerékhajtás kapcsolóját külön jó megfogni, használni. A barna bőr belső igazán jó választás, a varrások is gyönyörűek.

 

Egy giroszkópos tücsök a műszerfalban

A műszerfal is jó a szemnek. A két analóg óra között lakik a digitális egység. Ott aztán el lehet kalandozni. Meg tudjuk jeleníteni a fogyasztási adatokat, átlagsebességet, guminyomást, a navigáció utasításait, vagy a sebességmérőt különféle grafikákkal. De ami a legjobb, mindenfélét tudunk állítgatni. Az üdvözlő világítás, a vezetési segédek mind állíthatók. És a hangok! Például az index hangját is kiválaszthatjuk. Személyes kedvencem a tücsök ciripelés. Ezzel a beállítással elérhetjük, hogy amikor indexelünk, tücsök ciripelés csal mosolyt az arcunkra, amíg meg nem unjuk.

Középen 9,2 colos érintőképernyő kapott helyet, ami akkora, hogy egyszerre elfér rajta a navigáció és mondjuk a rádió.

A harmadik üléssort is kipróbáltuk. Az oda való bejutás kicsit körülményes, de megoldható. A második sor egyik oldali ülését teljesen előre kell dönteni, majd hajtani. Ekkor lehet normálisan beszállni hátra. De a harmadik sor inkább gyerekeknek való.

A csomagtér viszont hatalmas. Alapból 872 liter (az öt személyesnél 1051 liter), ha pedig ledöntjük a második üléssort, 1806 litert kapunk (öt személyes kivitelben 2 m3). A csomagtér ajtó a kulcsról is vezérelhető.

 

Induljunk

Az autó orrában lakó 2,2 literes turbódizel nagyon jól teszi a dolgát. A 181 lóerő és 420 Nm megfelelően mozgatja a hatalmas kasznit. A 7 sebességes merci autómata váltó karakterisztikája pedig külön illik a Rexton stílusához. Az automata karját D-ben balra húzva a váltón lévő kis pöcökkel lehet manuálisan kapcsolgatni, de az ember nem akar váltogatni egy ilyen autóban.

Ahogy elindulunk, magával ragad a jacht érzés. Mintha egy kellemes hajóval vonulnánk. Persze lehet vele elég dinamikusan is haladni, de ez nem erről szól. Ez az autó – ha megszoktuk a méreteit – pihentet. Városban azért figyelni kell, mert tényleg hatalmas. De országúton vagy autópályán igazán élvezet minden megtett kilométer.

A tempomat nagyon könnyen kezelhető, a sávelhagyás figyelmeztető igen hasznos extra, ahogy a holttér figyelő is. Nagy sebességnél sincs igazán szélzaj. Kicsit el is lehet felejteni a külvilágot.

Rossz úton picit érződik a futómű keménysége, ami szükséges, hogy az autó stabil maradjon. Mondjuk egy adaptív futómű megkoronázta volna a luxust, bár akkor nem állt volna meg ez a Rexton 12 milliónál. Ha parkolóból akarunk kitolatni, vagy az útra kifordulni, nagyon hasznos az elől és hátul a keresztforgalomra figyelmeztetés.

Az autóba egyébként még volt AEBS automata vészfékezô rendszer, BAS fékasszisztens, TSR Táblafelismerő rendszer, ABS + EBD (el. fékerő elosztó), ESP menetstabilizáló rendszer, ARP aktív borulás gátló, HDC lejtmenet vezérlő, HSA visszagurulás gátló, TCS kipörgésgátló és EPB elektronikus kézifék is, valamint rengeteg légzsák.

Mikor már tulajdonképpen befejeztük a tesztelést, jutott eszembe, hogy még nem is tettük összkerék hajtásba. Nem akartam nagyon bántani a gyönyörű tesztautót, de hát ez mégiscsak egy terepjáró. Úgyhogy egy dunai gátoldalt megtámadtam vele. Szépen megálltam a földúton, átkapcsoltam a nagyon jó fogású kapcsolót: összkerék, utána összkerék felező. Na induljunk. Először olyan szögben fordultam, hogy a bal hátsó kerék levegőbe került, vissza kellett tolatnom. De másodikra pici lendülettel szépen megmászta a gátoldalt a nagy testű terepjáró.

Összességében nagyon jó volt a SsangYong Rexton 2017-es példányával menni. Ennyi pénzért ilyen luxust és ekkora terepjárót kapni, egyedülálló. Az autó vontatási képessége 3000 kg, tehát aki hajót, vagy lovakat akar szállítani, tökéletes autó. De aki csak biztonságban, mindenki fölött akar fejedelmi kényelemben utazni családjával, annak is remek ajánlat. És a Rextont megnézik. Igen-igen visszafogott hölgy ismerős is felkiáltott, hogy „De gyönyörű!”. Szóval az új Rexton egy jelenség. A masszív létraalváz, elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés mind biztonságos és masszív.

Köszönet a Fábián Kft.-nek a teszt autóért!

Verified by MonsterInsights