A BMW i3s-hez kifejlesztett kipörgésgátló fő vívmánya, hogy a rendszerreakciója ötvenszer gyorsabb az eddigieknél. Ez nagyobb biztonságot és nagyobb vonóerőt nyújt rossz útviszonyoknál illetve fékenergia-visszatápláláskor.
Ezt a sebességet a BMW mérnökei avval tudták elérni, hogy a közbeavatkozást végző számítások nem a vezérlőegységben történnek, ahová és ahonnan továbbítani kell a jelet. Itt a számítás közvetlenül a hajtásláncban történik, megspórolva így a jeltovábbítás idejét.
„Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője.
De ez a technológia nem csupán az elektromos motoroknál alkalmazható. Így a BMW minden új első-, hátsó- vagy összkerékhajtású BMW és MINI modellt ezzel a kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) technológiával fog felszerelni, tovább fokozva a vezetési élményt és a biztonságot.