A Nissan Las Vegasban, a CES 2018-on olyasmiről beszélt, amitől az ember haja is égnek áll. A Nissan kutatásainak, fejlesztéseinek egyik forradalmi iránya a B2V (Brain to Vehicle – Agyból a járműbe) technológia.
A B2V lényege, hogy a sofőr agyából fog jeleket, hogy segítse a vezetést és hogy az autó önvezető és kézi vezérlésű rendszerei tanulhassanak a vezetőtől. Ez a technológia rövidebb reakció időt és még nagyobb vezetési élményt ígér a Nissan szakemberei szerint. A legfontosabb szerepe, hogy a fejpántot viselő utas érzelmeire reagálna a rendszer. Például ha az utas fél, akkor lassít a tempón.
kép forrása: netcarshow.com
Persze szó volt az IMx koncepcióról, ami erősebb kapcsolattal kecsegtet az autó és sofőrje között. Emellett önvezetés, négy ülés és egy, a Nissan GT-R-nél erősebb elektromos hajtás szerepel a kívánatos recepten. Illetve ott volt az új Leaf is, amiről itt írtunk korábban.
kép forrása: netcarshow.com
De térjünk vissza a B2V technológiához. Tehát az agyhullámaimat érzékeli a rendszer és annak segítségével hoz döntéseket, vagy finomítja a vezetési segédeket. De ha az agyhullámaimat képes érzékelni, mi a biztosíték arra, hogy esetleg visszafelé is hasson? Természetesen például a Nissan-ban, mint gyártóban 100 százalékig megbízom.
De mi van, ha például egy ilyen technológia rossz kezekbe kerül? Mindenesetre elgondolkodtató, mi az, ami még hasznos, és mi az, ami inkább már nem kéne? Az biztos, hogy napjainkban az önvezetéstől és a mesterséges intelligenciától szebb, biztonságosabb világot várnak. Kérdés, hogy a rengeteg fejlesztés, beleinvesztált pénz és idő a kívánt eredményt fogja-e hozni? Vagy esetleg valamelyik régebbi durvább sci-fi valósul meg?
Reméljük a legjobbakat!