Hangolódjunk 2018-ra! Két hét és indul a Forma-1 idei szezonja

In sport
indul a Forma-1

Szinte olyan, mintha csak tegnap ért volna véget a 2017-es szezon. Szinte még fülünkben cseng Lewis Hamilton örömködése, hogy csak sikerült végül legyőznie a szezon kétharmadáig beérhetetlennek tűnő Sebastian Vettelt. Szinte még a fülünkben cseng Felipe Massa búcsúja, és lám-lám, máris karnyújtásnyira került a 2018-as szezon.

Nehéz dolog a szezon első versenye előtt eldönteni, hogy kinek, hogyan is alakult a téli felkészülési időszak. Hiszen mindig vannak olyanok, akik altatnak, és miközben pontosan tudják, hogy erős az autójuk, aközben egyre másra eregetik az álszerény aggódó nyilatkozatokat. Aztán ott vannak azok, akiknek nagyon nem sikerült a felkészülés, de próbálnak bizakodni, hogy ne lombozzák le, már a szezon kezdete előtt a szurkolókat és a szponzorokat. Végül, de nem utolsósorban pedig ott vannak azok, akik elmondják őszintén, hogy állnak, csak éppen a sok álhír mellett az ember már nehezen dönti el, ki mond igazat és ki nem. A teljesség igénye nélkül, nézzük, kinek, hogy alakult a téli felkészülés.

 

indul a Forma-1

Lássuk a medvét!

Az biztos, hogy a Mercedes idén is erős autóval rukkolt elő. Lewis Hamilton külön kiemelte, hogy az idei autó, nem olyan „primadonnás”, mint a tavalyi, ami bizony nem sok jót ígér a riválisoknak. A Ferrari is erősnek tűnik, sőt egy körön Vettel gyorsabb is tudott lenni, mint az ezüstnyilak. Azonban versenytávon a Mercedes tűnik jobbnak. A két tavalyi favorit mellé, idén odasorolják a Red Bullt is, így egy kiemelkedő triót emlegetnek. Az egyelőre kérdés, hogy ez valóban így van-e, hiszen Adrian Newey ugyan idén is odatette magát, de a Renault motor lemaradását már most 40-50 lóerőre saccolják. Az pedig soha nem jelent jót, ha ezt már szezon előtt elkezdik emlegetni.

Ezen a ponton eszünkbe juthat a McLaren, ami pont idén menekült a Renaulthoz a Hondától. És igen, máris problémák vannak. A szakértők égésnyomokat véletek felfedezni a McLaren motorburkolatán. Stoffel Vandorne alatt pedig többször is megállt a McLaren-Renault. Furcsa csavar a dologban, hogy a Hondára váltó Toro Rosso egészen megbízhatónak tűnt a teszteken, elképesztő távokat megtéve a Honda motorral, amiről Pierre Gasly egyenesen azt nyilatkozta „óraműpontossággal működik”.

 

indul a Forma-1

A megbízhatósági problémák ellenére, no meg a hiányzó 40-50 paci ellenére meglehetősen jól muzsikál a gyári Renault. Egyelőre negyedik erőnek tűnnek a top három mögött. Hasonlóan pozitív meglepetés a Haas eddigi szereplése. A visszaeséstől féltett amerikai alakulat az egyik tesztnapon még egy második leggyorsabb köridőnek is örülhetett. Hasonlóan elégedett lehet a Sauber is. A svájci gárda életébe nagy előrelépést hozott az Alfa Romeoval való együttműködés.

A McLaren mellett a téli szünet másik nagy vesztese, legalábbis a jelek szerint, a Williams. A grooveiaknak nem igazán sikerült kiemelkedni a sereghajtók közül, pedig nagy volt körülöttük a felhajtás.

Összegzés

Vegyes érzésekkel készülhet az egyszeri Forma-1 rajongó a 2018-as szezonra. Az biztosnak tűnik, hogy idén sem lesz olyan elképesztő Mercedes dominancia, mint 2017 előtt több éven át volt. Azonban az is biztosnak látszik, hogy a leszállóágba került patinás istállók idén sem fognak labdába rúgni. Pedig hol van már a 2008-as Hamilton vb. cím, aminek utoljára örülhetett a McLaren? Arról nem is beszélve, hogy hol van már 2000-es évek legeleje, amikor Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya még Michael Schumachert szorongatták a Williams BMW volánja mögött?

indul a Forma-1

 

Képek forrása: motorsport.com, latimages

You may also read!

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Magyarországon is bemutatták „A Híd” című skandináv bűnügyi sorozatot. Saga Norén (Sofia Helin) nyomozó Porsche 911 S sportkocsiját

Read More...
BMW 8 Coupe

BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind

Read More...

Enyhén nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban

Mérsékelt növekedés májusban
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) adatai szerint májusban 1 millió 398 ezer 913 új autót

Read More...

Mobile Sliding Menu