Lexus UX Crossover – a koncepció autó a szalonokba megy

In bemutató
Lexus UX Crossover

Bemutatták a teljesen új Lexus UX Crossover-t New Yorkban

  • Új kompakt crossover Lexus merész dizájnnal

  • Az autót majd előfizetéses konstrukcióban is értékesítik

  • A bemutató az RxArt együttműködésével Daniel Heidkamp városképei mellett zajlott

 

Lexus UX Crossover Lexus UX Crossover

A húsvéti készülődés forgatagában 2018 március 30-án, nagypénteken nyitott a New Yorki Auto Show, amelynek egyik legérdekesebb modellje az új Lexus UX. A modell nem ismeretlen az autók iránt érdeklődők körében, a 2016 szeptemberi Párizsi kiállításon, mint koncepció autó mutatkozott be, most pedig már a sorozatgyártásra készülő, 2019-es modellként bejelentett, az év végétől rendelhető szalon autó lett.

 

Lexus UX Crossover

Az LS – a lenyűgöző zászlóshajó szedán – és a háromsoros RXL luxus pick-up után a legújabb Lexus a luxus kivitelű UX egy kompakt crossover, ami merész új dizájnt, rendkívül hatékony teljesítményt és innovatív luxust kínál vevőinek.

“Az első Lexus UX a modern városlakók számára készült, akik keresik a friss, modern és dinamikus élményt a luxusvezetésben” – mondta Chika Kako, a Lexus International ügyvezető alelnöke, egyben az UX főmérnöke. “Úgy terveztük az UX-t, hogy a 30-as éveikben lévő vevőket vonzza, akik nemcsak új és izgalmas autót keresnek, hanem olyat, ami az életstílusukhoz is igazodik.”

 

Lexus UX Crossover

A merész design találkozása a városi sokoldalúsággal

Az UX határozott és feltűnő dizájnja tisztán, kiemelkedően megformált. A drámai megjelenésű első és hátsó sárvédők körülveszik az utasteret, amiben mind a vezetőnek, mind az utasoknak tágas és pihentető hely jut. A 2.639 mm-es tengelytáv hozzájárul a sima, stabil autózáshoz és a bőséges utastérhez, miközben az alig 4,5 méteres hosszúság és a 10,4 m-es fordulási körrel könnyedén manőverezhető városi autó. Hátul az elegánsan egyszerű stílus éles kontrasztban áll a süllyesztett sárvédőkkel, amik hangsúlyozzák az UX dinamikus és erős Cross-over tulajdonságait. A teljes szélességű hátsó lámpák éjszaka is felismertetővé teszik az autót, a 120 LED-ből álló fénysor középen 3 mm-re elkeskenyedik.

 

Lexus UX Crossover

Lexus UX Crossover

Stabil alap a hatékony teljesítményért

Az új globális platform kompakt változatára (GA-C) épített Lexus UX “elegáns teljesítményt” nyújt. A rendkívül merev szerkezet és az alacsony súlypont pontos egyúttal kényelmes vezetési élményt biztosít. A MacPherson rugós első felfüggesztés és a kettős vázszerkezetű hátsó felfüggesztés a városi mozgékonyság és a kényelem kombinációját nyújtja akár a kátyús utakon is. Olyan részletekben is elmerültek a fejlesztők, mint a lengéscsillapítóban az olaj minősége, a tömítések és a súrlódás szabályozása, hogy a legjobb menetminőséget alakíthassák ki. Az elektromos kormánymű merev rásegítéssel rendelkezik, amely átviszi a vezető éles, azonnali reagálását és pontos kormányérzékelést eredményez.

 

UX 200: Nagy hatékonyságú motor és új váltó

Lebilincselő teljesítmény és jó üzemanyag-hatékonyság az új 2.0 literes, négyhengeres motor fő jellemzői az UX 200-as modellben. Az első kerekekre leadott 168 lóerős teljesítményt olyan fejlesztésekkel érték el, mint a több lyukú közvetlen befecskendező, a folyamatosan változtatható teljesítményű olajpumpa és az intelligens változó szelep-időzítés (VVT-iE – Variable Valve Timing) 40%-os hatásfokot eredményez, ami személygépjárművek között egyedülálló.

Az új Direct Shift-CVT váltó szintén az UX 200-ban debütál. Az új váltó ötvözi a korábbi CVT üzemanyag-takarékos teljesítményét a hagyományos automaták dinamikájával. (akit a részletek érdekelnek a gyártó oldalán videóval is demonstrálja az új váltó működését: https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/cvt/ )

 

Lexus UX Crossover

UX 250h: A hibrid technológia legújabb generációja

A Lexus 15 éve mutatta be első hibrid járművét, és azóta is piacvezető ebben a szegmensben, az új UX 250h pedig megerősíti ezt a pozíciót. Az új generációs hibrid rendszer vonzó teljesítményt és példaértékű üzemanyag-hatékonyságot biztosít. Az UX 250h kombinálja az UX 200-ban található 2,0 literes motor Atkinson Ciklusos változatát egy hibrid rendszerrel, aminek eredménye 176 lőerős teljesítmény és kb. 7,14 literes a kombinált fogyasztás 100 kilométerenként. Az elektromotor és a motor fordulatszámának összehangolása egyenletes gyorsulás érzetét kelti anélkül, hogy a motor magas fordulatszámon működne. A motor és jármű sebessége is szinkronban van, így azonnali és folyamatos gyorsulás érzését eredményezi.

 

Az összkerékhajtás minden helyzetben

Az UX 250h modell az USA-ban elektronikusan vezérelt összkerékhajtással (eAWD) is rendelhető. Az első és a hátsó tengelyek közötti teljesítményelosztást a hátsó tengelyhez illesztett elektromos motor segíti, automatikusan optimalizál gyorsításkor, kanyarodáskor vagy a csúszós felületeken való haladáskor. Nemcsak az erőátvitel beállítására képes, ha az első kerekek elveszítik a tapadást, az eAWD sokkal kifinomultabb, elősegíti a túlzott vagy alulkormányzott helyzet korrekcióját.

 

Predictive Efficient Drive

Az UX 250h az első olyan Lexus, amely rendelhető a Predictive Efficient Drive (PED) szolgáltatással. A vezetési szokásokat elemzi az út- és közlekedési feltételek mellett, és ez alapján optimalizálja az akkumulátorok töltöttségi szintjét. A PED egyik eleme a várható lassulás támogatása, amely az elemzésekből nyert ismeretek alapján megsejti, hogy a jármű mikor és hol lassul vagy áll meg. Például amikor olyan helyre közelít az autó, ahol a vezető korábban lassított vagy megállt, és a vezető lelép a gázról, a PED növeli a regeneratív fékezést, így hatékonyabb energia-visszanyerést és akkumulátortöltést tesz lehetővé. A PED rendszer másik újdonsága az akkumulátor töltöttségi állapotának ellenőrzése (State of Charge – SOC). A navigációs rendszer adatainak felhasználásával megjósolja az optimális időt az akkumulátor töltéséhez. Egy lejtős útszakaszhoz való közeledéskor az elektromos motort használja a dombtetőig, hogy üzemanyagot takarítson meg, és legyen mit tölteni az akkumulátoron a lejtőn való haladással nyert energiával.

 

Lexus UX Crossover

Kütyük a kocsiban

Az UX számos szabványt integrál, érintőképernyőjéről elérhető az Amazon Alexa zenei lejátszása, Kindle felolvasása, és az otthoni intelligens eszközök vezérlése. Az összes UX modell kompatibilis az Apple CarPlay funkcióival. Miután az iPhone USB-n keresztül csatlakozik, a vezető elérheti a zenéket, térképeket, továbbá telefonálhat, üzeneteket küldhet és fogadhat a multimédiás kijelzőn vagy hangvezérléssel Siri-vel.

 

Lexus UX Crossover

Biztonság

Az új UX alapfelszereltségként kínálja a Lexus Safety System+ (Lexus Biztonsági Rendszer+). Ez a csomag tartalmazza a sávkövető rendszert, a követési távolság tartó rendszert, az automata fényszóró rendszert, ami a szemből érkező forgalom észlelésékor tompított fényszóróra vált, a KRESZ tábla felismerő rendszert és az ütközés elkerülő rendszert (PCS), amely éjszaka is képes észrevenni a gyalogosokat. Az új PCS már a kerékpárosok észlelésére is képes.

 

Egy új értékesítési mód

Amikor majd 2018 decemberében az UX a kereskedőkhöz kerül, a szokásos vásárlási és lízing konstrukciók mellett egy új értékesítési mód is választható lesz az amerikai piacon. A Lexus UX-et előfizetési konstrukcióban is forgalmazzák majd. A részleteket az UX értékesítést megelőzően fogják közzétenni.

 

Az UX és az RxArt együtt New Yorkban

A Lexus az UX Észak-Amerikai bemutatását egy művészeti installációval tette emlékezetessé. Az RxArt egy nonprofit szervezet, amely a súlyos beteg gyermekek kórházi környezetét helyezi művészi környezetbe. A híres Brooklyn-művész, Daniel Heidkamp képei előtt mutatták be a Lexus UX modelleket. A show után Heidkamp munkái egy New York-i gyermekkórház onkológiai osztályát díszítik majd.

 

Lexus UX Crossover

Piaci infó

Az idén ősszel kezdik az UX 200 és az UX 250h gyártását, és decemberben kerülnek a márkakereskedőkhöz az USA-ban. Az árazást értékesítést megelőzően fogják közzétenni.

 

Műszaki adatok

  UX 200 UX 250h
Motor Soros 4 hengeres DOHC Soros 4 hengeres DOHC
Hengerűrtartalom 1986cm3 1986cm3
Maximális teljesítmény 168 LE 141 LE (benzin motor)
Maximális nyomaték 205 Nm 180 Nm (benzin motor)
Elektromos Motor teljesítmény N/A 118 LE
Összes teljesítmény 168 LE 176 LE

 

Hossz 4.496 mm
Szélesség 1.839 mm
Magasság 1.539 mm
Tengelytáv 2.639 mm
Fordulási kör 10.4 m

 

Lexus UX Crossover

You may also read!

Skoda SUV Kínának

Skoda SUV Kínának – ilyen lett

Bemutatták élőben az új Skoda SUv-ot, amit Kínának szánnak. A neve Skoda Kamiq és a Pekingi Cseh Nagykövetségen

Read More...

Kitűnő eredményekről számolt be a Volvo

Növelte forgalmát és nyereségét az első negyedévben a teherautókat, autóbuszokat és építőipari gépeket gyártó svéd AB Volvo járműipari

Read More...

Milliárdos fejlesztésbe kezdett a Volkswagen Kínában

Helyi partnerekkel együtt 2022-ig 15 milliárd eurót fordít a Volkswagen járműtechnológiai beruházásokra Kínában
A Volkswagen Pekingben mutatja be helyi

Read More...

Mobile Sliding Menu