Vettelé a Formula-1 Bahreini nagydíj – Most már tényleg elkezdődött 2018!

In sport
Formula-1 Bahreini nagydíj

Igaz két hete már megkezdődött a 2018-as idény az ausztrál nagydíjjal, de magunk között szólva azt a futamot érdemes inkább gyorsan elfelejteni a maga 5 előzésével. Azonban most vasárnap egy egész jó kis futamot láthattak azok, akik a Formula-1 Bahreini Nagydíj-at nézték délután.

Már a szombati időmérő után lehetett sejteni, hogy izgalmas vasárnap délutánunk lesz. Ferrari első sor, második sorban a két Mercedes. (amiből a gyakorlatban Hamilton öt rajthelyes büntetése miatt 3. és 9. hely lett.) Mögöttük pedig 1-1 Toro Rosso, Red Bull és Haas. Furcsa ezt így leírni, hiszen tavaly sem a Toro Rosso sem a Haas nem számított versenyképes alakulatnak, de idén meglepő módon nagyon feljöttek.

Rajt

A rajtnál Bottas megelőzte Raikkonent, Vettel azonban magabiztosan őrizte az első helyét. Komolyabb baleset nem történt, egyedül Perez pördült meg a Force Indiával. Hamilton a rajtnál nem tudott előre jönni, azonban Verstappen egész jól startolt.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A verseny további része

A futam első szakaszában izgalmas előzéseket láthattunk. Grosjean-Alonso-Hamilton és Verstappen került egy „vonatba”. Verstappen megelőzte Hamiltont, de sajnos a Schumacher kanyarban összeért Hamiltonnal, így defektet kapott. Ezt még majdnem megúszta, hiszen ugyanebben a körben virtuális safety car-os időszak következett Ricciardo kiesése miatt. Azonban mire a holland visszaért a defektes kerékkel a boxba, addigra az autója annyira károsodott, hogy néhány körrel később ki kellett állnia.

Visszatérve Ricciardora. Ezúttal az ő Red Bullja produkált furcsa dolgot. Az egyik kanyar után az autóban minden elsötétedett és leállt a motor, mintha csak áramszünet lett volna egy családi házban. Ez önmagában nem lenne érdekes, viszont szombaton az időmérő azzal kezdődött, hogy Verstappen autója az egyik kanyarban ráengedte a hajtásláncra az energia visszanyerő rendszer +150 lóerejét, amitől a holland beleállt a gumifalba.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A továbbiakban Hamilton egyre feljebb lopta magát. Különösebb gond nélkül ért fel a negyedik helyre. Ekkor következett az idén úgy tűnik menetrendszerű „boxbaki”. Ezúttal a Ferrarinál. Raikkonent valamiért idő előtt elengedték, így sajnos elütötte a hátsókerekén dolgozó szerelőt. Ráadásul az egyik kereke ki sem lett cserélve, így a csapat utasítására néhány méter megtétele után megállt. Ezután visszatolták a garázsba, viszont az időveszteség miatt már nem volt értelme folytatnia.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Mindeközben Pierre Gasly egy jót autózott a negyedik helyen, és senkitől nem zavartatva robogott a Toro Rosso Honda együttműködés sikerét hirdetve.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A futam vége felé egy izgalmas taktikai csata bontakozott ki Vettel és a mögötte autózó két Mercedes között. A két Mercedes folyamatosan zárkózott fel a németre, igaz Hamilton komoly lemaradásban volt. Közben Vettelnek ki kellett volna állnia friss gumikért, hiszen az eredeti stratégiája ez volt. Viszont mögötte a két Mercedes nem feltétlenül volt rászorulva erre a keményebb keverékű gumik miatt. A Ferrari végül úgy döntött, hogy kint hagyja Vettelt, aki így 38 kört tett meg szuper lágy keveréken. Az utolsó körökben Bottas intenzíven támadta, de végül sikertelenül. Így a befutó Vettel-Bottas-Hamilton lett.

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Érdekes kérdések

Ezúttal sem maradhat ki a már-már szokásos elmélkedés a futam utáni cikkünkből. Ezúttal a Mercedes „partymode” az egyik alany. Hiszen főleg az elmúlt időszakban többször lehetett hallani, hogy a Mercedesnek van egy csodamódja, amit ha bekapcsol, tutira megnyeri az időmérőt, vagy éppen ha futam közben csatázni kell, akkor is be tudja vetni. Az jó kérdés, hogy létezik-e egyáltalán, vagy sem, és az is kérdéses, hogy mennyit tud. Azonban ha nem létezik, akkor elég kellemetlen az, hogy Ausztráliában Hamilton mindenkit leiskolázott az időmérőn. Viszont felmerül a kérdés, hogy ha létezik, akkor mi volt ezzel a móddal a futamon? Hiszen Hamilton csak vonatozott az ausztrál nagydíjon Vettel mögött. És ha valóban létezik, akkor mi volt most Bahreinben? Az időmérőn simán kikaptak a Ferraritól. Ha létezik a mód, akkor az azt is jelenti, hogy nélküle értelemszerűen még jobban kikaptak volna a bahreini időmérőn. Ez viszont felveti a kérdést, hogy ha ez a bizonyos csodamód, amit sokan be akarnak tiltani, ha létezik és a jövőben nem lesz, akkor lehet, hogy látunk majd olyat, hogy az időmérőn a Mercedesek „csak” a harmadik vagy a negyedik sorba kvalifikálják magukat? Na meg, ha létezik ez a mód, akkor hogy-hogy DRS-sel sem tudta lenyomni Bottas Vettelt az utolsó körökben? Pedig volt jó pár DRS zóna, amiben nyithatta a hátsószárnyát. Remélem tudott követni a kedves olvasó (:

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

A másik érdekes kérdés, hogy mennyire érte meg a McLarennek Renault-ra váltani? Igaz, hogy Alonso beért a hetedik helyre, Stoffel Vandoorne pedig a nyolcadikra, csak éppen beárnyékolja az egészet az, hogy Pierre Gasly a Honda motoros Toro Rossoval stabilan futott be a negyedik helyre. Egy olyan pályán, ahol nem igazán meghatározó az aerodinamika. Ha az lenne, akkor lehetne mondani, hogy biztos valami leszivárgott Red Bull technika áll a háttérben, amit Adrian Newey agyalt ki. Azonban itt jó eséllyel arról van szó, hogy idén nem olyan csapnivaló a Honda. Az viszont ciki, ha a McLaren pont akkor ejtette a Hondát, mikor az magára talált, na meg az is, ha nem is kizárólag a Hondán múlt a McLaren gyengélkedése az elmúlt szezonokban. Ezt egyelőre kár találgatni, de a következő futamokon ki fog derülni.

A következő futamig pedig nem is kell már sokat várni, hiszen ezúttal nincs szabad hétvége a mezőny számára. A hétvégén már Sanghajban fogják róni a köröket!

A futam végeredménye:

 

Formula-1 Bahreini nagydíj

 

Képek forrása: latimages.com, f1.com, racefans.net

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Zemplén Rally

Kelemen Csaba bajnoki címet ünnepelhetett

TippmixPRO Zemplén Rally 2025 – Horváth Rallye ASE beszámoló A 2025-ös rally idény utolsó futama, a TippmixPRO Zemplén Rally embert

Read More...
Audi Forma 1

Jövőre az Audi belép a Forma-1-be

Az Audi 2026-ban saját gyári csapattal és Németországban fejlesztett hajtáslánccal száll be a Formula–1-be. A német gyártó minden területen

Read More...
MGA Toyota Special

Csodaszép MG megbízható Toyota motorral

Egy fantasztikus autógyűjtő még fantasztikusabb gyűjteményének egy páratlan és egyedi darabja egy MGA Toyota Special. És az átépítés nem

Read More...

Mobile Sliding Menu

×