Online autó a la Bugatti

Online autó a la Bugatti
  • Telemetrikus adatelemzés egy egyedülálló autóban

  • A Bugatti Veyron 16.4 volt az első személyautó, amit telemetria rendszerrel szereltek fel

  • Továbbfejlesztett telemetrikus modult kapott a Bugatti Chiron

  • A távdiagnosztika segítségével az ügyfelek valós idejű támogatást kapnak, hasonlóan a Forma-1 és a DTM pilótáihoz.

  • Legfontosabb szempont az egyedi támogatás és a korlátlan ügyfél elégedettség a Bugattinál

Telemetria – az excluzív ügyfélkiszolgálás csúcsa az autóiparban

A Bugatti az első gyártó, aki telemetriát alkalmazva nyújt egyedi támogatást ügyfeleinek. A Chiron, a franciaországi luxus márka jelentős fejlődést ért el ezzel a rendszerrel. Mostantól a járműveket valós időben ellenőrizhetik.

 

Online autó a la Bugatti

Nem feltűnő, de komoly teljesítményt nyújt ez a kis csomag. A 140x100x50mm méretű alumínium doboz a Chrion telemetrikus egysége, ez tartja fenn a kapcsolatot az autó és a Bugatti ügyfélszolgálat között.

 

Amikor egy öböl-országi ügyfelünk telefonhívást kapott Molsheim-ből, nem tudta, hogy Bugatti Chiron gépkocsijának bal-első abroncsában nem megfelelő a légnyomás. A francia szuper sportkocsi központi szervizében már tudtak a problémáról, és javasolták az autó tulajdonosának, hogy az 1500 lóerős sportkocsi keréknyomását állítsa be a következő útja előtt. A telemetriának köszönhetően javasolhatta ezt az operátor 6.000 km-re az autótól. Az új Chiron az adatokat valós időben továbbítja, ilyen szolgáltatás mindez ideig csak a Forma-1 és a DTM (Német túraautó bajnokság) járműveiben működött. Minden Bugatti vevő élvezheti ezt a magas szintű szolgáltatást, természetesen csak akkor, ha hozzájárul az adatok monitorázásához. Hendrik Malinowski értékesítésért felelős igazgató elmondta: “Ez egy olyan személyre szabott szolgáltatás, amilyet a luxus szállodák nyújtanak.”

“Ügyfeleink különleges igényeinek kell megfelelnünk, egyéni kiszolgálást várnak életük minden területén. Ez természetesen autóikra, autó gyűjteményükre is vonatkozik.” mondta Malinowski. “A Bugatti ezen a téren is egy lépéssel a versenytársak előtt megy. Telemetrikus rendszerünkön keresztül a Bugattival kapcsolatos minden műszaki problémával kapcsolatban segítséget tudunk nyújtani vásárlóinknak. A nap bármely órájában, szükség esetén éjszaka is.” A Bugatti jó pár év tapasztalattal rendelkezik ezen a területen. A sportautó gyártó már korábban kifejlesztette és alkalmazta ezt az adatátviteli és elemző rendszert, az első ilyen szuper sportkocsi a Veyron 16.4 volt. 2004 óta a Bugatti képes Molsheimi székhelyéről figyelemmel kísérni az egyes Bugattik műszaki állapotát.

 

Online autó a la Bugatti

Norbert Uffmann távközlésre szakosodott villamosmérnök, ő vezeti a Bugatti telemetrikus rendszerének a fejlesztését.

 

Norbert Uffmann, aki most a Bugatti telemetrikus rendszerének fejlesztéséért felelős vezető azt mondja: “Abban az időben ugart törtünk. A Bugatti az első olyan autógyártó, aki telemetriát alkalmazott széria járművekben. És még mindig egyedül vagyunk ebben a tekintetben”- tette hozzá büszkén a 44 éves távközlésre szakosodott villamosmérnök.

Uffmann hat éve dolgozik a Bugatti műszaki-fejlesztési osztályán, és kulcsszerepet játszott a márka legújabb szupersport-autójának, az 1.500 lőerős Chiron rendszerének a fejlesztésében. Őt és csapatát az Ingenieurgesellschaft Auto und Verkehr (IAV) támogatta, amely Észak-Németországi cég hosszú ideje fejlesztési partnere a Bugattinak, és kezdetektől részt vett a telemetrikus rendszer fejlesztésében.

A Bugatti telemetriai rendszer GSM alapon működik, a központból figyelik az egyes Bugattik üzemállapotát. A hét minden napján éjjel-nappal “online” működik a rendszer, feltéve, hogy az ügyfél járműje mobiltelefon-hálózattal lefedett területen van. A Chiron megjelenésével sokkal több adat elérhető és rögzíthető többféleképpen – állandó jelleggel, átmenetileg egyes eseményekre fókuszálva, vagy bizonyos időtartamokra korlátozva. A rendszer közel 10.000 jelzést figyel az autó minden részéről, beleértve a motort, a sebességváltót, a fényszórókat, a légkondicionálót és a fedélzeti szórakoztató központot. A Chiron új funkciójaként az adatokat valós időben továbbítják, amit eddig csak a Forma-1 és a DTM versenyautók esetén alkalmaztak, ahol a versenycsapat technikusai figyelik versenyautóikat a boksz utcából. A Föld bármely pontjáról származó aktuális adatok továbbítása nem tart tovább, mint egy SMS küldése.

 

Online autó a la Bugatti

Edouard Klein az egyik Bugatti „Flying Doctor” ellenőrzi az ügyfél járművének műszaki adatait a cég Molsheimi székhelyéről, miközben a jármű a világ másik felén van. A nap 24 órájában rendelkezésre áll, és bármikor repülőre száll, hogy szükség esetén segítse a jármű javítását a helyi szervizpartnernél.

 

A Bugatti „Flying Doctor”[1] csapatnak nem kell szorosan figyelnie a monitorokat. Ha szokatlan jelek érkeznek valamely autóból, az ügyeletes üzenetet kap a mobiltelefonján. Így az ügyfélszolgálat megkapja a szükséges információkat ahhoz, hogy minden Bugatti tulajdonos számára a lehető legjobb támogatást nyújtsa. Ez magában foglalja a telefonos kérdésekre adható gyors válaszokat, a járművek viselkedésének hosszú távú felmérését, hogy a Flying Doctor felkészülhessen a közelgő ügyféltalálkozóra. A jól képzett szakemberek előre tudják, milyen alkatrészt kell megrendelniük, és ha van ilyen, azonnal intézik a rendelést. A Bugatti három Flying Doctor munkatárssal szolgálja ki vevőit a következő régiós felosztással: Európa és Oroszország, Közel-Kelet, Ázsia és Csendes óceáni térség, illetve Észak-Amerika. Munkájukat a gyár magasan képzett szakemberei segítik, és együttműködnek a 34 márkakereskedővel és szervizpartnerrel szerte az egész világon. Abban a pillanatban, amikor az ügyfél átveszi új Bugattiját, a Flying Doctor közvetlen kapcsolatba kerül az autó minden technikai adatával. Általában bizalom és jó kapcsolat alakul ki az évek során vevő és az őt támogató Flying Doctor között.

Online autó a la Bugatti

 

[1] Az Ausztráliában ma is aktív, 90 éves Royal Flying Doctor Service of Australia orvosi szolgálattól másolt szolgáltatás márkanév arra utal, hogy a háttérben lévő „műszaki dokik” is szükség esetén az első repülőjárattal elutaznak az ügyfélhez, és személyesen segítik az autó javítását. The Flying Doctors címen népszerű televízió sorozat is készült a klasszikus orvosi szolgáltatásról a 80-as és 90-es években.

Verified by MonsterInsights