Suzuki Vitara teszt terepen is – majdnem összetörtük – Frissítve

In teszt
Suzuki Vitara teszt terepen

A Suzuki Vitarája nem a legújabb modell a piacon, így olyan módon akartuk kipróbálni, hogy mégis tudjunk valami újat is mondani róla. Mivel egy Vitara S Boosterjet-et kaptunk AllGrip összkerékmeghajtással, adott volt, hogy ki kellene próbálni terepen.

 

 

Suzuki Vitara teszt terepen

Tehát megkérdeztük a Magyar Suzuki Zrt. végtelen kedves munkatársát, hogy elvihetjük-e az autót terepre és össze is sározhatjuk-e? A válasz szerencsére igen lett. Tehát a végcél valami komolyabb terep volt. Próbáltunk olyan helyszínt találni, ahol nem karcoljuk össze az autót, de megtudhatjuk, mire képes komoly kaptatón, sárban, mire elég a terepszöge. Persze, mivel azért ez sem egy offroader, nem mentünk Somogybabodra.

Suzuki Vitara teszt terepen

Előtte azért azt el kell mondani, hogy a Vitara igazán jó társ a mindennapokban.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

A dizájnja nekem tetszik, bár oldalról a bakancsforma nem éppen a kedvencem, de nem csúnya.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

Az eleje kifejezetten formás, a részletek pedig szépek.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

Belül is fiatalos hangulat fogad. Szép és egyszerű a műszerfal, a középső két kerek légbefúvó és az analóg óra pedig külön kedvenceim, főleg a bordó betéttel. Az ülések kényelmesek, bár az állításukat picit jobban is megoldhatták volna. A középkonzolon az érintőképernyő jól kezelhető, de a kocsiról például infókat oda nem lehet kitenni. A tolatókamera viszont nagyon jól működik, jól látni vele sötétben is. A könyöktámaszt én hiányoltam, ahogy a deréktámaszt is.

 

Suzuki Vitara teszt terepen
Ülésfűtés kapcsoló. Elnézést a telefon töltő kábelért!

A tesztautóban volt ülésfűtés is, ami picit lassan kezdett fűteni, a kapcsolója pedig finoman szólva egyszerű.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

A váltókarnak jó a fogása és jól is kezelhető a hat sebességes szerkezet, bár néha az egyest nehezen vette be.

 

Induljunk

Az autó 1210 kg a forgalmi szerint, amit a 140 lóerő és a 220 Nm igen dinamikusan mozgat. Piros lámpánál igen komoly autóknak okoztam meglepetést. A rugózás elég kemény, cserében nem billeg kanyarban sem az autó. Viszont, ha tempósan vesszük a kanyart és rámegyünk egy kereszt bordára, elpattog egy picit a Vitara. De ezt leszámítva nagyon jó vele menni. Azt kell mondjam, szinte nehéz szívvel adtam volna vissza, ha nem lett volna egy kis afférunk. Menet közben égett gumiszagot éreztem már többször. Amikor megálltam és felnyitottam a motorháztetőt, a motor és tűzfal közül kis fehér füstcsík szállt fel. Aztán abbahagyta, de sajnos a forrást nem találtam meg és innentől vége is lett az idilli együttlétnek. A gyáriak azt mondták, nem szokott ilyen előfordulni, úgyhogy gondolom, egyedi eset.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

Terepen

Mindenesetre terepen bizonyított a Vitara. Sóskút közelében elég kemény kaptatókon – amiknek személyautóval neki se mennék – simán fölment. Elég sokat nyúztuk, bár csak egy aránylag rövid videó készült belőle.

Update Lajos kérésére:

A Vitarával lassan menve rossz úton és terepen sincs gond. Sárban nem akadt el és meredek emelkedőkön is klasszul felment. Amikor ereszkedtem lefelé olyan lejtőn, hogy egy darabik nem is láttam mást, csak az autó orrát, ott azért többször csak csúszott lefelé a Vitara. A kormány és a fék nem sokat számított. Ott egy komolyabb terep gumi azért jó lett volna. Illetve egy hibát elkövettem: nem kapcsoltam be a lejtmenet vezérlőt. Talán lesz még alkalom, hogy kipróbáljuk. De felfelé – ha betettem állandó összkerékbe és lockba – nem volt akadály. Azért ezek olyan helyek voltak, ahol egy átlag személyautó biztosan felakadt volna. A motor ereje, a váltó és az összkerékhajtás jól működött, bár a fordulatszámra figyelni kellett, hogy legyen turbónyomás.

Viszont próbáltam gyorsabban is menni terepen, de ott nagyon érződött, hogy az a futómű keménység, ami hasznos aszfalton, az itt komoly hátrány. Szinte fájt, ahogy rázkódott mindene.

Ami még hasznosnak bizonyult, a körben és alul futó védő burkolat. Azért ahogy jártunk-keltünk, voltak érdekes hangok, de utána az autón nem találtunk sérülést.

Aztán jött az igazi teszt. Az ottani legmeredekebb lejtőnek futottam neki már harmadszorra, és már szinte rutinból mentem. Nem is figyeltem, hogy közben leállítottam az autót és indítás után nem tettem se SNOW módba, se LOCK-ba. Úgyhogy nagyjából első kerékkel mentem föl majdnem a domb tetejéig, de ott megállt az autó.

Itt valóban felmerül a kérdés, hogy autó módban ebben a szorult helyzetben az AllGrip rendszer miért nem küldött nyomatékot a hátsó kerekre. 

Volt egy kis izgalom. Ott még orral leereszkedni is komoly feladat volt. Letolatni? Lehet, hogy borulás lett volna a vége.

 

Suzuki Vitara teszt terepen

Úgyhogy kézifék be, féket tapos… Gondolkodás… Bekapcsoltam a belső kamerát és vázoltam a helyzetet a nézők kedvéért. Majd SNOW mód be és LOCK gomb benyom. Nagy gáz, kuplung felenged. És – ej a mindenét – úgy felment a Suzuki, mint a nyíl. Nagy kő esett le a szívemről! Ezt nem pont így akartam, de tesztnek remek volt. A sóskúti nyúzás után egyébként a 7,4 literes átlagfogyasztás felkúszott 7,5-re.

Egyébként a Vitara nem csak terepen volt nagyon ügyes, jó volt vele országúton, városban és autópályán is menni. Külön tetszett az adaptív tempomat. A többi részletet a videóban mondom el, ami a cikk elején található. Nézzék meg és iratkozzanak fel a YouTube csatornánkra!

 

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu