Skoda Karoq teszt – a SUV divat tovább robog

In teszt
Skoda Karoq teszt

A BARA Autóház Kft-nek köszönhetően lehetőségem nyílt egy gyors tesztre. Tesztalanyunk egy 1.5 TSI elsőkerék-hajtásos Skoda Karoq volt. Apropó milyen hajtás? Igen, jól olvasta elsőkerék-hajtás, mint ahogyan a Karoq eladásainak a 90%-át az elsőkerekes változat teszi ki.

Skoda Karoq teszt

Autónk egy Style felszereltségű, szinte minden extrával ellátott példány volt. Ami kimaradt, az a napfénytető valamint a nyáron extra kényelmet nyújtó szellőztetett bőrülés.

Skoda Karoq teszt

Az autó elegáns megjelenést sugároz, formavilágával a nagy testvérét, a Kodiaq-ot idézi,hozva a ma oly divatos SUV-os megjelenést.

 

Skoda Karoq teszt

Extrákkal megpakolt barátunkból nem maradhatott ki az adaptív tempómat, valamint a sávtartó asszisztens. Most volt alkalmam elsőként ilyen autót vezetni. Eddig valahogy sosem volt hozzá bizalmam, hogy az autó csak úgy kormányozza magát helyettem. Csalódás volt…. De pozitív! A sávtartó asszisztens nagyon biztosan és észrevehetetlen módon tevékenykedik, de a kormány elengedése esetén 15 másodperc múlva jelzi a fedélzeti computeren valamint egy kis hangjelzéssel is, hogy vegyem vissza a vezetést. A kormány mozgásra és nem nyomásra érzékeli, hogy újra a kezed a kormányon van, így a YouTube-on megtalálható volvós valamint teslas narancs trükk itt nem alkalmazható. Ha a két felfestésből csak egyet érzékel, nem dolgozik, de kopottas útfestésnél is egész jól boldogult a kis segítségünk.

A motor 150 lóereje nagyon jól mozgatta a karosszériát, nyomatékos és kimondottan ugrásra kész volt, bár magas fordulaton kissé nekem hangosnak tűnt.

Skoda Karoq teszt

Ami különösen érdekes volt, hogy az első extrák között kérik a DSG automataváltót. Igen, tudom sokkal kényelmesebb, de vajon ennyire átalakult a világ? Már nem öröm kapcsolgatni a fokozatokat? Úgy látszik már nem, de hát ízlések és pofonok, én maradok maradi.

 

Skoda Karoq teszt

Elől nagyon tágas és kényelmes a Karoq, gyorsan magamra tudtam állítani a motoros ülést, ami tökéletesen fogta a derekamat, ezért jár nagyon is a plusz pont. 188 centiméteremmel hátul szűkös volt, magamra állított első ülés mögé csak a térdem rovására fértem be. Ez itt szerintem kategóriájában egy kicsit szűkös lett.

 

Skoda Karoq teszt

Viszont egy funkcionális jól pakolható 521 literes csomagtér kárpótol cserében. A tesztautó ára 10.5 millió forint volt.

Konklúzió: nem értem a mai embereket. Veszünk egy SUV-ot, mert ez a divat: üljünk magasan, lássunk ki jól. Ez mind szép és jó. De miért nem az egyterű mellet tesszük le a voksunk, ami olcsóbb és minden tekintetben tágasabb választás? Két kerekes SUV-unk esetén is ott éktelenkedik középen a kardánbox, de minek is? Kicsit falsnak találom az irányt. Nem is értettem, miért is így veszik inkább a vásárlók a Karoq-ot, míg meg nem néztük a konfigurátort, és láss csodát: a benzinest nem lehet összkerékkel kérni, csak a dízelt. Gondolom, itt a 90 Nm többlet nyomaték indokolja az összkerékhajtást, nem pedig a terepjáró képesség növelése. Hiszen így kevésbé lép fel tapadás vesztés gyorsításkor vagy kanyarban. Tehát a biztonság növelése a cél. Pedig biztos sokan vennének benzines összkerekest is, ami mégis adna egy magabiztosságot lazább talajon vagy télen. 

You may also read!

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Magyarországon is bemutatták „A Híd” című skandináv bűnügyi sorozatot. Saga Norén (Sofia Helin) nyomozó Porsche 911 S sportkocsiját

Read More...
BMW 8 Coupe

BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind

Read More...

Enyhén nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban

Mérsékelt növekedés májusban
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) adatai szerint májusban 1 millió 398 ezer 913 új autót

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu