Skoda Karoq teszt – a SUV divat tovább robog

In teszt
Skoda Karoq teszt

A BARA Autóház Kft-nek köszönhetően lehetőségem nyílt egy gyors tesztre. Tesztalanyunk egy 1.5 TSI elsőkerék-hajtásos Skoda Karoq volt. Apropó milyen hajtás? Igen, jól olvasta elsőkerék-hajtás, mint ahogyan a Karoq eladásainak a 90%-át az elsőkerekes változat teszi ki.

Skoda Karoq teszt

Autónk egy Style felszereltségű, szinte minden extrával ellátott példány volt. Ami kimaradt, az a napfénytető valamint a nyáron extra kényelmet nyújtó szellőztetett bőrülés.

Skoda Karoq teszt

Az autó elegáns megjelenést sugároz, formavilágával a nagy testvérét, a Kodiaq-ot idézi,hozva a ma oly divatos SUV-os megjelenést.

 

Skoda Karoq teszt

Extrákkal megpakolt barátunkból nem maradhatott ki az adaptív tempómat, valamint a sávtartó asszisztens. Most volt alkalmam elsőként ilyen autót vezetni. Eddig valahogy sosem volt hozzá bizalmam, hogy az autó csak úgy kormányozza magát helyettem. Csalódás volt…. De pozitív! A sávtartó asszisztens nagyon biztosan és észrevehetetlen módon tevékenykedik, de a kormány elengedése esetén 15 másodperc múlva jelzi a fedélzeti computeren valamint egy kis hangjelzéssel is, hogy vegyem vissza a vezetést. A kormány mozgásra és nem nyomásra érzékeli, hogy újra a kezed a kormányon van, így a YouTube-on megtalálható volvós valamint teslas narancs trükk itt nem alkalmazható. Ha a két felfestésből csak egyet érzékel, nem dolgozik, de kopottas útfestésnél is egész jól boldogult a kis segítségünk.

A motor 150 lóereje nagyon jól mozgatta a karosszériát, nyomatékos és kimondottan ugrásra kész volt, bár magas fordulaton kissé nekem hangosnak tűnt.

Skoda Karoq teszt

Ami különösen érdekes volt, hogy az első extrák között kérik a DSG automataváltót. Igen, tudom sokkal kényelmesebb, de vajon ennyire átalakult a világ? Már nem öröm kapcsolgatni a fokozatokat? Úgy látszik már nem, de hát ízlések és pofonok, én maradok maradi.

 

Skoda Karoq teszt

Elől nagyon tágas és kényelmes a Karoq, gyorsan magamra tudtam állítani a motoros ülést, ami tökéletesen fogta a derekamat, ezért jár nagyon is a plusz pont. 188 centiméteremmel hátul szűkös volt, magamra állított első ülés mögé csak a térdem rovására fértem be. Ez itt szerintem kategóriájában egy kicsit szűkös lett.

 

Skoda Karoq teszt

Viszont egy funkcionális jól pakolható 521 literes csomagtér kárpótol cserében. A tesztautó ára 10.5 millió forint volt.

Konklúzió: nem értem a mai embereket. Veszünk egy SUV-ot, mert ez a divat: üljünk magasan, lássunk ki jól. Ez mind szép és jó. De miért nem az egyterű mellet tesszük le a voksunk, ami olcsóbb és minden tekintetben tágasabb választás? Két kerekes SUV-unk esetén is ott éktelenkedik középen a kardánbox, de minek is? Kicsit falsnak találom az irányt. Nem is értettem, miért is így veszik inkább a vásárlók a Karoq-ot, míg meg nem néztük a konfigurátort, és láss csodát: a benzinest nem lehet összkerékkel kérni, csak a dízelt. Gondolom, itt a 90 Nm többlet nyomaték indokolja az összkerékhajtást, nem pedig a terepjáró képesség növelése. Hiszen így kevésbé lép fel tapadás vesztés gyorsításkor vagy kanyarban. Tehát a biztonság növelése a cél. Pedig biztos sokan vennének benzines összkerekest is, ami mégis adna egy magabiztosságot lazább talajon vagy télen. 

You may also read!

Autóipari beruházás Érden

Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.
Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL

Read More...
Mini ritkaság a kalapács alatt

Mini ritkaság a kalapács alatt

Egy szerencsés gyűjtő egy különleges Mini megszerzésével ünnepelheti a márka 60. születésnapját. A jövő hónapban árverésre kerülő Mini Cooper ritkaság egy igazi gyöngyszem.

Read More...
Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Nagyon megy az új Suzuki Jimny

Bár még nem teszteltük, a nyugat-európai érdeklődők és a japán értékesítési adatok számát látva sikeres az új Suzuki Jimny.

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu