Porsche 70 – Képes Krónika – 3. rész

Porsche 70

2018. június 8-án ünnepelte a Porsche AG a sportautó 70. születésnapját. Az autosajto.hu az évfordulós ünnepre egy képes összefoglalóval készült. Krónikánk harmadik részében az elmúlt 20 évet mutatjuk be 1998-tól napjainkig.

 

Porsche 70

 

1998-2007.

Ferry Porsche még megérte, hogy a legsikeresebb 911-es modell vízhűtést kapott, de a Porsche márkanév 50. születésnapja előtt pár hónappal, 1998. márciusában 88 éves korában meghalt.

1999-ben a Porsche 911 széria vonalainak fokozott lekerekítésével egy rendkívül sportos modell született, ez lett a 911 GT3.

 

Porsche 70

 

2000-ben a párizsi Louvre-ban mutatta be a Porsche a legújabb Carrera GT tanulmányautót. Az autó újdonsága a szénszálas alváz és a 10 hengeres szívó motor volt.

 

Porsche 70

 

2001-ben a 911 GT2 462 lóerős motorral készült. A nagy teljesítmény mellé készült a Porsche kerámia kompozit fék szabványa (PCCB – Porsche Ceramic Composit Brake).

 

Porsche 70

 

2002-ben egy újabb kategória első sorozata indult. A Porsche Cayenne megjelenésével a sportautók és roadsterek mellett már SUV-ék is részét képezték a Porsche termékpalettának.

 

Porsche 70

 

2003-ban elindult a 2000-ben még tanulmányautóként bemutatott Carrera GT sorozatgyártása. A gyártósor Lipcsében működött, 2006-ig 1270 nagyteljesítményű sportkocsit gyártottak, melynek végsebessége elérte a 330 km/órát. (lásd a nyitóképet is)

 

Porsche 70

 

2005-ben a Hannoveri Autó kiállításon (IAA) mutatták be a Cayman S sportkocsit.

 

Porsche 70

 

A legutóbbi évtized

2009-ben egy negyedik kategóriában is piacra lépett a Porsche. Az új Panamera a Porsche sportkocsik technológiáját ültette át a prémium kategóriába. A luxus dinamikus értelmezést kapott.

 

Porsche 70

 

2010-ben a Genfi Autó kiállításon mutatta be a Porsche a 918 Spyder koncepció autót. A 918 Spyder újdonsága, hogy hibrid hajtású sportkocsi.

 

Porsche 70

 

2014-ben egy ötödik kategóriában is bemutatkozott a Porsche. A Lipcsében gyártott Macan a CUV kategóriát képviseli.

 

Porsche 70

 

2015-ben a Hannoveri autó kiállításon egy jövőbe mutató koncepció autót állított ki a Porsche „Mission E” néven. A 4 ajtós, teljesen elektromos hajtású tanulmány autóban kombinálták a sportautó vezetési élményt a hétköznapi praktikummal.

 

Porsche 70

 

2016-ban a 911 R a limitált szériában gyártott 991-es sorozat mellett egy igazi erőgép, a maga 500 lóerős teljesítményével, amit a 4 literes motor és 6 sebességes kézi sportváltó szolgáltat.

 

Porsche 70

 

2017-es évből a Panamera Turbo S E-Hybrid modellt emeltem ki, ami a XXI. század környezeti kihívásainak is megfelel. Alig 3 literes üzemanyag-fogyasztás és 17,6kwh 100 km-en, 69g/km káros anyag kibocsátás. Mindezek mellett 3,4 másodperc alatt gyorsul az autó 0-ról 100 km/óra sebességre, akár 680 lóerős teljesítménnyel 310 km/órás végsebességre képes.

 

Porsche 70

 

2017 május 11-én gördült le a gyártósorról az egymilliomodik Porsche 911. A Porsche legikonikusabb márkája, az összetéveszthetetlen forma, ami mindig megdobogtatja a szívünket. Az egymilliomodik 911-es Ír zöld színben készült, a fotó kedvéért kicsomagolták a Zuffenhauseni készáru raktárban.

 

Porsche 70

 

2017-es év terméke a 911 Carrera T modell is, ez az arisztokratikus megjelenésű, első osztályú 911-es. „Vezetés a vezetés kedvéért”. Egy 1967-es koncepció autó megvalósulása.

 

Porsche 70

 

2018-ban is bemutatkozott már 2 új modell. A 911 GT3 RS egy letisztult sportkocsi, amiben a 4 literes 6 hengeres boxermotor 520 lóerős teljesítményre képes. Mindehhez 12,8 literes üzemanyag-fogyasztás 100 km-en, és 291g/km káros anyag kibocsátás társul.

 

Porsche 70

 

A „Mission E” sorozat legújabb koncepció autója a Cross Turismo, amit a General Motor Show-n mutattak be. Teljesen elektromos hajtású, 4 ajtós sportautó az aktív életet kedvelőknek.

 

Porsche 70

 

Az alkotók időközben elköltöztek. Ferdinand Porsche még láthatta a család nevét viselő 356-os sikerét, de 1951-ben elhunyt, nem láthatta fia és unokáinak igazi remekét, a 911-est. Ferry még élete végén is beleült első sportkocsijába, kedvenc 356-osába, az alábbi búcsúzó kép 1998-as halála előtt 4 évvel, 85. születésnapján készült.

 

Porsche 70

 

Butzi Porsche 2012-ben halt meg, de munkájuk, gyáruk ma is él, és álomautók ezreit készíti az autók kedvelőinek, hogy örömüket leljék a Porsche család igazi örökségében.

 

Porsche 70

1. rész

2. rész

forrás: https://www.porsche.com/international/aboutporsche/70-years/

Verified by MonsterInsights