Porsche 70 – Képes Krónika – 1. rész

In Téma
Porsche 70

Porsche 70 – 2018. június 8-án ünnepelte a Porsche AG a sportautó 70. születésnapját. Az Autosajto.hu az évfordulós ünnepre egy képes összefoglalóval készült. Krónikánkban nem csak a legfontosabb mérföldköveket jelentő autókat mutatjuk be, hanem az autókat megálmodó és megalkotó embereket is, akik sokat munkálkodtak azon, hogy ezek az autók elkészüljenek.

A népautónak szánt Volkswagen bogarat fejlesztő Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche kereste álma autóját. Miután nem találta, úgy döntött, készít egyet. Az első Porsche névvel feliratozott sportkocsik 1948. június 8-án indultak el az úton.

 

Porsche 70

 

Az autósvilág, ezen belül is az ünneplő Porsche AG, de különösen a Porsche tulajdonosok közössége számos módon ünnepli a jeles évfordulót. A közösségi média a sport autók világát is elérte, így a Porsche 70 megünneplésére minden Porsche tulajdonost – és sportautó rajongót – arra buzdítanak, csatlakozzanak a #SportscarTogether közösséghez. 2018. június 8-10 között van az első Sportautók Közösen Nap. Vezess egy sportkocsit, vezess egy Porschét, és osszd meg tapasztalataidat a Facebookon, Instagramon vagy a Twitteren a #SportscarTogether hashtag használatával.

 

Porsche 70

 

Az Autosajto.hu az elmúlt héten több Porschés cikket is publikált, így az évfordulós ünnepre egy képes összefoglalóval készült. Krónikánkban nem csak a legfontosabb mérföldköveket jelentő autókat mutatjuk be, hanem az autókat megálmodó és megalkotó embereket is, akik sokat munkálkodtak azon, hogy ezek az autók elkészüljenek.

 

Porsche 70

 

Ferry Porsche (Ferdinand Anton Ernst Porsche 1909-1998) a háború után nem térhetett vissza a Stuttgarti tervezőirodába, hanem az ausztriai Gmündben költöztetve a céget kezdett újra dolgozni. Első megrendelésük az olasz Cisitalia versenycsapattól érkezett, az egyedi készítésű versenyautó volt az első, amin a Porsche márkanév szerepelt. Az autót ma úgy ismerjük, mint Porsche 360 Cisitalia.

 

Porsche 70

 

1948-1962

 

Porsche 70

 

1948-ban született meg a tényleges Porsche márka Gmündben (Ausztria). Ferry Porsche édesapja VW modelljét követve alkotta meg a 356-os modellt. A négy hengeres 35 lóerős boxermotor és az alumínium karosszéria manufaktúrában készült. A gyártás 1947 decemberében kezdődött, és 1948 június 8-án szállították le az első 50 példányt a megrendelő Zürichi kereskedő részére.

 

Porsche 70
1949. Nagypapa és unokák – Ferdinand Porsche F.A.”Butzi” Porschéval és Ferdinand Piëch-csel

 

1950 Az akkori Porsche KG cég visszatért Stuttgart-Zuffenhausenbe, és megkezdte a Porsche 356 sorozatgyártását.

1951 A 356 továbbfejlesztett SL változata hozta az első győzelmet a Le Mans 24 órás versenyén az alig 3 éves Porsche cég számára.

1953-ban kezdte gyártani a Porsche a kimondottan sport célra tervezett Spyder 550 roadstert. A motort a hátsó tengely előtt helyezték el, jobb lett az autó tömegeloszlása, ami nagyon sikeres megoldásnak bizonyult.

 

Porsche 70
1954. Ferry Porsche fiai

 

1956 A gyártás megkezdését követő 8. évben elkészült a 10.000. Porsche, ami sportautók esetén impozáns példányszám, nagyon szép teljesítmény.

 

Porsche 70

 

1963-1967

 

Porsche 70
F. A. “Butzi” Porsche tervezi a Porsche 911 vonalait

 

1963 nagyon fontos év a Porsche történelmében. A Porsche 804 megnyerte a Forma 1 versenysorozat Francia nagy díját. Elkészült az 50 000. Porsche 356.

 

Porsche 70

 

 

 

Ebben az évben mutatkozott be a Porsche 356 utódja, egy 2 + 2-es üléses, kétliteres, 6 hengeres, 130 lóerős, boxermotoros coupé, a legendás 911. Akkor még 901-nek nevezték. Ferdinand Alexander „Butzi” Porsche – Ferry fia – követve az atyai hagyományokat maga is autótervező lett, és diploma szerzését követően megkezdte egy új modell fejlesztését. A projekt vezetője Erwin Komenda volt, Butzi elsősorban mint dizájner, Hans Tomala pedig motorfejlesztőként vett részt a 911-es megalkotásában. Mind a forma, mind az autó felépítése, mind a motor megőrizte az 1951-ben elhunyt Ferdinand Porsche munkáját, igazi tiszteletadás ez apának és nagyapának. Karosszériába lapuló kerek lámpa, hátul elhelyezett léghűtéses boxer-motor.

1966-ban indult az első Targa, mint a „Biztonságos kabrió” sorozatgyártása.

 

Porsche 70

 

 

1967-ben a sportkocsik egy igazi gyöngyszeme került piacra. A Porsche 911 R egy könnyített, megjelenésében is lenyűgöző, kimondottan versenyzésre készült sportautó (R jelentése Racing). A 800 kg össztömegű autóban, a 6 hengeres alumínium motor 210 lóerős teljesítmény leadására képes, hihetetlenül gyors.

 

Porsche 70

 

2. rész

3. rész

 

Porsche 70
Ferry Porsche és a 911 1968-ban

forrás: https://www.porsche.com/international/aboutporsche/70-years/

You may also read!

Megdöbbentő az Infiniti Prototype 10

Megdöbbentő az Infiniti Prototype 10 elektromos prototípus

A 2018-as Pebble Beach Concours d’Elegance-on mutatja be az Infiniti a Prototype 10 elektromos koncepcióautóját. Az elképesztően dinamikus

Read More...
Microlino - BMW Isetta újratöltve

Microlino – BMW Isetta újratöltve

A BMW 56 éve állította le az Isetta gyártását, egy svájci cég pedig most azt tervezi, hogy újra

Read More...
finomhangolták az új BMW 3-ast

A Zöld Pokolban finomhangolták az új BMW 3-ast – videóval

A BMW 3-as limuzin 7. generációját a Nordschleifén tesztelték, hogy menetdinamikai finomhangolásokat végezzenek rajta. A 3-as széria tesztelésének

Read More...

Mobile Sliding Menu

Oldalunkon sütiket használunk a felhasználói élmény növelése érdekében. További információkat itt találhat. Elfogadom, Nem fogadom el
440