A Citroën bemutatja a SEETROEN szemüveget

In hír

Az első olyan szemüveg, amelyik véget vet az utazás alatti rosszullétnek

A Citroën az utazási betegség tüneteinek orvoslására most kifejlesztette a SEETROËN-t, az első olyan szemüveget, amelyik véget vet az utazás alatti rosszullétnek. A szemüveg működési elve egyszerű: egy színes folyadék segítségével rendezi a szem előtt a látóhatárt, és ezzel megszünteti a különböző érzékszervektől származó információk egymást zavaró hatását.

A közlekedési dugókon sajnos nem tud segíteni, de az utazás közbeni rosszullét és hányinger  ellen hatékony megoldást kínál. A kinetózisnak is nevezett tünetegyüttestől több mint 30 millió európai szenved rendszeresen. A rosszullétet minden harmadik ember az élete során legalább egyszer megtapasztalja.

A Citroën az eredetileg tengerészeknek kifejlesztett megoldást most mindenkire kiterjeszti: a SEETROËN néven forgalomba kerülő szemüveg hajón, autóban, autóbuszon vagy akár repülőn is használható.

Boarding Ring technológia

A szemüveg az azonos nevű dél-franciaországi start-up cég által kifejlesztett Boarding Ring technológiával készült. A szabadalmaztatott és bevizsgált gyógyászati segédeszköz 95%-os hatásfokkal rendelkezik.
A szemüveg a szem körüli műanyag karikákban jobbra-balra, ill. előre-hátra (homlok- és nyílirányban) mozgó folyadék segítségével helyreállítja a szem előtt a látóhorizontot, és ezzel feloldja az érzékszervi ingerek közötti ellentmondást, ami a rosszullét forrása.
A Citroën a tervezéssel az 5 párizsi dizájnstúdiót bízta meg, amelyik a márkára jellemző üdeség, egyszerűség és ergonómia stílusjegyeit alkalmazta. Az eredmény egy puha tapintású, fehér műanyagból készült, high-tech kinézetű szemüveg lett.

 

Az eszköz működése

Az első tünetek jelentkezésekor tegye fel a szemüveget.
Az agy 10–12 perc múlva ráhangolódik a belső fül által észlelt mozgásra, amelyet a mozdulatlan tárgyra – okostelefonra vagy könyvre – meredő szem eddig nem erősített meg.
Vegye le a szemüveget és élvezze tovább az utazást.
A szemüveget felnőttek és 10 év fölötti gyerekek használhatják (ekkorra fejeződik be a belső fül fejlődése).

A szemüvegben nincs üveg, így bármelyik családtag vagy utastárs – akár normál szemüveggel együtt is – viselheti.

A SEETROËN szemüveg a bevezető országokban mától kapható 99 eurós áron a márka Lifetyle boutique-jában: lifestyle.citroen.com. Magyarországon októbertől lesz elérhető.

Nézze meg az eszközről készült videót:

https://youtu.be/vjb0VQPahIg

 

 

You may also read!

Az új 2021-es Toyota Corolla Cross elmossa a ferdehátú és a terepjáró közötti különbségeket

Sokan úgy gondolják, hogy a SUV-okra nincs már akkora kereslet, mint korábban. Itt a bizonyíték, hogy igen is szüksége

Read More...

A Karma Automotive Európában terjeszkedik, pedig nem rég még a csődöt fontolgatták

A Karma Automotive bejelentette, hogy kiterjeszti európai üzleteit Németországban, Ausztriában és Svájcban. Az autógyártó már jelen van Hollandiában, Svédországban,

Read More...

Cupra el-Born a SEAT új autója nagyon vagány, de még nem sokat tudunk róla

Hivatalos sajtóközleményben hozták nyilvánosságra, mert egyes brit online autósoldalak már közzétették a képeket. Valamit nyilvánvalóan elhibáztak a vállalatnál, nem így

Read More...