Kaliforniában mutatták be a hétvégén a Bugatti Divo-t, ami tulajdonképpen a Chiron még durvább változata. A Divo-ból mindössze 40 darabot készítenek, a nettó ára pedig 5 millió euró! Ha valaki úgy gondolná, hogy gyorsan lecsap egy példányra – hiszen ennek az autónak az ára csak növekedni fog – ne kapkodjon az utalással, mert már minden példány elkelt.
A Divo-ról itt számoltunk be korábban.
Az autó külseje eltér a Chiron-tól. Sokkal markánsabbak a vonalai. Maga az a tény, hogy a Chiron alapjaira építkezve egy másik autót hoztak létre, a gyártó kaszni építő múltjára utal vissza. Mások a lámpák és az egész autó megjelenése már-már lamborghinis éleket vett fel.
A kanyarok királya
A Bugatti elnöke, Stephan Winkelmann azt mondta: „A Divo a kanyarokra termett.”
A Chironhoz képest 35 kg-mal könnyebb és 90 kg-mal nagyobb leszorító erő képződik a Divo-n. A maximális sebességet 380 km/h-nál korlátozzák, mivel ennél nagyobb sebességnél már túl sok lenne a leszorító erő és túl nagy lenne a terhelés a kerekeken, amiknek a terpesztését, befelé dőlését megnövelték a nagyobb kanyarsebesség érdekében. Tehát ez egy elővigyázatosság a gyártó részéről. Mivel a Chironban alapból 90 kg-mal kevesebb volt a leszorító erő, illetve nem terpesztettek így a kerekek, ez nem jelentett gondot.
A hátsó szpoiler például 1,83 méter széles, ami 23 százalékkal szélesebb a Chiron hátsó szpoilerénél. A hajtásláncon nem változtattak. Maradt a 8.0 literes W16-os 1500 lóerős szörnyeteg 7 sebességes dupla kuplungos automatával. Tehát a Divo szinte a Chiron verseny változata, de ez is utcai, rendszámos autó, közúton használható. Hogy mennyivel gyorsabb a Divo a Chironnál, jelzi, hogy a Nardo-i ovál pályán 8 másodperccel verte meg az elődöt.
A Divo 1,6 g oldalgyorsulást képes elérni, ami igen tisztes érték. De azért azt hozzá kell tenni, hogy egy Forma 1-es autó akár 3-4 G oldalgyorsulásra is képes.
A Top Gear csapata már kapott is egy autót, bár csak stúdióban forgathattak vele. De aki egy picit tud angolul, annak tetszeni fog: