A dízelbotrány tovább gyűrűzik- Pert indítottak részvényesek a Volkswagen csoport ellen Németországban

In hír
Dízelbotrány

Pert indítottak részvényesek a Volkswagen (VW) csoport ellen hétfőn Németországban az autógyártó társaság dízelbotrányával összefüggésben.

    A braunschweigi tartományi felsőbíróságon elindult eljárás célja annak megállapítása, hogy a VW eleget tett-e a részvényesei és a tőkepiac iránti tájékoztatási kötelezettségeinek a dízelüzemű gyártmányok károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos visszaélés ügyében. 
    A társaságtól csaknem 1700 részvényes követel kártérítést, intézményi befektetők és kisbefektetők egyaránt. Álláspontjuk szerint a VW vezetésében már 2008-ban tudták, hogy nem tudják teljesíteni a dízelüzemű járművekre az Egyesült Államokban bevezetett szigorú károsanyag-kibocsátási követelményeket, amit közölni kellett volna a részvényesekkel és a piaccal. 
    Azonban a társaság eltitkolta a fejlesztések kudarcát és a kibocsátási értékeket meghamisító szoftvert telepített dízelmotorok vezérlő egységébe, és ezzel megkárosította a részvényeseket, mert amikor 2015-ben nyilvánosságra került a csalás, a VW-részvény árfolyama több mint 40 százalékkal gyengült. 
    A részvényesek szerint együttesen mintegy 9 milliárd euró (3000 milliárd forint) kárt szenvedtek. A VW szerint nem történt szabálysértés, a társaság mindenben eleget tett kötelezettségeinek.
    A braunschweigi tartományi felsőbíróságon egy úgynevezett mintaperben próbálják tisztázni a helyzetet, ami azt jelenti, hogy csak egy részvényesi csoport ügyében döntenek, és az ítéletet az összes többi esetben alkalmazzák. A bíróság 13 tárgyalási napot tűzött ki. Ágazati szakértők szerint viszont a per elhúzódhat, akár évekig is tarthat. 
    Amennyiben a bíróság arra a megállapításra jut, hogy a VW megsértett valamilyen szabályt és kárt okozott a részvényeseknek, újabb eljárások keretében kell meghatározni a kártérítés értékét.
    Arndt Ellinghorst az Evercore nemzetközi befektetési banki tanácsadó társaság vezető autópiaci elemzője a lehetséges kártérítés mértékéről a ZDF német országos köztelevíziónak nyilatkozva felidézte, hogy a VW-t már több mint 25 milliárd euróra büntették a dízelbotránnyal kapcsolatban. Hozzátette: a társaság likviditási helyzetét tekintve egyértelmű, hogy azt is átvészelné, ha a részvényesek által követelt teljes összeget, 9 milliárd eurót ki kellene fizetnie.
    Matthias Casper, a münsteri egyetem (Westfälische Wilhelms-Universität – WWU) szakértője elmondta: az esetleges újabb eljárások összetettsége és hosszúsága miatt valószínű, hogy a VW peren kívül egyezne meg a részvényesekkel a kártérítésről, amelynek végső összege az eredeti követelésnek nagyjából a fele, vagy akár annál kevesebb is lehet.

 

dízelbotrány
    A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
    A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

 

A dízelbotránnyal kapcsolatos korábbi cikkeinket itt olvashatják.

Forrás: MTI

You may also read!

485 kilométer a tisztán elektromos hajtású KIA e-Niro hatótávja

Kia e-Niro európai szabvány szerinti, vegyesüzemi hatótávja elérheti akár a 485 kilométert
A még 2018-ban az európai piacokon

Read More...

Az igazság a kopott gumiabroncsokról – Kopott gumi teszt


Vannak tanulmányok, amelyek fokozottan hangsúlyozzák a kopott abroncsok balesetveszélyességét, mielőbbi cseréjét, még más kutatások ennél jóval megengedőbbek,

Read More...
A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley folytatja a villamosítást

A Bentley mérnökök azon dolgoznak, hogy az új Continental GT sorozatot bővítsék egy nagy teljesítményű plug-in hibrid modellel. Így a márciusban bemutatott Bentayga mellett további hibriddel bővülne a környezetbarát luxuskínálat.

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu