Százezren kerülhetnek utcára az EU-s megállapodás miatt

In hír

Tömeges lépítést jósol a VW vezére

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek tanácsában kötött megállapodás – hangsúlyozta az ágazat legnagyobb európai szereplője, a német Volkswagen-csoport (VW) vezetője egy csütörtöki nyilatkozatában.
Az ágazat számára továbbra is csak az lenne megfelelő, ha 30 százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest – mondta Herbert Diess vezérigazgató a Süddeutsche Zeitungnak.
Ezzel szemben a környezetvédelemért felelős tagállami miniszterek keddi tanácsülésükön 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg, holott az autógyártás átalakítása a döntésből fakadó “sebességgel és kihatásokkal aligha menedzselhető” – fogalmazott Diess.

Amennyiben a tanács, az Európai Bizottság és a 40 százalékos csökkentést sürgető Európai Parlament és soron következő egyeztetésein is 35 százalékos csökkentésről döntenek, a VW üzemeiben a munkahelyek nagyjából egynegyedét le kell építeni. Ez mintegy százezer állás megszűnését jelenti – mondta a társaság vezetője.

Egy ilyen iparág gyorsabban megzuhanhat, mint ahogy sokan hinni akarják – tette hozzá a VW első embere.

Ágazati érdek vs környezetvédelem

Angela Merkel német kancellár elfogadhatónak nevezte a miniszteri szintű megállapodást, egy szerdai nyilatkozatában azzal érvelt mellette, hogy megszünteti az autógyártókat fenyegető bizonytalanságot, és lehetőséget ad a célok későbbi módosítására, hiszen arról is szól, hogy 2023-ban felül kell vizsgálni a döntést.

Az ágazat érdekvédelmi szervezete, a német autóipari szövetség (VDA) szerint viszont a megoldás káros, mert a nemzetközi versenytársaknál rosszabb helyzetbe szorítja valamennyi európai gyártót.

A megállapodás egy “elszalasztott lehetőség a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének gazdaságilag és technológiailag realisztikus szabályozására” – emelte ki a szervezet közleményében Bernhard Mattes, a VDA elnöke.

Herbert Diess vezérigazgató a Süddeutsche Zeitung című német lapnak elmondta, hogy az ágazat számára továbbra is csak az lenne megfelelő, ha 30 százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest.

Ezzel szemben a környezetvédelemért felelős tagállami miniszterek keddi tanácsülésükön 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg, holott az autógyártás átalakítása a döntésből fakadó “sebességgel és kihatásokkal aligha menedzselhető” – húzta alá Herbert Diess.

Forrás: MTI

You may also read!

Nyolc hónapja zsugorodik az európai újautó-piac


Látszik, hogy a bajok most a nagy nyugati piacokon vannak, így hiába is teljesít a mi régiónk még

Read More...
25. HELL Miskolc Rallye

Jó pörgős verseny volt! – Interjú Poczang Valér navigátorral a 25. HELL Miskolc Rallye után.




HELL Miskolc Rallye 2019. 05. 02. Parkánszki Balázs – Poczang Valér Lada 2105 Dynamic Rally Team

Read More...

Bemutatta a Volvo kínai tulajdonosa a saját hibrid SUV-ját


A kínai Geely egyre többször okoz kellemes meglepetést, egyre versenyképesebbnek tűnnek termékei a német, a japán és a

Read More...

Leave a reply: