Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

In biztonság, elektromos, hír
Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

A járműfejlesztés is egy soha véget nem érő történet. A Jaguar fejlesztői látássérültekkel együttműködve dolgoztak az elektromos I-Pace hangján.

 

Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

 

Hangjelzés a biztonságért

Az autók, mint tudjuk zajosak, legalábbis a hagyományos belső égésű motorral szerelt gépjárművek. Az elektromos járművek azonban kevésbé. Ez a csendes suhanás nem mindig szerencsés, nem csak a motorbőgés kedvelőinek, hanem a gyalogosok számára sem, akik a hangok alapján figyelnek fel a közeledő járművekre. Ez fokozottan érvényes a látássérültekre.

 

Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

 

A Jaguar vakvezető kutyák segítségével dolgozta ki az AVAS (Audible Vehicle Alert System – hallható jármű figyelmeztető rendszer) rendszerét az elektromos I-Pace crossover számára. A rendszer a célra tervezett hangokat bocsát ki a „hűtőrács” mögül alacsony sebességnél, hogy hallható jelzést adjon a jármű közeledtéről.

 

 

Ez nem csak egy egyszerű hang, vagy egy folyamatos csipogás. A Jaguar AVAS rendszere a jármű sebességétől függően emeli a hangmagasságot és a hangerőt, és más hangot ad ki kanyarodáskor. Az AVAS rendszert nem lehet kikapcsolni, viszont csak 20 km/h alatti sebességnél működik, mivel nagyobb sebességnél a szélzaj és a gumiabroncsok gördülési zaja elégséges ahhoz, hogy figyeljünk a közeledő járműre.

 

Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

 

“A hagyományos motorzaj hiánya az elektromos járművek esetén gondot okozhat a gyalogosok számára, különösen a vakok vagy a látássérültek számára” – magyarázta Iain Suffield a Jaguar NVH (noise, vibration and harshness – a gépek, berendezések hang és zajkibocsátását tervező, optimalizáló) mérnöke. “Az AVAS fejlesztésével az I-PACE jobban ügyel a közlekedés további résztvevőire. A potenciálisan életmentő technológiát nem lehet kikapcsolni, és ahogy a vakok és gyengén látók szervezetének vezetője mondta, önkénteseikkel és vakvezető-kutyáikkal örömmel támogatták a teszteket, így a termék tesztelésének középpontjában azok az emberek álltak, akiket leginkább segít majd a fejlesztés.”

 

Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

 

A technológiát a látássérültek szervezetével együtt négy év alatt fejlesztették ki, és már teljesíti az európai szabályozásban előírt legalább 56 dB zajszintet, amely 2019 júliusában lép majd életbe.

Miért tartott ennyire sok ideig a fejlesztés? Az autógyártó kezdetben olyan hangokkal kísérletezett, ami egy űrhajó hangjához hasonlított, erre azonban a gyalogosok reflexszerűen az ég felé néztek. Így hát visszamentek a mérnökök a laborba, és olyan hangokat fejlesztettek ki, amelyek a különböző városi forgalmi helyzetekben is hallhatók és az útra terelik a gyalogosok figyelmét.

 

Jaguar I-Pace – Hallhatatlan?

forrás: carscoops.com

You may also read!

Mercedes-AMG GT R Roadster a biztosító szivárogtatott

Mercedes-AMG GT R Roadster – a biztosító szivárogtatott

Sokan várják a legújabb Mercedes-AMG csodák megjelenését. Megszokottak a kémfotók, előfordulnak gyári szivárogtatások, most érdekes módon egy német biztosítótársaság online kalkulátorából szivárogtak ki érdekes adatok.

Read More...
Hyundai Ioniq Plug-in hibrid modellfrissített változata

Itt a Hyundai Ioniq hibrid és Plug-in hibrid modellfrissített változata

Mi új a második genrációs IONIQ Hybrid és Plug-in-Hibrid-ben? A tovább fejlesztett Bluelink telematic szolgáltatás, a SmartSense aktív

Read More...
Fiat Panda Cross

A Fiat Panda Cross nyerte a brit 4X4 Magazine „2019 4X4-ese” díjat. De hogy a Mount Everestre is felment…

A Panda Cross zsinórban másodjára nyerte meg a 4X4 Magazin díját. Nagyon dicsérték a Panda Cross 4X4 motorjait,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu