Autóipari beruházás Érden

In hír

Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.

Tovább bővíti magyarországi tevékenységét az AVL Hungary, a világ legnagyobb független, belső égésű, hibrid, valamint elektromos motorok és hajtásláncok fejlesztésével, szimulációjával és tesztelésével foglalkozó vállalatcsoportjának hazai leányvállalata. Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft., mintegy 6 hektáros területen – jelentette be Érd polgármestere szerdán, sajtótájékoztatón. 

Mészáros András méltatta Érd logisztikai elhelyezkedését, az autópályák közelségét, a vízi közlekedés lehetőségét, a vasúti összeköttetést és a repülőteret. Hangsúlyozta, hogy Érd számára ezek a fejlesztések, beruházások munkahelyeket teremtenek, így több itt élő embernek nem kell Budapestre ingáznia. Beszélt arról is, hogy az AVL fejlett, magas szintű technológiát hoz a településre, amely emeli az itteni intézmények színvonalát is, és kihatással van a helyi szakképzésre.

Dirk Janetzko, az osztrák tulajdonú globális autóipari vállalat magyarországi leányvállalata, az AVL Hungary ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a két irodaházból álló új központ és tesztbázis felépítése “kétszámjegyű millió eurós” beruházást jelent. Az első irodaépületet 2019 végére építenék fel és 2020-ig felépülne az új tesztbázis is hagyományos és elektromos tesztpadokkal. Hozzátette, hogy cégük az elmúlt 70 éves működése alatt 1500 szabadalmat jegyzett, és élen jár a motor és járműtesztelések, hajtóműrendszerek szimulációs technológiák fejlesztésében.

Az érdi beruházás látványterve

Önvezető járművek tesztelése

Az AVL komoly fejlesztéseket tervez kecskeméti és zalaegerszegi telephelyein is. A következő években az AVL zalaegerszegi járműteszt központjának bővítését is tervezik. Az egész Európában egyedülállónak számító önvezető járművek tesztelésére is alkalmas zalaegerszegi tesztpálya építése tavaly kezdődött. A különleges tesztpálya bármely járműdinamikai teszt elvégzésére alkalmas lesz, amellyel eltérő körülmények között is vizsgálhatják a járművek kezelhetőségét, a fékrendszerek stabilitását, a különféle utasvédelmi mechanizmusokat.

Egyedülálló fejlesztés a valós városi közlekedést imitáló szimulációs környezet, a Smart City Zone, ahol valósághű épületek, kereszteződések, közlekedési lámpák és táblák között elemezhetők az önvezető autózás kapcsán felmerülő különféle közlekedési szituációk – írták a kiosztott közleményben.
Dirk Janetzko beszélt arról is, hogy a cég 2018-ban megduplázta magyarországi munkatársainak számát, és további jelentős létszámbővítést tervez. A cég budapesti központja a jövő év végéig költözik Érdre. A tesztpadok 2020-ra lesznek üzemkészek, a rá következő évben pedig már teljes kapacitással üzemel majd a központ és a tesztbázis.

Világszerte 9500 alkalmazottat foglalkoztatnak, a vállalatcsoport 2017-es pénzügyi forgalma elérte az 1,55 milliárdos eurót. A magyar vállalat árbevétele tavaly 2,76 milliárd forint volt, 365 embert foglalkoztatnak, és a tervek szerint a létszámot 2022-ig mintegy duplájára, de az sem kizárt, hogy ezerre növelnék.

A cég budapesti központja a jövő év végéig költözik Érdre. A tesztpadok 2020-ra lesznek üzemkészek, a rá következő évben pedig már teljes kapacitással üzemel majd a központ és a tesztbázis.

Forrás: MTI

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu