Elsőre 6. hely az Eb-n, de Herczig nem maradéktalanul boldog

In sport
Herczig Norbert

Ha csak az ERC-szezon előtti célokat nézzük, Herczig Norbinak semmi oka nem lenne panaszra, de a MOL Racing Team pilótájában van hiányérzet az abszolút 6. hely után is.

Lezárult a rali-Európa-bajnokság 2018-as idénye, amelyben Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa kiválóan szerepelt: a MOL Racing Team versenyzői az előkelő hatodik helyen végeztek úgy, hogy az utolsó futamon nem álltak rajthoz.

 

Herczig Norbert

“Az első ötben szerettem volna végezni” – mondta a MOL-csapatnak egy sóhajtás kíséretében Herczig Norbi. “A dobogó elsőre nem lett volna reális célkitűzés. Én azt mondtam, hogy a nyolcba szeretnék bejutni, amit ezen belül úgy árnyaltam magamban, hogy a negyediknek örülök, a hatodik nem rossz, a nyolcadik miatt pedig valójában csalódott lettem volna.”

Hat versenyből négy pontszerző helyen

Két dolog már az ERC-szezon előtt biztos volt: az egyik, hogy Olaszországban nem állnak rajthoz Norbiék, mert akkor rendezték a Veszprém-ralit, ahol a támogatók kérésére a MOL Racing Team is rajthoz állt (ugye emlékszünk a versenyt megnyerő Norbi fair play-díjas mutatványára), a másik pedig, hogy az utolsó futamon sem indulnak, mert a szerződésük csak hat futamra szól.

 

Herczig Norbert

Norbiék remekül kezdtek, az Azori-szigeteken is jól mentek, ahogy a következő, spanyol versenyen is, bár utóbbin egy defekt miatt végül a pontszerzés nem jött össze. Aztán jött zsinórban két dogobó a görög és a ciprusi futamokon, majd a balul sikerült cseh, végül a lengyel rali. A négyszeres abszolút bajnok pilótának igazából csak az utolsóval van baja.

“Kettősség van bennem, be kell vallanom. Ha csak a szezon előtt megfogalmazott célokat nézem, maradéktalan bemutatkozó szezon van mögöttünk, hiszen sokat ültünk a versenyautóban, rengeteg hasznos versenykilométert tettünk meg, és olyan pályarutint szereztünk, amiket jövőre remélhetőleg már kamatoztatni is tudunk.”

“Az eredmények miatt viszont van bennem hiányérzet. Talán a görög és ciprusi versenyek jó eredménye miatt kicsit elvitt a hév Csehországban, de a Barum Rally így is óriási élmény marad. Viszont Lengyelország miatt csalódott vagyok. Oké, elcsíptünk egy pontocskát ott is, és sikerült végigmennünk a versenyen, de ott történt egy váratlan dolog.”

 

Herczig Norbert

“Azt gondolom magamról, az egyik erősségem, hogy nem rágnak meg a hibák. Fejben gyorsan túlteszem magam rajtuk, Lengyelországban azonban a remekül induló verseny elején elkövetett hibám nagyon bennem maradt. A motiváció nem veszett el, de éreztem, hogy nem úgy megyek, ahogy egyébként tudnék” – mondta Norbi, aki már a verseny után is hasonló húrokat pengetett, amikor beszéltünk.

 

“A cseh versenyig nagyon jól tartottam azt a balanszot, amit a sebesség és a biztonságos célbaérkezés között folyamatosan figyelnem kellett, de az utolsó két versenyünkre talán egy kicsit túlpörögtem, és elcsúsztunk a sebesség irányába. A fentiek miatt a lengyel versenyt sajnálom a legjobban, mert bár Csehországban nem szereztünk pontot, és elég nagyot is estünk, a Barum Rally azért így is óriási élmény volt. Imádtam minden pillanatát!”

Jólesik az elismerés

Norbi nem tud kibújni a bőréből. Bár az ERC-szezonnak vége, csak nem bírta benzingőz és égett gumiszag nélkül, úgyhogy fogta magát, és szurkolóként ellátogatott a Mecsek-ralira. Képzeljük el a pillanatot, amikor az egyik gyorsról a másikra törtetünk át az erdőben, és egyszer csak egy fa mögül előbukkan egy négyszeres abszolút bajnok pilóta. Volt, akivel ez megesett a Mecsekben.

 

Herczig Norbert

 

“Sok szurkolóval találkoztam, és nagyon jólesett, hogy mindenki ölelgetett, lapogatta a vállamat, akivel csak összefutottam. Csak akkor esett le, milyen sokan követték az ERC-eredményeinket, és mennyien szurkoltak nekünk. Találkoztam pilótákkal, csapatvezetőkkel is, ők is mind elismeréssel beszéltek az első idényünkről, úgyhogy tényleg szuper élmény volt nézőként részt venni a magyar bajnoki futamon” – tette hozzá Norbi.

A MOL Racing Team pilótája hozzátette, nagy izgalommal várja, hogy magyar szurkolók előtt versenyezhessen, amire hamarosan nem csak úgy kerülhet sor, hogy az ERC-szezont megszakítva hazaugrik egy versenyre. A kormány a magyar ERC-futam rendezésének gondolata mögé állt, így több, mint valószínű, hogy a jövő évi versenynaptárban már szerepelni fog egy nyíregyházi futam.

 

Herczig Norbert

“Reális esély van rá, hogy összejön a dolog, és én nagyon boldog lennék, ha magyar szurkolók előtt versenyezhetnék jövőre. Óriási dolog lenne, ha összejönne, és mivel már csak hetek vannak hátra a jövő évi versenynaptár nyilvánosságra hozataláig, izgatottan várjuk a fejleményeket.”

Mit jelent hazai pályán versenyezni? 

Fontos kérdés, hogy mennyit segít egy pilótának, ha hazai környezetben versenyez. Illetve hazai pályán, hiszen magát a leendő szabolcsi versenykörnyezetet senki nem ismerheti még.

“Azzal talán nem árulok el nagy titkot, hogy a fülkében nem sok figyelem jut az úton kívül bármi másra. Ilyenkor olyan csőlátása van az embernek, mint a lovaknak, amikor felszerelik rájuk az ellenzőt, de azért egy-egy kigyorsításnál, a lassítók után van idő az út szélére pillantani, és ilyenkor mindig nagy öröm, ha az ember meglát egy magyar zászlót. “A Barum Rally-n ez többször is előfordult, és nagyon jó érzés volt.”

 

Herczig Norbert

Norbiék a holtszezonban sem szakadnak el az autóversenyzéstől. Egyrészt folynak a tárgyalások a következő szezonnal kapcsolatban, másrészt a Mecsek-rali után Norbi egy újabb futamra utazik ki nézőként: ezúttal egy vb-futamot, a Katalán-ralit nézi meg. Hamarosan mi is jelentkezünk egy érdekesnek ígérkező anyaggal, ezzel kapcsolatban legyen elég annyi, hogy Norbi narrációjával fogunk bepillantást nyerni egy ERC-futam rejtelmeibe.  

 

forrás: molcsapat.hu

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...