Új Citroën Berlingo – Családbarát

In bemutató, videó
Új Citroën Berlingo – Családbarát

Magyarországra érkezett a Citroën Berlingo 3. generációja: Még több dizájn, még több praktikum, még nagyobb kényelem.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Engem személy szerint már a bemutató meghívóján feltüntetett új szlogen megfogott:

„A családot nem mi találtuk fel, de az autót hozzá igen”

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Ötgyermekes apaként úgy éreztem, célcsoport és jó tesztalany is vagyok, így az Autosajto.hu csapatát én képviseltem a bemutatón. A Ráckevei-Duna ág partján egy csónakházból képzett rendezvényterembe invitálta a Citroën képviselet a szak-sajtó munkatársait.

 

 

A kerthelyiségben 6, míg a teremben 1 autó állt az érdeklődők rendelkezésére. A kerti autók többségét a sajtótájékoztató után ki is próbálhattuk.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

A Berlingo, mint kategória

A Citroën 22 éve indította hódító útjára a Berlingo-t, amit a gyártó „Modul egyterűnek” kategorizált. Ez egy új piaci szegmenset nyitott 1996-ban, amit több országban egyszerűen csak Berlingo kategóriának hívnak. A második generáció 2008-ban került piacra, és az elmúlt 22 évben több mint 1,7 millió Berlingo személygépkocsi talált vevőre a világpiacon. Eszembe jutott egy beszélgetés, amit tíz évvel ezelőtt folytattam egy Citroën márkakereskedővel. Saját értékesítési adatai alapján azt mondta, elegendő lenne 2 modell: A Picasso és a Berlingo.

A Berlingo esetében a legfőbb választási szempont a térkínálat, második helyen a modularitás és a márkahűség áll.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Berlingo erősségek

Az új modell fejlesztésekor is a korábbi erősségekre fókuszált a gyártó, ezen erősségek természetesen részét képezik a marketing üzeneteknek is. A bemutatón és a tesztvezetés során azért testközelből tapasztaltuk, ezek az erősségek nem csak címszavak.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát
XTR megjelenés: narancs színű díszítés a ködfényszórók körül és az Airbump-on, Fekete Onyx fényezésű tükörházak, karosszéria színű alsó lökhárító borítás elöl és hátul, 17″-os SPIN alumínium keréktárcsák, XTR logo, Wild Green kárpit és belső hangulat

 

A látványos dizájn mindig jellemző volt a Citroën modellekre, és az elmúlt két év dizájn egységesítése a Berlingo-nak is előnyére vált. Két szinten elhelyezett világítótestek, lekerekített sarkú ködfényszórók, az ajtók alsó részén elhelyezett Airbump® elemek és a karosszéria különböző pontjain alkalmazott színfoltok az egységes arculat elemei. A hosszan hátranyúló tetővonal már a Berlingo dizájn része, lendületes sziluettet eredményez. Az új Berlingo immár kétféle méretben készül. A médium méret jelzése M, hossza 4,40 m, a hosszabb méret jelzése XL, 4,75 méteres. Mind a két változat rendelhető 5 vagy 7 üléssel. A letisztult beltérben jól áttekinthető légies műszerfal és több különböző stílusvilág várja az utazót.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

A praktikum tette sikeressé a Berlingo-t, az új modellben még több intelligens megoldás garantálja, hogy a szegmens legélhetőbb autója legyen. A 2 extra széles oldalsó tolóajtóban már elektromosan leengedhető ablakok vannak. Nagy és ötletes tárolóhelyek (28 db összesen 186 l) mellett lenyűgöző a több fényt beengedő, többfunkciós új generációs Modutop® napfénytető. Az utaslégzsák a tetőbe került, visszaadva a kesztyűtartók már-már elfelejtett régi tereit. Az M változatban 100 literrel bővült a csomagtartó (775 l), az XL-ben akár 1000 literes, és a nyitható csomagtérablakon keresztül is hozzáférhető. A variálhatóságot növeli a három különálló hátsó ülés, melyek a csomagtérből a Magic Flat®* vezérlők segítségével egy mozdulattal összecsukhatók. A szintén összecsukható első utasülés lehajtásával teljesen sík padlófelület nyerhető, a rakodófelület hossza pedig M változat esetén 2,70 m, XL változat esetén 3,05 m lesz.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

A franciás kényelmet pedig egyre több technikai újdonság támogatja. Elöl az egységesített EMP2 padlólemez alkalmazásával könnyebben kormányozható (elektromos szervokormány, kis fordulókör), kisebb súlyú autó született. A hátsó rész megőrzésével maradt a terhelhetőség és a kerékdobok közötti szélesség. A Citroën legismertebb védjegye továbbra is a kényelmes felfüggesztés. 19 vezetéstámogató rendszer elérhető a Berlingo modellekben, köztük színes érintőképernyő, adaptív sebességszabályozó STOP funkcióval, elektromos rögzítőfék, tolatókamera Top Rear Vision funkcióval, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control, és vontatmánystabilizáló.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Az erőforrások is megújultak. Az alapmotor az 1.2 PureTech benzinmotor, teljesen új az 1.5 BlueHDi dízelmotor, aminek van 100 és 130 lóerős változata is. Az erőátviteli kínálatban megtalálható az 5 és 6 fokozatú kéziváltó és az EAT8 automata sebességváltó. Aki a még kisebb károsanyag kibocsátású motorokra vár, azoknak is jó hírrel kedveskedett a gyártó. Az idei párizsi autószalonon mutatták be a PSA csoport első plug-in hibrid modelljét, 2020-ban kerül piacra az első teljesen elektromos motorral hajtott Citroën. A márka hosszabb távú tervei is nyilvánosak: 2023-ra a modellek 80%-hoz lesz hibrid vagy tisztán elektromos hajtás, majd 2025-re minden modell rendelhető lesz hibrid vagy elektromos hajtással a hagyományos belsőégésű motorok mellett.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Az előadás utolsó diája tartalmazta az árat, diplomatikusan csak az alapmodellét, ami bruttó 5.215.000 Ft. A Citroën hagyományokhoz híven az alapmodell is gazdagon felszerelt, nem egy fapados autó, így az ár érték arány nagyon impozáns.

Az eredeti tervektől kissé eltérve, még egy bejelentést tett a Citroën: Az új Berlingo és a C4 Cactus is döntős az AutoBest év autója versenyén.

A teszt

Az előadásokat követően a bemutatóra hozott autókat kipróbálhattuk. A képviselet javasolt egy tesztútvonalat (Gubacsi híd, Weiss Manfréd út, Kvassay út, Soroksári út), ahol különböző vezetési helyzetekben lehetett tesztelni az autókat. A 130 lóerős 1.5 BlueHDi dízelmotorral szerelt, szerintem FEEL felszereltségű autót tesztelhettem. A tesztelt autó ára 6.615.000 Ft.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát
Az autó, amit az Autosajto.hu tesztelt

 

Az autó kulccsal indítható, a motor alapjáraton olyan csendes, hogy le kellett kapcsolnom a klímát és a rádiót, hogy meghalljam, jár. A kényelmes vezetési pozíciót is könnyű volt beállítani, kicsit emeltem az ülés magasságon, a támlát egy mozdulattal előrébb állítottam, hogy alacsony termetemmel is jól átlássam az utat. A Weiss Manfréd útra fordulás kicsit elhúzódott az éppen megérkező kínai konténerszállító vonat miatt, így volt időm jobban körülnézni. A Start Stop rendszer működésének megfigyeléséhez szintén ki kellett kapcsolnom mindent, annyira nem hallható az utastérben a dízel duruzsolása. Az érintőképernyőn jól eligazodtam, a telefon csatlakoztatása is csak egy pillanat volt. Teszteltem az elektromos kéziféket, ablakemelőt, és a vezetőülésből elérhető tárolórekszeket.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Mivel a tesztelésre 25-30 percet kaptunk, ebből a vonat majdnem tízet elvett, kicsit odaléptem a Weiss Manfréd úton. A kicsinek nem nevezhető autó úgy gyorsult, ahogy azt elvártam. Nem csikorgott, nem éri el 10 másodpercen belül a 100-at, de mégis fürge és lendületes. Nekem nagyon tetszik, hogy a 20 évvel ezelőtti digitális kijelzőkről visszatért a Citroën az analóg mutatókra.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Nagyon jól áttekinthető a műszerfal, sebesség is, fordulat is, és a táblafelismerő rendszer jelzései is észlelhetők, még sem zavarók. Amikor a megengedett 70 km/h-át átlépjük, még csak finoman villog, majd 80 km/h sebességnél kezd folyamatosan piros színben figyelmeztetni a nem megfelelő sebességre.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

A Soroksári út csatorna fedőlapjain ellenőriztem, milyen is a Citroën kényelem. A rendezvényre menet a VW-t néha megdobta egy-egy ilyen csatorna fedél, a Citroënben csak a hangját hallottam, de szinte semmit nem éreztem, olyan finoman csillapította az úthibát. Az utazás során leginkább 2000-es fordulaton ment a motor, s bár ilyen rövid távon nem lehet igazán mérni a fogyasztást – az egész autóban még csak 28 km volt – reálisnak tűnik a 4,3 literes kombinált fogyasztási érték. Végül sikerült a 25 perces tesztidő-sávot tartanom, a tolatóradar szépen jelezte, meddig gurulhatok hátra, és bekapcsoltam az elektromos kéziféket.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Kiszállást követően még egyszer körbenéztem az autót, és újabb érdekességek tűntek fel. Az ajtóba szerelt hangszóró süllyesztve van, nem veszi el az ajtózsebből a helyet úgy, mint néhány korábbi Citroën modellnél. Érdekes, hogy a motorháztető nyitókar az ajtókeretbe került. Az utastérben elhelyezett USB port már minden új modelltől elvárható, nem is hiányzott, mint ahogy a hátul utazó utasoknak szánt szabályozható légbeömlő nyílások sem. Az üzemanyagtöltő nyílás ajtaja praktikus, be lehet nyúlni egy újjal a nyitáshoz.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát

 

Összességében elégedett voltam az autóval, így a szlogent követő lelkesedésemet nem kioltotta, hanem megerősítette az autó. Az élménnyel gazdagodva, az autóról szóló prospektussal, és a részletes információkat tartalmazó pendrive-val indultam haza.

A család

A Nissan Serénám amortizációját követően pár éve két autóval oldjuk meg a családi autózásokat. Többször felvetődött egy újabb 7 személyes autó beszerzése, így otthon a család elé tettem az új Citroën Berlingo prospektust. Végül is egy 5-6 éves Sharan árából vásárolhatunk egy új Berlingo-t. A francia autó sem tabu, feleségem 10 éve használja Picassóját gond nélkül. A fiúk ránéztek, átfutották a műszaki adatokat, és azt mondták rendben. Persze ők nagyon szeretnék, ha végre eggyel több autó lenne a családban, hogy ők is néha kocsival menjenek. Kislányom és a feleségem a képeket, és a felszereléseket nézték. Én mondtam, hogy van néhány kényszerünk. A 7 üléshez kell az XL méret, és a 130 lóerő is. Jó néhány hasznos funkció a LIVE csomagban csak rendelhető, a FEEL csomagban pedig benne van. Ilyen a teljesen dönthető utas-ülés, a komfort vezetőülés, LED-es nappali fény, tolató radar, minden ablakhoz elektromos emelő, tükrök fűtése, kulcs nélküli indítás, és az érintő képernyő. Így csomagban együtt ez +700.000 Ft. A harmadik sor üléseit is meg kell venni, 220.000 Ft. Éppen átléptük a 7 milliót. A hölgyek eddig türelmesen hallgattak, majd átvették a szót. Kislányom ragaszkodik a Modutop panoráma tetőhöz az extra tárolórekeszekel, +280.000 Ft.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát
Copyright William CROZES @ Continental Productions

 

Feleségem nem szereti az acél felni + dísztárcsa kombinációt, könnyűfém felnit szeretne. Elfogadja az egyszerűbbet, +140.000 Ft. És egyikőjük sem szeretne fehér autót, metálfényezés +140.000 Ft. És bár mindannyiunknak tetszett az XTR megjelenés, a ködlámpák körüli narancssárga festés, az onyx fényezésű tükörház és a Wild Green hangulat kárpitozása, a +295.000 Ft láttán a lányok együtt mondták, az akkor nem kell. Még mondja valaki, hogy a hölgyek állandóan követelőznek, itt az élő példa a konstruktív konszenzusra törekvésről. Már csak a bankkal kell egy hasonló konstruktív tárgyalást lefolytatni a finanszírozásról, és belekezdhet az Autosajto.hu az eddigi leghosszabb tesztjébe.

 

Új Citroën Berlingo – Családbarát
A WildGreen hangulat

 

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu