A Bentley szalonban Riedl Tamás értékesítési vezetővel beszélgettünk

In Téma
Bentley szalonban

Milyen lesz a 2019-ben érkező Bentley FlyingSpur? Van-e hibrid hajtás a Continental GT-ben? Mennyiből lehet beleülni ma Budapesten a „legolcsóbb” Bentleybe? Interjú Riedl Tamással, a Bentley Budapest értékesítési vezetőjével.

A Bentley Budapest impozáns autószalonjában jártunk, ahol Riedl Tamás fogadott. Volt alkalmunk megcsodálni a gyönyörű Continental GT-t és egy Flying Spur-t is. Öszintén szólva nem ültem  még ilyen kategóriájú autóban, így már csak a megtapogatás és megnézegetés is nagy élmény volt. Majd a fotós kollégával történő ámuldozás után Riedl Tamás úrat, a Bentley Budapest értékesítési vezetőjét kérdeztem a szalonról, az autóikról és a magyar vásárlókról.

Aki a cikk végigolvasása után feliratkozik a hírlevelünkre január 20-ig, egy értékes Bentley baseball sapkát nyerhet.

Az interjú 2018. december 21-én készült.

Kedves Tamás! Köszöntöm az Autósajtó olvasói nevében. Mikor nyílt meg pontosan a szalon?

A szalonunk három hete nyílt meg nagy büszkeségünkre egy 180 m2-es, három autós teremmel és teljes értékesítési háttérrel. Emellett a szerviz jog már a miénk, remélhetőleg nyárra már lesz Budapesten Bentley szerviz is. Sok ügyfél kérdezi is, sőt feltételül is szabja meg az új autó vásárlásnál, hogy „ugye Budapesten is lesz szerviz szolgáltatás?”

Tehát nem kell majd Bécsbe menni a szervizelés miatt.

Így van, az ügyfelek ezentúl Budapesten, helyben is szervizeltethetik autójukat.

Csodaszépek az autók. Amiről korábban is kérdeztem, ugye 60 millió a „legolcsóbb” modell, ha lehet itt ezt a szót használni.

A legelérhetőbb árú modell, úgy szoktuk mondani. A Bentayga modellnek lesz egy olyan változata, amit hibrid hajtással fognak ellátni, ellenben csak egy V6-os, belső égésű motorral látják el, hasonlóan a Porsche Panamera hibridhez vagy a Cayenne hibridhez. Tulajdonképpen már készen van a termék, csak a mi régiónkban a forgalmazása 2019 harmadik negyedévében várható. Ez az autó 145.000 Euró alatti nettó alapárral rendelkezik majd. Ebből kalkuláltuk ki ezt a bruttó 60 millió forintot, ha valaki egy alap felszereltségű autót venne.

De gondolom, ez nem túl gyakori.

Nem, általában a nálunk vásárolt autókra 40-50.000 euró extra felszereltséget vásárolnak meg az alapárhoz képest. És nem az árérzékenység jellemzi elsősorban az ügyfeleket.

Mi az az extra, amit leggyakrabban választanak a vásárlók?

Itt extra csoportok vannak. Nem is azt hangsúlyozzuk, hogy extrákra legyen bontva, mert akkor két nap lenne egy megrendelés vagy egy konfigurálás. Elég hosszú a sor. Inkább azt mondom, hogy ezek technikai csomagok arzenálját ajánlják fel, melynek minden tétele külön-külön kombinálja mondjuk a városi életmódhoz való jobb alkalmazkodást vagy a túrázást, hosszabb távokon való autózást a megfelelő technikai háttérrel. Vagy lehet ez egy esztétikai, különleges Mulliner csomag, hogy minden, ami lehet, az legyen fényesebb, krómozott, még cizelláltabban kidolgozott.

Én inkább azt tudnám erre válaszolni, hogy a modellek között érezhető szignifikáns különbség.

És melyik modell a legkeresetteb?

A leginkább keresett modellünk a Contintental GT. Egyrészt mert ez korszakalkotó, nagyot váltott a most 14 éves modellciklus befejezte után. A gyári elmondása szerint jelentős technikai ugrás történt a két GT generáció között, hiszen a Bentayga modell egy új szegmensben lépett be új szereplőként előd nélkül. A Contintental GT volt az, aki már váltotta az előző, egyébként nagyon sikeres 624-es és 625-ös szériát. A 634-es kupé és az épp most debütált 635-ös cabriolet fényes karrier előtt áll világszerte, így Magyarországon is. A magyar ügyfelek nagyon várták.

Az lenne még a kérdésem, hogy magánszemélyek vásárolnak-e hitelre?

Jellemzően cégek vásárolják autóinkat, azonban a legstabilabb cégek is minden esetben egyedi elbírálásban részesülnek a Porsche csoporthoz tartozó banknál, a Porsche Banknál is. De a többi kereskedelmi bank esetében is így történik egy ilyen autó vásárlása.

Az a jó hírem, hogy eddig minden olyan ügyfelem, aki kérte a finanszírozási termékünket, megkapta a támogatást. Casco-val, kötelező felelősségbiztosítással, háttér támogatásokkal, szolgáltatásokkal együtt. Az egy másik pozitívum, hogy a piaci versenyben helytállva – mert tényleg helyt áll a mi bankunk is – a saját cég csoportunk égisze alatt komplett ajánlatot tudunk adni az ügyfeleknek. És készre kivitelezve magyar rendszámmal vagyunk képesek átadni az autót. És ez azért is fontos számunkra, mert ezek az autók garantáltan a magyar utakat fogják róni.

A három hét alatt történt már eladás?

Az értékesítést már egy éve megkezdtük, a szalonunk pedig december eleje óta működik. A 2018-as 15 db-os kvótát teljesítettük, ebből 5 db autót már ügyfeleink használnak, a többit pedig 2019 elején adjuk át.

Még egy kérdésem lenne: Hány lóerős az itt kiállított GT?

635 lóerős és 900 Nm a csúcs nyomatéka. A hajtáslánca pedig összkerékhajtás, 8 sebességes duplakupplungos ZF automata váltóból, egy 48V elektromos rásegítőből és egy zsugorított W12-es FSI biturbó motorból áll.

Tehát ez a Continental GT nem tisztán benzines hajtású.

Mint említettem, az autó rendelkezik egy 48 voltos elektromos motorral, ami a benzinmotor hajtására a gyorsításoknál és a nulláról történő elmozdulásnál nagyon nagyot segít. Ez amúgy a féktárcsákon megtermelt energiával töltődik vissza.

Ehhez tartozik még, hogy a GT-be négy olyan rendszert építettek, amelyek segítségével sikerült elérni a 13,6 literes gyárban mért átlagfogyasztást, melynek kapcsán a magyar ügyfelek az elődmodell miatt nagyon szkeptikusak, kétkedőek, azaz nem hiszik el. Jelentem tisztelettel, hogy a mi tesztautónk 14,5 litert fogyasztott a nyáron történt tesztvezetések folyamán. És tudjuk, hogy a teszteken az ügyfeleink nyilván kíváncsiak a csúcsteljesítmény megtapasztalására.

Tehát ennek a több fő oka is van:

  1. Tartalmaz egy 48 voltos elektromotort.
  2. A 12-ből 6 hengert lekapcsol gázelvételkor vagy tempomattal történő egyenletes haladás esetén. Gázadásra pedig milliszekundumok alatt bekapcsolja a másik 6 hengert is újra!
  3. A MagneticRide rendszer, ami csökkenti a súrlódást a kanyarodáskor, utcasarkokon vagy parkolásos manőverezéseknél így, ha kisebb az ellenállás, kevesebb motorenergiával kell mozgatni az autót.
  4. Az autó összkerékhajtása optimális és száraz útviszonyok mellett 4/5-d részt a hátsó kerekeken trakcionál, azaz az első kerekek csak 1/5 részt hajtottak, persze ez az arány a körülmények megváltozása alapján változhat az első kerekek javára. Mindenesetre így a Continental GT-nek nem emelkedik meg a fogyasztása, mint általában a klasszikus állandó-összkerékhajtású autóknak.
  5. A karosszéria egyedülálló “Superforming” technológiával történő gyártását, mely a korszerű repülőgépgyártásból eredeztetett és a légellenállás minimalizálására hivatott!

 

Az új FlyingSpur-ról nem is beszélnénk. Abból 2019 júliusában érkezik az új változat. A nem publikus képek alapján elmondhatom, hogy meg fogja nehezíteni a konkurencia dolgát. Nagyon korrekt ár/érték arányú autó, minőségben és esztétikájában pedig olyan új generációt hoztak létre – egy sportos luxus-limuzint –amit én még nem tapasztaltam. Lesz majd 2D, majd 3D preview, amikor már itt lesznek az első tesztautók.

Ami talán aktuálisabb, hogy márciusban megkapjuk az első kabriókat, a teszt autót és a szalon autót 635-ös kóddal. És azok az autók természetesen ugyanazzal a hajtáslánccal rendelkeznek, mint a kupé. Ez egy puhatetős kabrió, ami ebben a kategóriában azért is nagyon szokatlan, mert nehéz úgy kivitelezni, hogy ilyen menetteljesítmények mellett is tökéletesen biztonságos legyen. Mondanom sem kell, hogy professzionális munkát végeztek a fejlesztő mérnökök e téren is! Bizonyos technikai megvalósítási okokból is nehéz egy kabriót 325 km/h-val mozgatni puhatetővel. És elég nehéz árban is belepréselni. Hiszen egy szofttopnak mozgatása ugye nem kemény tető szelvények egymásba csukása, hanem szó szerint erre a célra egy fémvázas szövettetőt létre kell hozni. Annak stabilitását, az izolációját, vibráció mentességét ki kellett alakítani. A szélmentességét, a hőtartását a hűtés, fűtés kapcsán meg kell valósítani. És ráadásul csináltak egy teljesen letisztult egy-övvonalas kabriót. Nincs C oszlop, csak egy A oszlop és a kabrió nehezebb, mint a kupé az alsó additív merevítések miatt és az A oszlop megvastagítása miatt. A GT és a kabrió CW értéke pedig azért nagyon jó, mert a Bentley itt alkalmazta először a „superforming” technológiát, amit a repülőgép iparból eredeztetnek és nagyon kevés gyártó engedheti meg anyagi okok miatt ennek a technológiának az alkalmazását, az alumíniumnak az ilyen szintű megmunkálását, az illesztési hézagok ilyen kivitelezését. Túl sok ív, homorulat és domborulat van egy adott lemezen. Ha megnézzük csak az első sárvédőt, „superforming” technológia nélkül képtelenség lenne legyártani ezt az elemet. Sok technikai csemege van ebben az autóban összekoncentrálva. Reggelig tudnám sorolni, hogy mely műszaki és esztétikai csemegéket tartalmazza. A Bentleynek 14 évébe telt, hogy az utódot létrehozza, de úgy érzem, hogy abszolút megérte nekik, a teljes világpiacuk tükrében is kijelentve nagy sikerrel jártak!

 

Sőt a Bentayga-nak létrejön egy csapottabb teteívelésű változata, a Bentayga “Sport”, vagy valamilyen hasonló megnevezésű lesz. Porsche Cayenne SUV vs. Cayenne Coupe példájára egy kicsit csapottabb, kisebb oldalablakkal, kicsit maszkulinabb megjelenéssel.

Nagyon szépen köszönöm az interjút!

Nagyon szívesen!

A bentley-s baseball sapkáért való feliratkozás lezárult. A nyertest e-mailben értesítjük.

You may also read!

Nyolc hónapja zsugorodik az európai újautó-piac


Látszik, hogy a bajok most a nagy nyugati piacokon vannak, így hiába is teljesít a mi régiónk még

Read More...
25. HELL Miskolc Rallye

Jó pörgős verseny volt! – Interjú Poczang Valér navigátorral a 25. HELL Miskolc Rallye után.




HELL Miskolc Rallye 2019. 05. 02. Parkánszki Balázs – Poczang Valér Lada 2105 Dynamic Rally Team

Read More...

Bemutatta a Volvo kínai tulajdonosa a saját hibrid SUV-ját


A kínai Geely egyre többször okoz kellemes meglepetést, egyre versenyképesebbnek tűnnek termékei a német, a japán és a

Read More...

Leave a reply: