DS 7 Crossback gyorsteszt

In teszt
DS 7 Crossback gyorsteszt

A hivatalos sajtótájékoztatót követően a megjelent újságírók ki is próbálhatták a tesztelésre szánt négy DS 7 Crossback egyikét.

DS 7 Crossback gyorsteszt
A DS Store Budapest is egy divatos kiállítóterem

 

Az Autosajto.hu a legjobb felszereltségű, Prestige kivitelű tesztautót tesztelhette Artense szürke metálfényezéssel. A motorháztető alatt a 2 literes BlueHDi duruzsolt alig hallható hangon. A gyári adatok szerint a 8 sebességes automata (EAT8) váltó mellett az autó kombinált fogyasztása is 5 liter alatt marad. Ez annak fényében izgalmas, hogy a 177 lóerős motor a kényelmesen nagyméretű autót 9,4 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h sebességre álló helyzetből, végsebessége pedig elérheti a 215 km/h-t. Az autó alapára 13,4 millió forint, de a korábbi cikkben (LINK) említett összes kényelmi szolgáltatáson túl nyitható napfénytető és vezeték nélküli telefontöltővel is felszerelt tesztautó ára 17,6 millió forint.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt
Az Opera “hangulat”

 

Már az ajtó nyitásakor éreztem, ez prémium kategória. A Prestige felszereltséghez már széria tartozék az Opera hangulat (Inspiráció). Az igényességet jelzi, hogy nem csak az ülés, hanem a műszerfal, az ajtóborítás, és még a kormány is minőségi bőrbevonattal van. Az ülések egyébként jól formázottak, a hátsó sorban is három kényelmes különálló ülés, kellően jó oldaltartással. Az ülések beállítását motorok végzik, két kis karral könnyen mozgatható előre-hátra, magasabbra vagy mélyebbre, és a támlát a megfelelő pozícióba. Néhány másodperc alatt megtaláltam a megfelelő pozíciót, majd kerestem a Stop&Start gombot. A középkonzol tetején díszelgő DS logó köré írták a Stop és a Start szavakat, hogy könnyű legyen megtalálni. A rögzítő fék már régóta nem kézifék, automatán működik, gázadásra old.

 

 

A kereskedés előtti parkolóból 180 fokos fordulattal kellett kiállnom, bizonytalan voltam, hogy a 4,57 méter hosszú és 1,89 méter széles autóval megoldható-e a feladat hátramenetes korrekció nélkül? Meglepetésemre, az automata annyira alacsony sebességgel hagyta fordulni az autót, hogy minden gond nélkül vette az autó a fordulót.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt
100 km/h felett már 8. fokozatba vált az automata

 

A műszerfalon a sebesség mellett látjuk az automata váltó éppen használt fokozatát is. Amíg a javasolt tesztútvonal lakott területre eső szakaszán haladtam, az 50-es szakaszon 3-4. fokozatban, a 70-es szakaszon 5-6. fokozatban haladt az autó. Az autópályán vált fel az autó a 7-8. fokozatra. Az alapbeállítás szerint a vezetéstámogató rendszer a műszerfalon diszkréten jelzett vissza, ha csökkent a követési távolság. A vészfékező rendszert nem mertem tesztelni. A sávtartó asszisztens nagyon finoman végezte a dolgát, összehasonlítva korábbi tesztjeimmel, amikor megijesztett az autó visszakormányzása.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt

 

A városi forgalomban nem éreztem az autó erejét, kicsit visszafogottnak éreztem a nagy autót, és azon töprengtem, hogy a motor gyenge, vagy ez az új, korszerű szabályozott a gyorsulás? Az autópályán kifelé fokozatosan engedtek a táblák gyorsulni, így sokáig kerestem a vezetési élményt. Másfelől azonban ezt a tapasztalatot úgy is meg lehet fogalmazni, hogy az autó úgy igazodott az út és forgalmi viszonyokhoz, hogy nekem, mint vezetőnek nem kellett túl sok dologra figyelni. Az autópályáról kihajtva, majd a másik vissza irányba felhajtva a 40-es szakasz végén padlóztam. Egy pillanat alatt felébredt az autó és felébredt a vezetési élmény is. Padlógáz mellett észre lehetett venni a sebességfokozatokat, és néhány másodperc múlva vissza is kellett venni a lábam, mert a 40-130-ig való gyorsulás is bőven 10 másodpercen belül volt. A város felé szinte üres volt a pálya, lelassítottam, és még egy-két gyorsulást teszteltem, és éreztem, van erő az autóban.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt

 

A középkonzolon elhelyezett hatalmas érintőképernyővel nem sokat foglalkoztam. Jól áttekinthető volt, az előttem tesztelő kollégák kicsit túlzásba vitték a fűtést, abból visszavettem, a rádiót kicsit lehalkítottam. Nagyméretű, esztétikus grafikával, jól áttekinthető, nem kellett semmit keresni. És a kijelzőn magyar nyelvű feliratok jelentek meg. A váltókar környezete is elegáns, maga a váltókar is egy formatervezett, egyedi megjelenésű darab.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt

 

Összességében kellemes élmény volt az autó, de az igazi újdonságot jelentő kényelmi szolgáltatásokat, mint az intelligens fényszóró vezérlést, az úton, vagy út mellett álló élőlényeket kimutató infrakamera képét sajnos nem volt módunk tesztelni.

 

DS 7 Crossback gyorsteszt
Kanalas Gergő márkaigazgató a DS prémium szolgáltatásokat ismerteti

 

A teszt végén még kipróbáltam a szalonba telepített virtuális konfigurátort. Érdekes, látványos és innovatív megoldás, jól kiegészíti a szín és kerék mintákat. A márka képviselőivel beszélgetve megtudtuk, hogy az idei évben 150-180 autó értékesítését tervezik, ebben benne van a korábbi DS 3, és a még idén várható DS 3 Crossback tervezett eladásai is. A Budapesten található szalon prémium szolgáltatásai közé tartozik, hogy a vevő kérésére az új autót házhoz viszik. A kötelező szervizek esetén is kérhető ez a szolgáltatás, a márkaképviselet házhoz megy az autóért és vissza is viszi. Ez a szolgáltatás a Budapesttől távolabb élő vevőknek jelent igazán nagy segítséget, Lentitől Záhonyig, vagy Soprontól Makóig.

You may also read!

Nem is annyira környezetbarát az elektromos autó


Az elektromos járművekre átállás csak jelentéktelen mértékben járulhat hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez Németországban a müncheni egyetem ifo

Read More...
Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivál Komárom Rednex

Amerikai autó? Augusztus? Komárom!

Idén rendezik a 18. Nemzetközi Amerikai Autó Fesztivált, melynek díszvendége az amerikai folk legendás alakja, a Rednex lesz. A Monostori erőd és az amerikai autók szerelmesei ostromára készül a Rednex.

Read More...
Csomós Mixi Nagy Attila Eger Rallye

Csomós Mixi: Kifizetődőnek bizonyult az új mentalitásunk

Csomós Mixi és Nagy Attila a kurtán-furcsán alakult tavalyi szezonja után, az Eger Rallye-n bebizonyította, hogy nem a hangyák hordták össze nekik a Rallye2-ben szerzett bajnoki címüket, és az elmúlt évben csak véletlenül futottak vakvágányra.

Read More...

Leave a reply: