Bugattit a gyereknek!

In elektromos, veterán
Bugattit a gyereknek

Régi idők kedvelt autója a Bugatti Type 35, ami a gyártó legsikeresebb versenyautója volt. A Bugatti most elkészíti a “Type35 Baby” elektromos változatát, gyermekeknek. A Bugatti így is Bugatti, nem egy olcsó játék.

 

Bugattit a gyereknek

 

Az idén 110 éves Bugatti nem tervez különösebb ünneplést, de meglepetést azért még okoz az autókedvelőknek. A márka leghíresebb versenyautója volt a Bugatti Type 35, ami ismét kapható lesz, igaz jelentős átalakításokkal. A Bugatti a család legkisebb tagjaként mutatta be a „Baby II” modellt, ami Ettore Bugatti 1926-os mesterművét hozza vissza az autópiacra. Akkoriban a cég alapítója és Jean nevű fia épített egy feles méretű Type 35-öst a legfiatalabb gyermek, Roland Bugatti részére, aki akkor alig múlt 4 éves.

 

Bugattit a gyereknek

 

Eredetileg ez egy alkalmi modell volt, de annyi pozitív visszajelzést kaptak a Molsheimbe látogató ügyfelektől, hogy Ettore megkezdte egy limitált széria gyártását. A cég tehát készített 500 darab „Baby” Type 35-öst, amelyeket 1927 és 1936 között értékesítettek. Nem tudjuk, hogy ezek közül a gyermekeknek készült autók közül hány példány maradt fenn napjainkra, a rajongók azonban most megrendelhetik az autó modern változatát.

Az új „Baby II” tisztán elektromos hajtású akkumulátoros autó, és hátsó kerékhajtású, mint az eredeti modell. A lítium-ion akkumulátorok cserélhetők, fékezéskor a rendszer tölti az akkumulátorokat az erőátvitelnél pedig korlátozott csúszású differenciálmű van.

 

Bugattit a gyereknek

 

Azoknak a gyerekeknek, akik vezetni szeretnének, készült egy különleges „gyermekmód”, amely 1 kW, tehát alig 1,3 lóerős teljesítményt enged, és legfeljebb 20 km/h sebességet enged. A Type-35 háromnegyedes változata már felnőttek által is vezethető, esetükben 4 kW, 5,5 lóerő teljesítmény mellett 45 km/h sebességgel haladhatnak a ‘Felnőtt mód’ használatával. Akinek mindez kevés lenne, kérheti a külön rendelhető „Speed Key” módot, amely 10 kW-os, tehát már 13,6 lóerős teljesítménnyel sebességkorlátozás nélkül vezethető.

A „Baby II” fényezése a hagyományos francia verseny kék színárnyalatú, és nyolc küllős könnyűfém keréktárcsákon gurul. Az autó modern fékekkel és erős fényszórókkal is rendelkezik. A belső tér az eredeti Type 35 megjelenését idézi, alumínium műszerfal, bőrülés és négyküllős kormány a főbb jellemzők.

A kis Bugattik gyártása ősszel kezdődik, induló ára 30.000 € (kb. 9,5 millió forint) adók és illetékek nélkül, Franciaországban. Csak 500 példányt készítenek, és a Bugatti már fogadja a rendeléseket.

 

Bugattit a gyereknek

forrás: carscoops.com

You may also read!

VW T-Roc R 300 lóerő

VW T-Roc R – majd 300 lóerővel

Nem sokkal azután, hogy az idei Genfi Autószalonon bemutatták a VW T-Roc R nagyteljesítményű kis SUV-t, máris az európai kereskedőknél a modell.

Read More...
East Motorsport Szabó Krisztián Csomós Mixi Nagy Attila Rallye3

Cél a Top5

Csomós Mixi és Nagy Attila az Országos Rallye Bajnokság, valamint a Peugeot kupasorozat hosszú szünete alatt sem tétlenkedik, így a bózsvai Rallye3-as tesztfutam után egy nagy ugrást követően rajthoz állnak a soron következő Európa Bajnoki megmérettetésen, a 49. Barum Czech Rallye Zlin-en.

Read More...
Lexus LC 500 Inspiration

A Lexus LC 500 zöldbe megy

A Lexus nemrég mutatta be az LC luxuskupéjának új, különleges kiadását, az Inspiration limitált szériát.

Read More...

Leave a reply: