Bugattit a gyereknek!

In elektromos, veterán
Bugattit a gyereknek

Régi idők kedvelt autója a Bugatti Type 35, ami a gyártó legsikeresebb versenyautója volt. A Bugatti most elkészíti a “Type35 Baby” elektromos változatát, gyermekeknek. A Bugatti így is Bugatti, nem egy olcsó játék.

 

Bugattit a gyereknek

 

Az idén 110 éves Bugatti nem tervez különösebb ünneplést, de meglepetést azért még okoz az autókedvelőknek. A márka leghíresebb versenyautója volt a Bugatti Type 35, ami ismét kapható lesz, igaz jelentős átalakításokkal. A Bugatti a család legkisebb tagjaként mutatta be a „Baby II” modellt, ami Ettore Bugatti 1926-os mesterművét hozza vissza az autópiacra. Akkoriban a cég alapítója és Jean nevű fia épített egy feles méretű Type 35-öst a legfiatalabb gyermek, Roland Bugatti részére, aki akkor alig múlt 4 éves.

 

Bugattit a gyereknek

 

Eredetileg ez egy alkalmi modell volt, de annyi pozitív visszajelzést kaptak a Molsheimbe látogató ügyfelektől, hogy Ettore megkezdte egy limitált széria gyártását. A cég tehát készített 500 darab „Baby” Type 35-öst, amelyeket 1927 és 1936 között értékesítettek. Nem tudjuk, hogy ezek közül a gyermekeknek készült autók közül hány példány maradt fenn napjainkra, a rajongók azonban most megrendelhetik az autó modern változatát.

Az új „Baby II” tisztán elektromos hajtású akkumulátoros autó, és hátsó kerékhajtású, mint az eredeti modell. A lítium-ion akkumulátorok cserélhetők, fékezéskor a rendszer tölti az akkumulátorokat az erőátvitelnél pedig korlátozott csúszású differenciálmű van.

 

Bugattit a gyereknek

 

Azoknak a gyerekeknek, akik vezetni szeretnének, készült egy különleges „gyermekmód”, amely 1 kW, tehát alig 1,3 lóerős teljesítményt enged, és legfeljebb 20 km/h sebességet enged. A Type-35 háromnegyedes változata már felnőttek által is vezethető, esetükben 4 kW, 5,5 lóerő teljesítmény mellett 45 km/h sebességgel haladhatnak a ‘Felnőtt mód’ használatával. Akinek mindez kevés lenne, kérheti a külön rendelhető „Speed Key” módot, amely 10 kW-os, tehát már 13,6 lóerős teljesítménnyel sebességkorlátozás nélkül vezethető.

A „Baby II” fényezése a hagyományos francia verseny kék színárnyalatú, és nyolc küllős könnyűfém keréktárcsákon gurul. Az autó modern fékekkel és erős fényszórókkal is rendelkezik. A belső tér az eredeti Type 35 megjelenését idézi, alumínium műszerfal, bőrülés és négyküllős kormány a főbb jellemzők.

A kis Bugattik gyártása ősszel kezdődik, induló ára 30.000 € (kb. 9,5 millió forint) adók és illetékek nélkül, Franciaországban. Csak 500 példányt készítenek, és a Bugatti már fogadja a rendeléseket.

 

Bugattit a gyereknek

forrás: carscoops.com

You may also read!

Rebenlad Rally

Fogasy fantasztikus versennyel kezdett a Rebenland Rally-n


Nehéz, de jóhangulatú versenyen mutatkozott be Fogasy Gergely és Berendi Dávid a Ford Fiesta R5-tel.
Az osztrák

Read More...
Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Ha fúj a szél… az a kamiont felborító…

Tudjuk a gyermekdalból, hogy majd József napján elmúlik a szél. Március 13-án viszont még olyan szél fújt Texas államban, hogy felborított egy kamiont. Mit tehetünk nagyon erős oldalszélben?

Read More...
Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

Mercedes-AMG GT R Pro – Versenyre termett

A Mercedes-AMG GT R Pro a prémiumgyártó sportautói között a zászlóshajó. Az új modell már rendelhető az Egyesült Királyságban. A Pro jelzésből eredő ártöbbletből egy jól felszerelt prémiumkategóriás autót is vásárolhatnánk.

Read More...

Leave a reply: