Peugeot hibrid 400 lóerővel

In elektromos, hír
Peugeot hibrid 400 lóerővel

A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtással kínálják a Francia dinamizmust.

 

A károsanyag-kibocsátás csökkentése és szabályozása egészségügyi szempontokat nézve örvendetes, ám lényegükből fakadóan veszélyeztetik a sportautók létezését. Különösen rosszak a kilátásai azoknak a nagyteljesítményű kompakt és városi modelleknek, amelyek viszonylag nagy darabszámban eladhatók, így érdemben befolyásolja a gyártók flottaszintű CO2-kibocsátását. A A Peugeot a 205 GTi 1984-es bevezetése óta meghatározó szereplője ennek a meghatározó jelentőségű szegmensnek, innovatív hajtástechnológiák alkalmazásával tervezi feloldani a piaci igények és a környezetvédelmi törekvések közötti konfliktust.

Peugeot hibrid 400 lóerővel

A jövőben a Peugeot Sport típusai kivétel nélkül részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal készülnek majd – jelentette be a Peugeot Sport első számú vezetője, Bruno Famin a brit EVO magazin szerkesztőinek. Ez menetdinamikai szempontból is logikus és üdvözlendő fejlesztés, hiszen a villanymotorok legfőbb sajátosságából, az azonnal jelentkező maximális nyomatékból adódó kiváló gyorsulás, a pontosan szabályozható gázreakciók és fékhatás, valamint a mély tömegközéppont lenyűgöző vezethetőséget és stabilitást eredményez.

 

A Peugeot 208 elektromos változata, az e-208 teljesítménye 136 lóerő, amivel már most is a modellcsalád legnagyobb teljesítményű, legdinamikusabb tagja, logikus kiindulási alap egy későbbi teljesítménynövelő kúrához.

Peugeot hibrid 400 lóerővel

A villanyautók a rövid és középtávú közlekedésre már alkalmasak, de hosszabb utazásoknál ma még a plug-in hibrid technológiák jelentik az arany középutat a helyi emisszió mentes közlekedés és a hosszú hatótávolság között. A Peugeot az 508-as, illetve 3008-as szériák benzin-elektromos hajtáslánccal szerelt, első- vagy összkerékhajtású, 225, illetve 300 lóerős plug-in hibridekkel bővíti kínálatát a közeljövőben.

Az idén tavasszal bemutatott 508 Peugeot Sport Engineered tanulmányautó alapján sorozatgyártásba kerül egy összkerékhajtású hibrid sportmodell is. A hátsó tengelyén 110 helyett 200 lóerős villanymotort alkalmazó koncepcióautó rendszerteljesítménye eléri a 400 lóerőt, álló helyzetből 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 80-ról pedig mindössze 2,5 másodperc alatt éri el a 120 km/óra sebességet. Végsebessége 250 km/óra, miközben széndioxid-kibocsátása csupán 49 g/km, méghozzá a jelenlegi legszigorúbb normák (WLTP) szerint.

Bár a Peugeot Sport palettájának villamosítása új program, a Peugeot már évekkel ezelőtt is bemutatott egy hibrid sportmodellt. A 2015-ös 308 R HYbrid Concept a jelenlegi 508-assal közös EMP2 padlólemezre épült, hibrid hajtásláncának elképesztő erejét (500 LE, 700 Nm) a 2018-as tanulmányautóhoz hasonlóan összkerékhajtás vitte át az aszfaltra. A koncepcióautó 4,0 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, vagy gombnyomásra 170 lóerős villanyautóvá szelídült, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül, abszolút tisztán közlekedhessen.

 

forrás: Peugeout

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: