Suzuki 1.0 GL 2WD teszt – Kevesebbet eszik, mint az 1.4 boosterjet?

In teszt
Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

Korábban volt nálunk egy elég fullos Suzuki Vitara. 1,4 boosterjet, összkerék, 6 sebességes váltó, adaptív tempomat, miegymás. Igazán meggyőző volt. Még terepen is. Nagyon jó hétköznapi társ, de egy autópályás gyorsítás is egész vérpezsdítő volt a papíron 140 lóerős, de állítólag egy picit még erősebb motorral.

De kíváncsiak voltunk, milyen lehet egy fapados változat?

Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

 És a Suzuki Magyarország egyből a segítségünkre is sietett. Kaptunk egy 1 literes, három hengeres, turbós benzines, elsőkerék hajtású, 5 sebességes, de már ráncfelvarrott Vitarát. Annyira alap, hogy nem is alufelniken, hanem acélfelniken gurul dísztárcsával.

Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

Ez már egy ráncfelvarrott Vitara, változott a hűtőmaszk és a ködlámpa körül lett egy kis króm. Hátul a lámpákon és a lökhárító alján változtattak. Hogy szebb lett-e ezektől a Vitara, mindenki dönts el maga…Szerintem nem.

Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

Belül puhább, szivacsosabb lett a műszerfal fölső borítása, középen pedig selyemfényű műanyagot kapott. Az ujjlenyomat és por gyűjtő zongoralakk betétek maradtak. A műszerfal alá klasszul elrejtették az USB csatlakozót és a szivargyújtó töltőt.

A belsőben itt nem volt piros betét és bőr, de mindent rendben találtam. Az ülés itt is nagyon kényelmes és a kormány fogása is nagyon kellemes. Volt ülésfűtésünk és tempomatunk.  Az 5 sebességes váltó szépen teszi a dolgát és a motor ereje sem tűnt kevésnek. Persze, elmarad az 1,4 turbótól, de a család helyváltoztatását minden körülmények között jól abszolválja. Bár, mikor beültünk négyen, azt azért már rendesen megérezte a Vitara. Az viszont érezhető, hogy nagyon kiegyensúlyozott a 3 hengeres 110 lóerős motor. De szerintem ezért a finomságért lóerőket kellett feláldozni. Viszont a tartósságnak ez biztos javára válik.

 A helykínálat elől-hátul elegendő. Sajnos a csomagtartó még mindig lehetne nagyobb. Apropó, csomagtartó. Több olyan esetről tudok, ahol a vevő a csomagtartó miatt választotta a szerintem jóval szerényebb megjelenésű S-Cross-t a Vitara helyett. Van, akinek ez az egyik fő szempont.

Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

Ha elindulunk, minden a helyén van. A futómű itt is remek, nem billeg, de nem is üt. Jól kisimítja az útegyenetlenségeket és a kanyarba is jól befekszik. Ezt az elsőkerékhajtásos változatot nem teszteltük terepen. Pedig a hasmagasság itt is megvan, de a hátsó hajtás hiánya érzékeny pont lenne nagyobb sárban.

A fogyasztás országúton 6 liter körül alakult, de városban alattam 9-9,5 litert fogyasztott, finoman 8-8,5 liter lehet ez az érték. Tehát ha csak a fogyasztás lenne a fő szempont, nem biztos, hogy az 1.0 literes motort választanám az 1,4-es helyett.

Frissítés:

A sprintmonitor alapján az 1,0 literes Vitara fogyasztása 6,5 liter körül alakul vegyes használatban. Az 1.4-esnek pedig 7 liter az átlaga. Köszönjük a kommenteket! Úgy látszik, az én lábam volt nehéz.

Suzuki 1.0 GL 2WD teszt

A családban ez az autó is mindenkinek tetszett és az eladások alapján is töretlen a Vitara népszerűsége.

A korábbi extrább Vitara most akciósan 6 millió forint körül alakul, viszont ez az 1.0 literes 2WD már 4,1 millióért elvihető. Azért úgy gondolom, 2 millió forint sok vásárlónak komoly tényező, és ez az autó is jó választás lehet, ha nincs szükség komoly terep képességekre.

You may also read!

felújított BMW 530 MLE

Negyven év után hazatért egy legenda: a felújított BMW 530 MLE


A BMW Group Rosslyn-i gyárában október 8-án leplezték le az 1970-es években épült versenyautó-legenda, a BMW 530 Motorsport

Read More...

Bulgária nagyon szeretné a Volkswagen-gyárat


Bulgária emeli a tétet
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban tervezett autógyára

Read More...
BMW 2-es Gran Coupe

Nem túl szép a BMW 2-es Gran Coupe


Régen a kupé a sportos kétajtós autót jelentette általában keret nélküli ablakkal. A felsőbb kategóriákban már évek óta

Read More...

Leave a reply: