Citroën – Miért ne változhatna az autók kinézete is?

In hír
Citroën 19_19 koncepció autó Pierre Leclercq

A Citroën vezető tervezője tette fel a fenti kérdést. Napjainkban változik a hajtáslánc, készülünk az önvezető autók forradalmára, miért maradna változatlan az autók megjelenése?

A belga születésű Pierre Leclercq november óta dolgozik Citroën tervezői vezetőjeként, aki korábban a Fordnál, a BMW-nél, a kínai Great Wall Motors-nál és Kia-nál is dolgozott. A közelmúltban adott interjútt az Autonews Europe riporterének a párizsi VivaTech kiállításon a francia autógyártó jövőképéről, az újonnan bemutatott 19_19 koncepció autóról, és a márciusban bemutatott Ami One koncepció autóról.

„Úgy tűnik, a Viva Tech a legjobb környezet ennek az autónak a bemutatására, ami nem csak a tervezésről szól – ez a vállalat jövőképe. Az autóiparban nagy döntésekkel szembesülünk az új technológiák miatt, amelyek teljesen megváltoztathatják az iparágat. Lenyűgöző szolgáltatásokat hozunk létre, megoldjuk az emberek problémáit, lehetőséget adunk arra, hogy a forgalomban eltöltött órákat naponta más célra használjuk. És még mindig izgalmas, érzelmekre ható autókat készítünk. Igazán hiszem ezt.”

Azt is elmondta, hogy mind a 19_19, mind az Ami One koncepció a Citroën értékeit fejezi ki, ami az évek során nem változott – különös tekintettel arra, hogy a márka mindig képes volt olyan modelleket létrehozni, amelyek népszerűek is és egyediek is.

Citroën 19_19 koncepció autó Pierre Leclercq

A bemutatott koncepció autón hangsúlyosak a mechanikai, technikai elemek. Mi ennek az oka?

 „Számomra sokkal érdekesebb, ha bemutathatom a technikai részleteket. Ha radarra van szükség az autó tetején  nem próbálom elrejteni, inkább úgy alakítom a dizájnt, hogy a radartól még szebb legyen az autó.”

Leclercq beszélt a globális autókról és a Citroën hamarosan piacra lépő indiai autójának fontosságáról, amit indiai mérnökökkel és tervezőkkel készítettek, de mégis globális identitással rendelkezik.

„Természetesen, ha negatív visszajelzést kapunk az indiai vevőktől, bizonyos dolgokat kijavítunk, de fontos, hogy globális autókat készítsünk.”

Végül az önvezető technikáról és a villamosításról beszélt, mondván, hogy az autógyártók keresztúthoz értek, ahol kulcsfontosságú döntéseket kell hozniuk a jövő autóiról.

„Kétféleképpen gondolkodhatunk az autonóm vezetésről. Az első esetben nem igazán változik semmi. Egyszerűen elengedhetjük a kormányt és ennyi. Esetleg a legszélsőségesebb esetben hátra ül a vezető, és egy filmet néz. Ez érdekes, de nem változtatja meg a dizájnt. A második esetben gondoljunk valami egészen másra, ahol nincs kormánykerék, akkor valami teljesen mást hozhatunk létre. Olyan ponton vagyunk, ahol minden vállalatnak döntést kell hoznia a jövőről. Számomra ez nagyon izgalmas, mert megannyi lehetőség van arra, hogy forradalmasítsuk az autóipart.”

Citroën 19_19 koncepció autó Pierre Leclercq

forrás: carscoops.com

You may also read!

Rallye2 Székesfehérvár Csomós Mixi

Csomós Mixi: Nem volt taktika, csak padlógáz!!!

Csomós Mixi és Nagy Attila Székesfehérváron sem feledte el az idei évre megfogalmazott taktikáját, de jócskán engedtek az elveikből. Gigászi csatákat vívtak, olykor-olykor meleg helyzetekbe keveredtek, de összességében jól sikerült a legutóbbi futamuk, hiszen meg tudták őrizni a vezető pozíciót a bajnokságban, három értékelésben is ezüstérmet szereztek a királyok városában.

Read More...
TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...

Leave a reply: