Robotjárműveket fejleszt a VW és a Ford

In auto

Elektromos mobilitási és robotjármű-technológiai együttműködésre, valamint a felmerülő fejlesztési költségek megosztására készül a német Volkswagen AG és az amerikai Ford Motor autóipari konszern a cégek vezérigazgatói, Herbert Diess és Jim Hackett pénteken New Yorkban tett bejelentése szerint

Az együttműködés keretében a Volkswagen több milliárd dolláros befektetést hajt végre a Ford robotjármű-fejlesztő Argo AI leányvállalatába. A Ford pedig az európai piacra több százezer, a VW MEB platformjára épülő elektromos autót gyárt majd le.

A Volkswagen 2,6 milliárd dollárt (2,3 milliárd euró) invesztál a hétmilliárd dollárra értékelt Argo AI vállalatba. A befektetés egymilliárd dollár forgóeszközből és 1,6 milliárd dollár piaci tőkeértékre becsült eszközértékből tevődik össze. A Volkswagen ugyanis az Argo AI vállalatba integrálja saját, kétszáz alkalmazottat foglalkoztató AID önvezető járműtechnológiai fejlesztő érdekeltségét. Az AID müncheni központja az Argo AI európai központjaként funkcionál tovább. A Volkswagen a későbbiekben még kivásárol 500 millió dollár értéken Argo AI részvényeket a Fordtól.

VW-Vezér Herbert Diess és a Ford-Vezér Jim Hackett

Közösen erősebbek

A világ legnagyobb autóipari vállalata, a Volkswagen AG és az amerikai piacon második legnagyobb autógyár, a Ford Motor az autóipari ágazat korszakos kihívása, az elektromos mobilitás és az önvezető járműtechnológia terén kötött együttműködési megállapodással olyan kaliforniai technológiai cégekkel kívánja felvenni a versenyt, mint a Google robotautó-fejlesztő érdekeltsége, a Waymo, vagy az Apple, illetve maga a Tesla.

A Volkswagen és a Ford robotjármű fejlesztő együttműködése, az egyesített Argo AI és az AID viszonylag “kis játékos” más autóipari cégek hasonló technológiai fejlesztő érdekeltségeihez képest. A General Motors leányvállalata, a Cruise Automation legutóbbi tőkeemelésekor 19 milliárd dollár piaci tőkeértékre tett szert. A Google leányvállalata pedig, a Waymo elemzői becslések szerint 100 milliárd dolláros piaci tőkeértéket képvisel.

Argo AI: a Ford robotjármű-fejlesztő leányvállalata

Új VW-gyár Kelet-Európában

Az európai piacon gyengélkedő Ford számára eddig nem állt rendelkezésre elektromos járműplatform, ami annyit jelent, hogy nem tudta volna teljesíteni az autógyárak modellpalettájára 2021-ben életbe lévő uniós emissziós normákat. A VW elektromos autó platformja, a MEB felhasználásával a Ford az elkövetkező hat évben több mint 600 ezer elektromos autót fog gyártani az európai piacra.

A Volkswagen az elkövetkező tíz évben 15 millió MEB platformra épülő autót tervez gyártani. Ezzel összefüggésben felmerült egy új üzemi telephely létesítésnek a lehetősége is “valahol Kelet-Európában”. A konszern felügyelőbizottságának szóvivője erről pénteken annyit mondott, hogy “a tervek konkretizálása folyik, nem véglegesítése”. A német Automobilwoche lap egy korábbi beszámolójában az üzem lehetséges helyszíneként Törökországot szellőztette meg. A dpa hírügynökség úgy tudja, hogy a kérdésben még “huzamos ideig” nem lehet döntésre számítani.

Forrás: MTI

 

You may also read!

Porsche 356 RSR

Tisztelet a sebességnek!

Rod Emory a Porsche 356 modellek szakértője egy nagyszabású autóépítést és annak eredményét mutatja be.

Read More...
Farkas Kálmán 26. TAXI4 Veszprém Rali

Végre szeretjük a murvát!

Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel a 26. TAXI4 Veszprém Rali után.

Read More...
Mazda CX-30 közeledik

Mazda CX-30 közeledik

Az európai piacra szánt új, 2020-as modell évű Mazda CX-30 értékesítése idén nyáron kezdődik. Az autógyártó a piaci érdeklődés felkeltésére kiadott egy fotógyűjteményt, amely részletesen bemutatja a kompakt SUV-t.

Read More...

Leave a reply: