Üzemanyagcellás BMW?

In hír
Üzemanyagcellás BMW

Frankfurtban mutatkozott be a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó. A BMW az elektromos hajtás mellett az üzemanyagcellás autók fejlesztésére is áldoz. Elmondásuk szerint hidrogén hajtású üzemanyagcellás, környezetbarát járművek jó alternatívát jelentenek az elektromos hajtás mellett.

BMW Group a tervek szerint 2022-ben mutatja be a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW Group legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja azonban a piaci körülmények és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.

Üzemanyagcellás BMW

A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó frontrészének leglátványosabb eleme a BMW i Blue árnyalatú motorháztető-minta, amely háromdimenziós formában a légterelőkön is visszaköszön. A látványos mintázat alakja és színvilága dinamikusan fonja körbe a Mineral White árnyalatú karosszériafényezést, a részletesen kidolgozott könnyűfém keréktárcsák pedig ugyancsak a BMW i génekről tanúskodnak. Hátul pedig az i Blue árnyalatú diffúzorbetétek árulkodnak az eltérő technológiáról, ahogy a kipufogó hiánya is.

2013-ban a BMW Group és a Toyota Motor Corporation összefogott, hogy közösen fejlesszék ki a hidrogénüzemű hajtáslánc-technológiát. 2015 nyara óta a BMW Group technológiafejlesztési részlege olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó BMW 5-ös Gran Turismo prototípusok kis flottáját teszteli, amelyekbe a Toyota üzemanyagcelláit és a közösen kifejlesztett hajtáslánc-technológiát szerelték.

Üzemanyagcellás BMW

2016-ban a két vállalat egy termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelynek égisze alatt azóta együtt dolgoznak az üzemanyagcella-technológiával dolgozó hajtáslánc-technológiák következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A Toyotával megkötött szövetség azt igazolja, hogy a BMW Group kiemelt hangsúlyt fektet a teljes mértékben zéró emissziójú mobilitás alternatív hajtáslánc-technológiáinak kidolgozására. Az üzemanyagcella-technológia létjogosultságában mindkét partner erősen hisz, akik az infrastruktúra, illetve a piac globális növekedésével párhuzamosan, közösen folytatják tovább a technológiafejlesztési munkát.

2017 januárjában a BMW Group és a Toyota Motor Corporation tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a „Hydrogen Council” néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának. 2019 júniusára a kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma a hatvanat is elérte.

You may also read!

Juhász Csaba Juhász Zsolt Mitropa Rallye Nova Gorica

Nehéz versenyre számítok

Szeptember 19-21-én a 8. Nova Gorica ralin láthatjuk versenyautóban ismét a Juhász Csaba - Juhász Zsolt testvérpárt.

Read More...

Ontják magukból az autókat a román gyárak


Dübörög a gyártás Romániában
Az első nyolc hónapban 4,57 százalékkal bővült a román járműgyártás az egy évvel korábbihoz

Read More...
Fogasy Gergely Berendi Dávid Mitropa Kupa Nova Goricia Rally WRC2

Fogasy sztármezőnyben

Igazi sztárparádé várható a szlovéniai Nova Goricia Ralin, a Mitropa Kupa hetedik állomásán, amely a szlovén és a horvát nemzeti bajnokság mellett a Central Rally Trophynak is futama.

Read More...

Leave a reply: