A Porsche 911 Speedster elsőre úgy tűnik, mint egy GT3 tető nélkül. De akik kipróbálták, azt mondják annál még sokkal jobb!
Még a 70 éves évforduló apropóján készült a 2019-es 911 Speedster, mivel a limitált széria mindössze 1948 szerencsés és kellő anyagi háttérrel bíró Porsche vevő számára elérhető. Úgy tűnik, hogy az egyik legszebb sportautó, amelyet a cég valaha épített.
Akárcsak a 911 GT3, a Speedster hajtásáról is egy 4,0 literes, hathengeres szívó boxer motor gondoskodik. Néhány kisebb módosításnak köszönhetően, mint például a hatékonyabb befecskendező szelepek alkalmazása, ez a motor 502 lóerőt és 469 Nm nyomatékot ad, és 9000 fordulat/perc fordulatszámon forog. Egyetlen sebességváltóval rendelhető, egy hatsebességes kézi váltóval, a hagyományokat és a sportos vezetést kedvelők örömére.
A Porsche hathengeres boxere az egyik legjobb motor a világon, dübörgése zene füleinknek. A tető hiánya a Speedsternél csak azt jelenti, hogy vezetője jobban élvezheti a motort és annak hangját, mint a tetővel szerelt GT3-ban.
A 911 Speedster gyorsulása álló helyzetből 96 km/h sebességre (0-60 mph) csak 3,8 másodperc, míg maximális sebessége 309 km/h. Ennek eléréséhez azért jó, ha a közelben van egy német autópálya, ahol nincs éppen sebességkorlátozás. Az Autocar újságírói szerint ennek hiányában is élvezhető az autó.
Senki nem fog meglepődni, hogy a limitált sorozatban készült 911 Speedster nem olcsó. Az Egyesült Államokban 274.500 dolláros alapár (kb. 82 millió forint) csupán 20.000 dollárral (kb. 6 millió forint) olcsóbb, mint a sokkal gyorsabb 911 GT2 RS, ami az ikerturbóval ad további 200 lóerőt.
Akinek van lehetősége választani, melyiket választja? Jobban megéri az olcsóbb és gyorsabb GT2 RS? A 911 Speedster-t tesztelő újságíró kollégák egyértelműen a drágább modellt választanák. Aki esetleg nem érti, nézze meg, és hallgassa is meg az alábbi videót!
forrás: carscoops.com