Minden 5 évnél régebbi autót legálisan lehet elektromossá alakítani Franciaországban

In hír

A franciák döntése akár a dízelként született autóknak adhat új életet

A francia kormányzat engedélyezte, hogy minden öt évnél régebbi járművet – motorok és háromkerekűek esetében pedig 3 év a határ – legálisan lehessen elektromos járművé alakítani.

A városokban rohamos ütemben terjedő zöld behajtási zónákra lehet válasz az úgynevezett „retrofitting” eljárás, ami azt jelenti, hogy egy autóban kicserélik a korábbi belső égésű motoregységet elektromos hajtásra. Számítások szerint mindez nagyjából 50 százalékkal olcsóbb, mint egy új elektromos járművet venni.

Franciaországban az átalakításhoz eddig az eredeti gyártó engedélye is szükséges volt, amire mostantól nincs szükség. A franciák ennek nyomán jelölték ki az ötéves határt is, amely a legjellemzőbb megszokott garanciaidő új autók esetében, amelynek lejárta után, már nem kell a gyártói problémáktól tartaniuk.

Citroen C4

Eddig inkább egyedi jelleggel volt jellemző a régi hobbiautók esetében, hogy viszonylag kis költséggel elektromossá alakították őket, leginkább azért, mert sokszor szinte lehetetlen és drága hozzájuk alkatrészt találni, ráadásul a technika jóval megbízhatatlanabb, mint egy elektromos hajtási egység.

A mostani engedélyezés komoly lehetőség ugyankkor nagyobb léptékben is – akár kormányzati támogatással – például dízelautókat környezetbarát járművé alakítani. A lehetőség adott a nagy flottákban üzemelő, jellemzően dízel kishaszon-járművek számára is.

A piaci igényt felismerve egyébként, egyre több gyártó készít gyakorlatilag kész, kompakt elektromos hajtási egységeket, amelyek viszonylag egyszerűen beépíthetők, bármilyen autóba. Természetesen nem lehet csak úgy, minden ellenőrzés nélkül továbbra sem átalakítgatni autókat Franciaországban sem, az eljárás után le kell vizsgáztatni a járművet.

Forrás: hvg.hu

You may also read!

sérült autók Európában

Kiderült, mely autók sérülnek a legritkábban és a leggyakrabban Európában

Használt autó vásárlásakor az egyik legfontosabb cél annak kiderítése, hogy volt-e már balesetes az autó. Miután egy autó karosszériája

Read More...
Tim Gábor

Tim Gábor a sírból hozta vissza a hétvégéjét

A regnáló FIA Swift Cup Europe bajnok Tim Gábor 16 pontos előnnyel várta a bajnokság harmadik hétvégéjét, melyet az

Read More...
Hidrogén hajtású Defender

Hidrogén hajtású Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus

Read More...