Az automataváltós DS 3 Crossback, amelynek tesztjét itt olvashatják és DS 7 Crossback, amelyet szintén teszteltünk, DS Drive Assist 2-es szintű önvezetéssel vannak ellátva. Ez 180 km/h sebességig működik. Lényege, hogy a vezető felügyelete mellett szabályozza az autó sebességét és a sávban tartja azt.
A radar, a kamerák és egyéb érzékelők segítségével az autó a sávon belül halad és tartja a követési távolságot az előtte haladó járműhöz képest. Ha kell, képes állóra fékezni. Persze a kezünket a kormányon kell tartani.
Tehát kényelmes országúton és autópályán is, de én legjobban a dugókban élveztem a használatát.
Itt 3 másodpercnél rövidebb megálláskor még automatikusan újra is indul az autó. Ha ennél tovább állunk, meg kell pöccintenünk a gázpedált az induláshoz.

Autóúton, a vezető átengedheti a vezetést a rendszernek, miközben fenntartja az irányítást az autó felett. A mesterséges intelligencia a fedélzeti kamerán alapul, amely felismeri a folytonos és szaggatott vonalakat. Menet közben folyamatosan elemzi a képet, és értelmezi a helyzetet. Biztosítja, hogy a gépjármű a sávjában, a vezető által kívánt helyen maradjon. Ha a vezető jobbra húzódik, hogy több helyet hagyjon az egy sorban haladó motorosoknak, az LPA (Lane Position Assist) működésbe lép, és a sáv jobb szélén tartja a gépkocsit.