Itt a Honda Jazz E:HEV és a Jazz Crosstar

In elektromos autók
Honda Jazz E:HEV

Az új Jazz-nél a fő szempontot a vezetési élményre helyezték. Alapját két kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik.

A lehető leghatékonyabb működés érdekében a teljesítményleadást intelligens vezérlőelektronika szabályozza, ami kifinomult, egyszersmind közvetlen viselkedést garantál.

Honda Jazz E:HEV
2020 Honda Jazz e:HEV és Jazz Crosstar

A 109 LE-s (80 kW-os) teljesítményű elektromotornak hála 9,4 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára az alapmodell, és 175 km/h a végsebessége.

Vegyes üzemben a CO2 kibocsátás csupán 102 g/km-tól indul (Crosstar kivitel: 110 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 4,5 l/100 km (Crosstar: 4,8 l/100 km) is lehet a WLTP szabvány szerint elvégzett mérések szerint.

Az e:HEV hibrid hajtáslánc három menetüzemmódban használható, melyek között észrevétlenül vált a vezérlőelektronika:

  • Elektromos(Electric Drive), azaz tisztán elektromos üzem esetén a lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotor mozgatja az autót.

  • Hibridüzemmódba (Hybrid Drive) kapcsolva a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátor, ezáltal biztosítva az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak.

  • Benzinmotor(Engine Drive) állásban a benzin üzemanyaggal hajtott motor tengelykapcsoló beiktatásával, közvetlenül hajtja meg a kerekeket.

Az erőátvitelről eCVT váltó gondoskodik, ami nem tartozik a kedvenceim közé, nagyjából úgy működik, mint a robogóknál.

Ami kiderül az üzemmódokból, hogy a benzin és villanymotor nem képes egyszerre hajtani az autót, így nem adódik össze akár csak egy gyorsításra sem a 109 és a 98 lóerő.

Az új Jazz az első modell lesz a Honda európai választékában, melyen megjelenik a márka hibrid járműveit fémjelző, e:HEV embléma.

Az autót alapjaiból tervezték újra és ez a külsején is látszik. És az az igazság, hogy nekem az előd jobban tetszett. Markánsabb, sportosabb volt a külseje. Ennek a modellnek gülübbek a szemei, pufókabb a formája. Magasabbnak, vékonyabbnak tűnik. Oldalról nincs nagy különbség, vékonyabb az A oszlop így jobb a kilátás, illetve más a C oszlop is. Hátulról mégis az újabb verzió tűnik jobbnak. Klassz lett a vízszintesen húzott hátsó lámpa és jobb lett a csomagtérajtó kialakítása is.

Honda Jazz E:HEV
2020 Honda Jazz

A Crosstar a fekete sárvédő borításával és hűtőmaszkjával picit jobban néz ki.

Honda Jazz E:HEV
2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV

A csomagtartó alapból 298 literes és az ülések ledöntésével 1199 literre növelhető.

Honda Jazz E:HEV
2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV

A jó használhatóságot szolgálja az Elegance és Executive felszereltségi szinten szériatartozékként kínált – 9″-os HMI központi érintőképernyő csak úgy, mint a minden modellváltozathoz alapáron kínált 7″-os TFT-műszeregység.

Honda Jazz E:HEV
2020 Honda Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV

A beltér amolyan hondás, egyszerű, letisztult és minden kézre esik. Nekem kicsit puritán, de aki ezt szereti, annak tetszeni fog. Ellenben az ülések kényelmére nagyon nagy hangsúlyt fektettek, gondolom ez érezhető is lesz. Emellett hától is elég bőséges a helykínálat.

A vezetési élmény

A merevebbé tett karosszériaszerkezet révén a futómű is tovább fejlődhetett, s még fordulékonyabbá válhatott a modell.

A nagy szakítószilárdságú acél aránya immáron 80%, így csökkenhetett a tömeg és nőhetett a menetbiztonság, ráadásul 6%-kal javult a statikus hajlítási és 13%-kal a statikus csavarási merevség. Az alacsony első súlypont tovább növeli a stabilitást.

Honda Jazz E:HEV

Az Agilis Vezetési Segédlet a fejlett menetstabilizálóra épül (Vehicle Stability Assist, VSA), működésének lényege, hogy a kormány elfordításakor lehelet finoman megfékezi a belső íven futó kerekeket. Ennek hatására javul az úttartás, gyorsabbak a kormányreakciók és még átütőbb vezetési élményt nyújt a modell.

Honda Jazz E:HEV

A mérsékelt súrlódású futómű és az új lengéscsillapító-rendszer fokozza a menetkomfortot. A utastér még csendesebbé vált, a beszűrődő zajokat ugyanis három frekvenciatartományban is mérsékelték a szakemberek.

 

Fejlett fedélzeti kommunikációs rendszer

A vezetői környezetbe integrált, ösztönösen használható mobilkommunikációs fedélzeti rendszer a kategória egyik leghatékonyabbja. A WiFi hotspot révén menet közben is csatlakozhatnak az utasok készülékei az internethez és igénybe vehetik a különféle online szolgáltatásokat. A mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) hangutasítássokkal működtethető. A MyHonda+ okostelefon-alkalmazással távolról is tarthatják a kapcsolatot autójukkal a tulajdonosok.

 

Menetbiztonsági rendszerek

A vadonatúj Jazzhez aktív és passzív menetbiztonsági eszközök komplett arzenálja jár alapfelszereltségként. A továbbfejlesztett Honda SENSING rendszer új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerát kapott. Az utasokat 10 légzsák védi, közöttük új, első ülések közötti egységgel, amit elsőként vezet be a Honda a kategóriában.

Az árak

A Jazz Comfort felszereltséggel 6.999.000 Forinttól indul, a Crosstar pedig 8.529.000 forinttól. Hajtás csak hibrid van, ami jó és előremutató.

You may also read!

F1 - Lebegő csődök

F1 – Lebegő csődök és kivonulások

A világ legnézettebb autós versenysorozata mostanában komoly átalakuláson megy keresztül. Ha ez nem lenne elég, a 2020-as idényben még

Read More...
Tervezz álomautót fagylaltért

Tervezz álomautót, fagylalt lesz a jutalom!

Május utolsó vasárnapján rajzaikkal is fizethetnek a gyerekek. Minden alkotás egy gombóc fagylaltot ér Balatonfüred egyik legjobb cukrászdájában. A gyereknapi

Read More...
új Santa Fe első képe

A Hyundai Motor egy pillantást engedett az új Santa Fe-re

Az új Santa Fe első képe a SUV masszív, mégis szupermodern kialakításáról árulkodik. A koreai gyár először kínálja a modellhez

Read More...

Leave a reply: