A hétvégén egy Harley Davidsont tesztelhettem. A Low Rider S egy nagyon őszinte motor. Finomnak semmiképpen nem mondanám. De ne szaladjunk előre. A külseje minden szemszögből fantasztikus. Bár a krómok száműzése bennem egy kis hiányérzetet kelt ezen a teljesen fekete motoron. A Vivid Black-en kívűl még létezik Barracuda Silver fényezés is.
Az első 19”-es kereket dupla tárcsás, négy dugattyús fék fogja ABS-sel kiegészítve. Hátul csak egy tárcsa van és igen keményen meg is kellett taposni a féket, hogy lassulást érjek el.
A majdnem 20 literes tanknak nagyon szép a formája, a sportos kormány pedig kényelmes üléspozíciót biztosít.
Az ülés is nagyon jól néz ki, kár hogy két személlyel nem túlságosan használható.
Az oldalnézet és az egész motor központi eleme, mondhatni, a szíve az 1868 cm3-es V2-es blokk, aminek kiképzése művészi. A szív központi kamrája pedig a míves légszűrő.
Az Offset shotgun dupla kipufogó remekül néz ki, és a hangja is igazán dobhártyát melengető.
Külön kedvencem a hátsó lábtartóba égetett Harley embléma. Ami annyira nem látszik, az a hátsó mono-shock egy csöves lengéscsillapító, ami nekem egy kicsit kemény volt, bár nem néztem az állítási lehetőségeket. Országúton nagyobb tempónál egy redő szépen egyberendezi a csigolyákat.
Elölről a fejidom és a térdvédők határozzák meg az összképet, ami arányos és erőteljes.
A tükör – fék, kupplungkar – és index hármas nagyon szép egységet alkot. Aminek külön örültem, hogy a lábtartó és fék illetve váltó nincs előre tolva, kényelmes üléspozíciót biztosít.
Talán hátulról a legdinamikusabb, menni akarósabb a Low Rider S megjelenése. A fehér színű ledes lámpa, a széles hátsó kerék és a dupla kipufogó, nagyon erőteljes, dinamikus külsőt biztosít.
És akkor üljünk fel
Ami egyből feltűnő, hogy milyen mélye ülünk és milyen könnyű felállítani a 3 mázsás motort. Igen, nagyon lent van a súlypont, az ülésünk pedig csak 690 mm-en helyezkedik el. Előttünk terpeszkedik a 19 literes tank, ami 6 literes fogyasztással számolva több,mint 300 km-es hatótávot biztosít, ami tetszetős érték.
A tankba van integrálva a sebességmérő és a fordulatszámmérő.
A sebességmérő műszeren láthatjuk az eddig meg tett kilométert, a napi számlálót, az aktuális fokozatot, illetve a meglévő üzemanyaggal még megtehető távolságot. A kis rovátkák pedig az üzemanyag szintet jelzik. A baloldali tanksapka csak dísz, a jobb oldaliba tölthetjük a benzint.
A kormány fogása igen kellemes, az üléspozíció is kényelmes. Persze a feleségem is felült mögém egy körre, de neki ez az ülés nem volt kényelmes.
És akkor végre indítsuk be az 1.8-as dromedárt, ami finoman szólva nincs túlhúzva. A 94 lóerős és 155 Nm nyomatékú V blokk vérpezsdítően hördül fel. Erre a hangra mindenki odafigyel. Az biztos, hogy a külső mellett ez a másik vételi ok. Kuplung behúz. Nagy csattanás és bent van az egyes. Hát, finomnak nem mondanám, de azt nem is várta senki egy Harley-től. Ennek ilyennek kell lennie. Kis gázfröccs. Micsoda hangorkán. Nem bántóan hangos. De hát akkora motor van benne, mint a 318-as BMW-ben volt. Itt nincs downsizing, hála Istennek! Szépen, finoman el lehet vele indulni. És meg mondom őszintén, az első száz kilométeren csak finoman is mentem. Nem vezettem még ekkora motort. Félni nem féltem tőle, mert annyira lent van a súlypontja, de nem igazán mertem húzni neki. Ezt a motort először meg kell szokni, aztán lehet csak belovagolni. Élveztem a 80-al való krúzolást az árnyas fák között, és elveztem, ahogy a legkisebb gázadásra felhördült a V2. Ezt a hangot és ezt az erőteljes megindulást nem lehet szavakkal visszaadni.
Aztán persze megtört a jég. Egy barátommal elmentünk egy kicsit motorozni. Neki egy 1100-es BMW-je van. Itt egy picit előjött a vagányság. Megtudtam például, hogy kettesben egy pillanat alatt 100-ra ugrik a Low Rider. Volt egy két rövidebb előzés is, elkezdtem uralni a gépet. Azért ott már keményen kell fogni a lovakat. Illetve 130 fölé nem is mentem a szél miatt.
De mindent összevetve a 80-100 környékén, országúton menni, az az igazi élettere ennek a gépnek. Lehet vele gyorsan menni, lehet keményen előzni illetve betenni a kanyarba, de akkor nagyon oda kell figyelni. Hatodikban 100-nál kb. 2200-at forog, és ha odahúzzuk, jön a dö-dö-dö-dö, ami mindig mosolyt csal az arcunkra. Evvel a tempóval ki lehet motorozni a világból. Könnyű hozzáképzelni a floridai naplementét vagy a hegyi szerpentineket, mert azért jól manőverezhető a motor.
Az ára
A Low Rider S 16.410 EUR ebben a színben, ami közel 6 millió forint. Ez nem kevés. De aki erre a külsőre, erre az élményre és erre a megjelenésre vágyik, az meg fogja venni. Mert megjelenni nem sok motorral lehet hatásosabban. Mindenhol megnézték a szép Harleyt, ami nem is csoda.
Köszönöm, hogy kipróbálhattam! Maradandó élményt szerzett.