A legfrissebb jelentések szerint a Fremont-i gyár újbóli megnyitása után a Tesla az Y modell minőségi problémáival szembesült, az új vásárlók a szállítások után nem veszik át autójukat ezért bizonyos esetekben a Tesla leállítja a szállítást a minőségi hibák utólagos javítása miatt.
Több új Y modell vásárló azt mondta az Electrek-nek, hogy a Tesla a hibák miatt elhalasztotta az új autójuk szállítását. A feltárt hibák közé tartozik a laza biztonsági öv és a rosszul rögzített hátsó ülés.
Ez a probléma nem is jöhetett volna rosszabbkor, amikor a Tesla megpróbálja növelni a negyedéves eladásokat. Véletlen egybeesés Elon Musk múlt heti nyilatkozata amely szerint, az utólagos javításokat minimálisra kell csökkenteni az Y modell előállításánál.
„Rendkívül fontos számunkra, hogy felgyorsítsuk az Y modell gyártását és minimalizáljuk az utólagos javítási igényeket. Szeretném, ha tudnák, hogy a magas minőség ténylegesen megváltoztatja a Tesla helyzetét ”- írta a cég vezérigazgatója a gyár alkalmazottainak címzett e-mailben.
Nem lehetetlen, hogy az EV gyártónál előfordulnak minőségi problémák az összeszerelés során, de az Y modellel történt események messze túlmutatnak az átlagon. Tesla egy komoly döntést fontolgat, az utolsó negyed évben az összes Y modell minőség ellenőrzését el kell végezni. Ez természetesen további késéseket jelentene, de jobb, mint hibás autók szállítása.
Az Electrek egy Maryland-i Tesla vásárló problémáit is megemlítette, aki nem vette át az új autóját több hiba miatt. Többek között kifogásolható fényezés, az ülések kárpitozása nem megfelelő és a laza biztonsági öv mellet a korábban említett, rosszul rögzített hátsó ülés.
Forrás: Carscoops