Az új BMW M5 és BMW M5 Competition

Az német autógyártó módszeres fejlesztéseivel, finomhangolt járművezérlő koncepciójával és 12,3 colos központi kijelzőjével az új BMW M5 minden korábbinál hatékonyabban egyesíti a kiegyensúlyozott üzleti limuzin hétköznapi használhatóságát egy felülmúlhatatlan, nagyteljesítményű sportautó menetdinamikáját.

 

A BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival az M5 Competition még határon autózva is a lehető legprecízebben kezelhető és garantálja a hosszabb utazásokon is a remek menetkomfortot. A TwinPower Turbo 4,4-es V8-as benzinmotor 600 lóerős, míg a BMW M5 Competition kicsivel több 625 lóerős teljesítményre képes.

Az M5 külseje még sportosabb mint valaha, a vese alakú hűtőrács mélyebben az első lökhárítóba nyúlik, króm keretét pedig egyetlen darabból álmodták meg a tervezők. Az újratervezett első lökhárító merészebb vonalvezetést, két oldalán pedig nagyobb légbeömlőket kapott. Az atletikus megjelenést tovább fokozza az újratervezett, LED-technológiás első fényszóró. A BMW M5 Competition exkluzív státuszát fekete stílusjegyek nyomatékosítják. Fekete a hűtőrács, a légbeömlő rácsa, a tükörház és a csomagtérajtóra helyezett légterelő szárny. A BMW vásárlók új, izgalmas metálfényezési árnyaltokból választhatnak.  Opcionális a 20 col méretű, duplaküllős, csiszolt Orbit Grey BMW M könnyűfém kerék, amely az M8-as öröksége.

Nagyobb 12,3 colos kijelző minden eddiginél jobban a vezetőre koncentrál. A középkonzolon két új gomb található, amelyekkel közvetlenül lehet hozzáférni az autó beállításokhoz. Az M Mode gomb a ROAD és a SPORT járműbeállítások gyors aktiválását teszi lehetővé. A SPORT beállítás teljes mértékben kikapcsolja a legtöbb vezetést támogató rendszert és az automata fékezési és kormányzási beavatkozásait kivéve az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszert (Collision Warning with Braking Function) és a kikerülési segédletet.

Az M Mode gomb hosszabb megnyomásával, majd a központi kijelzőn megjelenő figyelmeztetés elfogadásával a TRACK beállítás is előhívható. Ezt a vezetési üzemmódot kizárólag versenypályás használatra tervezték, kikapcsolva az autó összes vezetést támogató rendszer biztonsági- és komfort funkcióját. Az audiorendszer elnémul, a központi kijelző pedig kikapcsol. A végeredmény színtiszta BMW M élmény. A vezetést támogató rendszerek ilyenkor nem küldenek figyelmeztető jelzéseket és egyáltalán nem avatkoznak be a vezetésbe.

A bajor prémiumgyártó már alapfelszereltségként elektromosan állítható, Merino bőrkárpittal húzott BMW M sportüléseket kínál az új modellhez, extrafelszereltség részeként Black/Midrand Beige kéttónusú ülés bevonat és a teljes Merino bőrkárpitozás csak exkluzív extraként kizárólag a BMW M5 Competition modellhez érhető el.

Az M5 páros 600 és 625 lóerős változatban kapható és a 750 Nm forgatónyomaték már percenkénti 1800-as fordulattól a vezető rendelkezésére áll. Az új BMW M5 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely már bőven a szuper-sportautók mezőnye. Ráadásul 11,1 mp alatt futja a nulla-kétszázas sprintet, a Competition még hamarabb letudja ezeket. Mindkét modell végsebességét 250 km/óránál – a megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 305 km/óránál – korlátozza a vezérlőelektronika. Az autó üzemanyag fogyasztása normál használat mellett: 10,5 – 10,6 liter/100 km. A széria felszereltség része az ikervégű sport kipufogó rendszer, amely hangját egy M Sound Control gombbal lehet személyre szabni.

Az új modellpáros már alapfelszereltségként M fékrendszert kap, lyuggatott, belső szellőzésű féktárcsákkal, elöl hatdugattyús, M logóval ellátott féknyergekkel, hátul pedig egydugattyús úszónyergekkel és integrált rögzítőfékkel.  Németországban a BMW M5 120 900 euró, a BMW M5 Competition pedig 129 900 euró indulóártól érhető el.

Verified by MonsterInsights