Az év elején a Mercedes kiadta a legújabb E-osztály AMG E55 változatát. Most itt az ideje, hogy a csoport csúcsverziója is megkapja a reflektorfényt. A Mercedes bemutatja a 2021-es AMG E63 S-t és a kombi társát, az E63 S T-Model-t.
A Mercedes-AMG megújította a 4 ajtós és kombi E63 külsejét, technikailag megkapta az összes újdonságot és még mindig a komoly twin-turbo V8 erőművet használja.
Az autó külsején nincs fantasztikus meglepetés, mivel a frissítéseket már láthattuk az év elején. Az E63 S azért kicsit különbözik az új E53-tól, csinos oldalsó szellőzőnyílást és egy keskeny harmadik szellőzőnyílást kapott, amely a hűtőrács és az alsó szellőzőnyílás között fut végig. A hátsó részen az E63 S kifejezőbb ajakspoilert kapott, négyes trapéz kipufogóvéggel az E53 ovális végei helyett.
A külső változások megegyeznek a többi 2021-es E-osztályéval, új hűtőrács, új LED-es fényszórók és formásabb új hátsó lámpák. Az E63 S erősebb, 20 colos, dupla küllős kereket kap és három új színnel frissítik a 2021-es modellt: grafitszürke metál, Cirrus ezüstmetál és Brilliant Blue.
A belső térben az E63 S átveszi az MBUX (új digitális műszerfal) frissítést az új E53-ból. Az elrendezés nagyon ismerős lehet az előd E63-ből, de az új iker küllős AMG Performance kormánykerék kiemelkedő újítás. A kormány bevonata normál bőr, de megrendelhető Dinamica mikroszállal vagy a két anyag kombinációjából.
A kormány tele van integrált gombokkal és kezelőszervekkel, amelyekkel a vezető a központi digitális kijelzőktől a sebességtartó automatán keresztül, a különféle hajtási programokig működtethet.
A külső alatt az előző modellből átvett motor rejtőzik. Azonban ez nem okoz csalódást, mivel az E63 S egy 4,0 literes dupla turbós V8-at tartalmaz. 603 lóerőt és 850 Nm nyomatékot fejleszt az MB páros számára. Az AMG „Speedshift” kilenc sebességű DCT-je mind a négy kerék számára küldi az energiát, a 4 ajtósnak a 0–100 km/órára gyorsulás becsült ideje, mindössze 3,3 félelmetes másodperc. A kombi testvér kissé lassabb, 3,4 másodperc szükséges a sprinthez.
A Mercedes még nem mondott árat az autópárosra. Ha a 2020-as verziót vesszük alapul, nem lesz olcsó.
Forrás: motor1.com