A BMW és a Mercedes szünetelteti a közös önvezető technika fejlesztését

In hír

A BMW bejelentette, hogy befagyasztja önvezető technológiájának fejlesztési programját a Mercedes-el közösen, miután a koronavírus miatt meredek keresletcsökkenés mutatkozik a járművei iránt. A BMW 6000 munkavállalójától is megszabadul.

A két német autógyártó óriás közötti felfüggesztett partnerség késlelteti az önvezető szoftver fejlesztését, amelyről közel egy évvel ezelőtt, 2019. július 4-én állapodtak meg. A két cég 1200 technikusból álló csapatot gyűjtött össze a Tesla követésére, amely domináns vezető szerepet tölt be a szektorban.

Az eredeti tervek szerint a BMW és a Mercedes 2024-ig bevezeti a félig automata vezetési képességeket járműveiben. Ezek a szándékok azonban kisiklottak, így a Tesla még jelentősebb előnyt szerez a tökéletes automatizálás felé vezető versenyben.

A két társaság közös nyilatkozatban jelentette be, hogy „átmenetileg felfüggesztik az új generációs technológia fejlesztését az automatizált vezetéshez”. A partnerség teljes körű áttekintése után, a jelenlegi gazdasági körülményeken alapuló helyes lépés a két vállalat közötti békés megosztást indokolta, legalábbis egyelőre.

Nyilvánvalóvá vált, hogy a Tesla kétségtelenül vezető szerepet tölt be az elektromos járművek területén. A Tesla a technológia, az akkumulátor képessége, a teljesítmény és az önvezető szoftver szempontjából kiemelkedő színvonalon áll.

A BMW és a Mercedes közötti partnerség felfüggesztése hátráltatja a két gyártót, hogy önállóan közlekedő járműveket készítsen, csökkentve a Tesla versenyelőnyét a piacon. Az együttműködés szerint a technológiai fejlesztések egészével foglalkozott és új képességet fejlesztettek volna.

Úgy tűnik, hogy a BMW számos területen túlélési módban van, amelyet jelez a vállalat munkaerő leépítése. A Reuters-el közölt bejelentés szerint a vezetőség döntése a koronavírusnak a gépjármű értékesítésre gyakorolt ​​közvetlen hatására épül, különösen Németországban.

„További lépésekre van szükség, hogy a BMW-csoport rugalmasabbá váljon a külső hatásokkal és a piaci ingadozásokkal szemben” – nyilatkozta a bajor autógyár vezetősége.

A koronavírus tagadhatatlan hatással volt az autóipar egészére és úgy tűnik, hogy a BMW és a Mercedes lépéseket tesz, hogy biztosítsa a luxusautók gyártásának jövőjét még akkor is, ha ez egy visszalépést jelent az önvezető vezetési rendszerek fejlesztésében.

 

Forrás: teslarati.com

You may also read!

Az új 2021-es Toyota Corolla Cross elmossa a ferdehátú és a terepjáró közötti különbségeket

Sokan úgy gondolják, hogy a SUV-okra nincs már akkora kereslet, mint korábban. Itt a bizonyíték, hogy igen is szüksége

Read More...

A Karma Automotive Európában terjeszkedik, pedig nem rég még a csődöt fontolgatták

A Karma Automotive bejelentette, hogy kiterjeszti európai üzleteit Németországban, Ausztriában és Svájcban. Az autógyártó már jelen van Hollandiában, Svédországban,

Read More...

Cupra el-Born a SEAT új autója nagyon vagány, de még nem sokat tudunk róla

Hivatalos sajtóközleményben hozták nyilvánosságra, mert egyes brit online autósoldalak már közzétették a képeket. Valamit nyilvánvalóan elhibáztak a vállalatnál, nem így

Read More...